جایزه «بوسان» برای بازیگر درگذشته «اَنگل»

جایزه «بوسان» برای بازیگر درگذشته «اَنگل»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره فیلم «بوسان» برنامه‌ای ویژه با عنوان «به یاد لی سون کیون» برگزار می‌کند که شامل نمایش ۶ فیلم و سریال از این بازیگر فقید کره جنوبی شامل «پاجو» ساخته پارک چان اوک، «سون‌هی ما» ساخته هونگ سانگ‌سو، «یک روز سخت» ساخته کیم سئونگ هان، سریال «آجوشی من» ساخته کیم وونسوک، «سرزمین خوشبختی» به کارگردانی چو چانگ-مین و فیلم برنده اسکار «اَنگل» ساخته بونگ جون-هو می‌شود.

بر اساس گزارش ایسنا، همچنین جشنواره بین المللی فیلم «بوسان» از لی سون کیون بازیگر درگذشته با جایزه سینمای کره تجلیل می‌کند، جایزه‌ای که به کسانی اعطا می‌شود که در ترویج سینمای کره در سطح جهانی نقش داشته‌اند.

به گزارش اسکرین، جسد لی در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ در میان تحقیقات پلیس در مورد ادعای استفاده غیرقانونی مواد مخدر پیدا شد. او ۴۸ سال داشت. پس از این اتفاق، گروهی از مدیران صنعت فرهنگ و سرگرمی کره جنوبی از جمله بونگ جون-هو کارگردان فیلم «اَنگل» خواستار تحقیق در مورد نحوه رسیدگی مقامات پلیس به تحقیقات شدند.

لی سون کیون در ۲۰ سال گذشته به دلیل ایفای نقش‌های متعدد در کره جنوبی به خوبی شناخته شده بود، اما برای تماشاگران بین المللی بیشتر به خاطر بازی در نقش پدرسالار پارک دونگ-یک در فیلم «اَنگل» شناخته شد، فیلمی که در سال ۲۰۱۹ چهار جایزه اسکار از جمله بهترین را از آن خود کرد و نخستین فیلم کره‌ای برنده نخل طلای کن نام گرفت. لی برای بازی فوق العاده در این فیلم سینمایی جایزه انجمن بازیگران سینمای آمریکا را دریافت کرد.

این بازیگر پیش از مرگ به دلیل استفاده از ماری جوانا و سایر مواد روانگردان تحت تحقیقات پلیس قرار داشت و سه بار توسط پلیس بازجویی شده بود که آخرین بار آن به مدت ۱۹ ساعت صورت گرفته بود. این بازیگر گفته بود که فردی او را فریب داده که مواد مخدر مصرف کند و سپس سعی کرده او را مورد اخاذی قرار بدهد.

کره جنوبی قوانین سختگیرانه‌ای در مورد مواد مخدر دارد و جرایم مواد مخدر معمولاً حداقل شش ماه زندان یا حداکثر ۱۴ سال زندان برای متخلفان و فروشندگان به دنبال دارد.

لی سون-کیون از دانشگاه معتبر ملی هنر کره جنوبی فارغ‌التحصیل شده است و اولین بازیگری خود را در سال ۲۰۰۱ در یک کمدی تلویزیونی با عنوان «عشاق» انجام داد وپس از آن برای بازی در نقش‌های مختلف مورد تحسین قرار گرفت. او پس از آن در نخستین سریال اصلی کره‌ای زبان اپل تی‌وی که در سال ۲۰۲۱ پخش شد، نقش اصلی را بازی کرد. «دکتر برین» یک تریلر علمی تخیلی شش قسمتی است که داستان یک متخصص مغز و اعصاب خونسرد را روایت می‌کند که از طریق آزمایشات مغزی به دنبال سرنخ‌هایی از یک تصادف خانوادگی مرموز است.

آخرین نقش‌آفرینی او، فیلم ترسناک «خواب» بود که در آن او نقش شوهری را بازی می‌کند که راه رفتنش در خواب در نهایت به شرایط وحشتناکی منجر می‌شود . این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و در بخش هفته منتقدان جشنواره کن به نمایش درآمد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل