معرفی فیلم کمدی دینامیت

معرفی فیلم کمدی دینامیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: دینامیت

 

نویسندگان: شیما محمد بیگی، حمید صالحی

 

کارگردان: مسعود اطیابی

 

تهیه کننده: سید ابراهیم عامریان

 

سال ساخت: ۱۳۹۷

 

سال انتشار: ۱۴۰۰

 

کارگردان: مسعود اطیابی

 

ژانر: کمدی

 

 

بازیگران: 

  • احمد مهرانفر
  • پژمان جمشیدی
  • نازنین بیاتی
  • محسن کیایی
  • زیبا کرمعلی
  • نادر سلیمانی
  • امید روحانی
  • امید سلیمانی
  • ابوالفضل حیدری

خلاصه فیلم

دو طلبه جوان و هم درس به نام‌های هادی و محمد حسین در جستجوی خانه‌ای برای سکونت در تهران هستند. آن‌ها پس از مدتی موفق به اجاره آپارتمانی در شمال شهر می‌شوند، آپارتمانی که در آن همسایگانی ساکن‌اند که سبک زندگی و عقایدشان به کلی با این دو طلبه در تعارض است. همسایه ساکن در یکی از واحدها پسری به نام اکبر است که امورات زندگی‌اش از فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌گذرد. همسایگان ساکن در واحد دیگر نیز دو خواهر خوشگذران به نام‌های ساناز و زیبا هستند که هر هفته در واحد خود پارتی و دورهمی برگزار می‌کنند. در طول همین مدت این همسایه‌ها به مشکلاتی برمی‌خورند که فیلم این مشکلات را روایت می‌کند. سبک این فیلم غالباً طنز درام اجتماعی با بن مایه سیاسی دوران است. این سبک‌ها را آن دو طلبه (پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر) در فیلم بیشتر هدایت می‌کنند.

درباره فیلم 

دینامیت پس از ۳ سال توقیف سرانجام از ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شد.بر روی نسخه نهایی این فیلم ۲۷ دقیقه سانسور اعمال شده است. دینامیت نقدهای ضد و نقیضی از طرف منتقدان دریافت کرد اما با موفقیت تجاری همراه بود و با فروش بیش از ۵۸ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم دوران همه‌گیری کویید-۱۹ است.

در نقد و بررسی فیلم دینامیت، منتقدان سینما، دینامیت را به عنوان یک فیلم کمدی و طنز که در آن خبری از شوخی‌های مستهجن و جنسی نیست، معرفی می‌کنند. نگه‌داشتن جانب احتیاط و بیان شوخی‌ها و موقعیت‌هایی که بتواند فیلم را از سانسور حفظ کند، یکی از هوشمندی‌های سازندگان این فیلم بوده است. در این فیلم حد و مرز شوخی‌ها رعایت شده است و این اتفاقات و موقعیت‌ها هستند که بار طنز و کمدی فیلم را تا حد زیادی به دوش می‌کشند.

در ضمن وجود بازیگران کاربلد مثل احمد مهرانفر که هنر بازیگری خود را در مجموعه «پایتخت» نشان داد،‌ به همراه پژمان جمشیدی که در فیلم دینامیت، از فضای کمدی همیشگی خودش تا حدی فاصله گرفته، به موفقیت این فیلم کمک کرده است. به باور بسیاری از منتقدان، مانند فیلم تگزاس، در دینامیت هم، بازی پژمان جمشیدی باعث سر پا نگه‌داشتن فیلم شده است.

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل