حاشیه

داوران بخش‌های مختلف لوکارنو ۲۰۲۴ معرفی شدند/ انتخاب برندگان پلنگ

داوران بخش‌های مختلف لوکارنو ۲۰۲۴ معرفی شدند/ انتخاب برندگان پلنگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،جشنواره لوکارنو اعضای هیات داورانش را معرفی کرد.

مهر نوشت:پایال کاپادیا برنده جایزه بزرگ کن برای فیلم «همه ما به عنوان نور تصور می‌شویم»، تیم بلیک نلسون بازیگر آمریکایی، لوکا مارینلی بازیگر ایتالیایی و دایانا البام تهیه‌کننده بلژیکی اعضای هیات داوران جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۴ را تشکیل می‌دهند.

این گروه برای داوری بخش اصلی این جشنواره سوییسی که بر سینمای مستقل تمرکز دارد، انتخاب شده‌اند و به ریاست جسیکا هاسنر نویسنده اتریشی که پیشتر به عنوان رییس هیات داوران بخش رسمی جشنواره معرفی شده بود، کار می‌کنند.

کار داوری بخش کارگردانان نوظهور با اولین یا دومین فیلم بلندشان نیز متشکل است از: سی.جی اوباسی فیلمساز نیجریه‌ای سازنده «داستان‌های جوجو»، لینا سوالم، فیلمساز و بازیگر فرانسوی-فلسطینی-الجزایری از فیلم «بای بای طبریه»، و شارل تسون سردبیر سابق کایه دو سینما و مدیر آکادمیک و هنری هفته منتقدان کن.

هیات داوران بخش پلنگ‌های فردا که به داوری فیلم کوتاه می‌پردازد نیز تشکیل شده است از: لیشیا امیننتی ایتالیایی، فیلمساز لازا رازاناجاتوو از ماداگاسکار و ژولیت شرمک تهیه‌کننده فرانسوی فیلم‌هایی چون «شب را بخور» و «جنگ سرد».

برنده جایزه اولین فیلم بلند سواچ نیز توسط خلیل بنکیرانی تهیه‌کننده و کارگردان مراکشی، آلما پویستی بازیگر نوظهور فنلاندی فیلم «برگ‌های افتاده» و اسمه سیانوری طراح گریم سوییسی-ایتالیایی تعیین می‌شود.

هیات داوران بخش پاردو ورده که به بررسی فیلم‌هایی درباره بحران آب و هوا می پردازد نیز متشکل است از: کاناتاراما گاهیگیری هنرمند، نویسنده و کارگردان سوییسی-رواندایی، سدریک سوشیوالی برنامه‌نویس و منتقد فیلم فرانسوی و دنیل وینر روزنامه نگار و مدیر هنری.

جیونا نازارو مدیر هنری لوکارنو ضمن خوشامدگویی به این هنرمندان و برنامه‌نویسان با استعداد در لوکارنو از اینکه فیلم‌هایی که کمیته‌های انتخاب از بین هزاران فیلم انتخاب کرده‌اند به این افراد سپرده می‌شود ابراز خوشوقتی کرد و آن را یک امتیاز فوق‌العاده خواند.

ماه پیش این جشنواره پوستر امسال را که توسط آنی لیبوویتز طراحی شده رونمایی کرده بود. این عکاس مشهور تصویر پلنگ و آلپ را بر پوستر هفتاد و هفتمین جشنواره لوکارنو جای داد. این عکاس پس از نیم قرن عکاسی از افراد ثروتمند و فوق‌العاده مشهور، لنز خود را بر یک موجود باشکوه متفاوت متمرکز کرد و تصویری از پلنگ نمادین جشنواره فیلم لوکارنو را بر پوستر امسال نشاند.

این جشنواره در توضیح انتخاب پوستر گفت: مثل جشنواره فیلم لوکارنو، پلنگ فریبنده است، نمادی نامتعارف در محیطی خاطره‌انگیز.

جین کمپیون، کارگردان نیوزیلندی سازنده «پیانو» و «قدرت سگ» و آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی سازنده «جاذبه» و «روما» در این دوره برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل می‌شوند.

امسال فیلم کوتاه «فرم» به نویسندگی و کارگردانی ملیکا پازوکی و تهیه کنندگی نوید محمدزاده نماینده ایران در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم لوکارنو است.

هفتاد و هفتمین دوره لوکارنو از ۷ تا ۱۷ آگوست (۲۷ تا ۲۷ مرداد) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا