حاشیه

فرهاد مشیری درگذشت

فرهاد مشیری درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد مشیری هنرمند شناخته شده ایرانی که در سال ۱۳۴۲ در شهر شیراز به دنیا آمده بود، در ۶١ سالگی درگذشت.

درگذشت این هنرمند در صفحات گالری‌هایی همچون اعتماد به تأیید رسیده است.

بر اساس گزارش ایسنا، فرهاد مشیری در سال ۱۳۸۷ با الهام از خم‌ها و کوزه‌های سفالی شیراز، آثاری را خلق کرد که بعدها به عنوان «نقاشی‌های کوزه» معروف شدند.

فرهاد مشیری در امریکا تحصیل کرد و سال ۱۳۶۸ به ایران بازگشت. او نخستین هنرمند اهل خاورمیانه است که کارش در سال ۲۰۰۸ به قیمتی بیش از یک میلیون دلار به فروش رسید. فرهاد مشیری همچنین در فهرست ۵۰۰ هنرمند برتر جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته است.

خودش گفته است: «۱۵ سال در شیراز بودم. پدرم در شیراز صاحب سینما بود و من با سینما بزرگ شدم. اوایل تصمیم داشتم معمار شوم. در دوره دبیرستان، معلم هنرم گفت: حالا چقدر عجله داری، دو سال برو دانشگاه هنر و بعد معماری بخوان. من هم چون شاگرد حرف گوش کنی بودم به دانشگاه هنر رفتم.»

مشیری کم کم به سمت طراحی و نقاشی گرایش پیدا کرد و عشق و علاقه‌اش به هنر و داشتن مهارت نسبی او در طراحی همراه با تشویق‌های پدر سبب شد تا این مسیر را به صورت جدی ادامه دهد.

فرهاد مشیری درگذشت

در بیستمین حراج تهران که چندی قبل برگزاری شد، اثر فرهاد مشیری با عنوان «شماره‌های سیاه روی سفید» ارایه شده بود که قیمت پیشنهادی این اثر ۱۰ تا ۱۲ میلیارد بود که در نهایت ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. مشیری این اثر را در سال ۱۳۸۱ خلق کرده بود. «شماره‌های سیاه روی سفید» در سال ۱۳۹۵ هم در ششمین حراج تهران ارایه شده بود.

«شماره‌های سیاه روی سفید»

5757

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا