حاشیه

کلید پاستور در «بهارستان» بود

کلید پاستور در «بهارستان» بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به اینکه پزشکیان کاندید منتخب اصلاح‌طلبان محسوب می‌شد ، همراهی و حضور طیف اندک نمایندگان اصلاحاتی در کنار وی امری طبیعی و قابل پیش بینی بود
اما مشاهده تشکیلات سازمان یافته و کارآمد نمایندگان ادوار اصولگرا و میانه رو در ستاد وی مساله‌ای است که نیازمند بررسی و تحلیل دقیق می‌باشد.
مسعود پزشکیان با تجربه چهار دوره حضور در مجلس و شناخت کافی از ظرفیت و قابلیت جایگاه نمایندگی، نیک می‌دانست که نمایندگان برجسته شهرستان ها تا چه اندازه در میان مردم حوزه انتخابیه خود دارای نفوذ بوده و توانایی ایجاد موج مثبت و سازماندهی نیرو های ستادی و مردمی به نفع وی را دارا هستند.

نکته مهم دیگر در خصوص این نمایندگان توانایی بالای آنها در میدان انتخابات به دلیل حضور مستمر ایشان در این عرصه و بهره مندی از تجربیات و اطلاعات منحصر به فرد مربوط به حوزه های گوناگون کشور بود که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری امری بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود.
با عنایت به ضعف تحزب و تشکیلات حزبی در کشور ما، نمایندگان مجلس خصوصا در شهرستان ها به خاطر ارتباط مداوم و نزدیک با مردم، نسبت به سایر مسئولین انتصابی توان بالایی در پیش بینی ، تحلیل و برنامه ریزی جهت راه اندازی کمپین های انتخاباتی اثر بخش و متقاعد کردن مردم برای حضور پای صندوق رای دارند. حتی اگر نگاه سیاسی متفاوتی داشته باشند به دلیل برخورداری از ویژگی های مشترکی بومی و محلی قابلیت جذب و متقاعد کردن افراد را دارند.
سعید جلیلی به دلیل فقدان این تجربه و به تبع آن نداشتن تحلیل مناسبت و برنامه دقیق برای بهره برداری از چنین ظرفیت مهمی ، با غفلت نسبت به جذب و سازماندهی نمایندگان خوشنام و تاثیر گذار اصولگرا و میانه رو ، میدان انتخاباتی را با اختلافی اندک به عدم برنامه ریزی دقیق ستاد خود باخت و نه رای و تلاش اصلاح‌طلبان.

۲۲۰۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا