حاشیه

نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه: این بازیگران باهم نسبت فامیلی نزدیک دارند!

نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه: این بازیگران باهم نسبت فامیلی نزدیک دارند!

نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه : سریال «مختارنامه» یکی از سریال های مذهبی و پربییننده پیرامون زندگی و قیام او به خونخواهی امام حسین (ع) است که در آن 110 بازیگر اصلی و 400 بازیگر فرعی به ایفای نقش پرداخته اند، برخی از هنرمندانی که در سریال مختارنامه بازی کرده اند، با یکدیگر نسبت فامیلی دارند. در این مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک به بررسی نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه می پردازیم.

نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه

مختارنامه، یک مجموعهٔ تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی(با کنیهٔ ابواسحاق) و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی برمی‌خیزد، پرداخته است. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بوده است و پس از آن بارها از شبکه‌های مختلف سیما خصوصا آی‌فیلم بازپخش شده است.

فیلم‌برداری سریال مختارنامه در فروردین‌ماه ۱۳۸۳ آغاز شد و در تیرماه ۱۳۸۸ به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده است. هم‌چنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلم‌برداری شده است. این سریال دارای حدود ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

برخی از بازیگران سریال مختارنامه با یکدیگر نسبت فامیلی نزدیک دارند. در ادامه به معرفی این بازیگران و نسبت فامیلی آنها با یکدیگر خوایم پرداخت.

ماه چهره خلیلی و مادر بزرگش

زنده یاد ماه چهره خلیلی یکی از بازیگران نام آشنایی است که در مختارنامه به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر که در سریال مختار در نقش جاریه خواهر ناتنی مختار ثقفی و زن عمر بن سعد بازی کرده بود.

ماه چهره خلیلی و مادربزرگش

ماه چهره خلیلی نوه پروین سلیمانی بازیگر قدیمی سینمای ایران میباشد که او نیز در سریال مختار ایفای نقش نموده است. پروین سلیمانی مادر بزرگ ماه چهره خلیلی در مختارنامه نقش سلیمه زن ترشی فروش را بازی کرده است.

ماه چهره در 17 مرداد 1399 بر اثر سرطان لوزالمعده درسن 43 سالگی و پروین سلیمانی در 87 سالگی براثر یک دوره بیماری 12 خرداد 1388 در گذشت.

عنایت شفیعی و غلامرضا شفیعی:پدر و پسر

عنایت شفیعی هنرمند دیگری است که در سریال مختارنامه نقش عبدالله بن کامل شاکری یکی از فرماندهان سپاه مختار را ایفا کرده است، رضا شفیعی فرزند عنایت شفیعی نیز در مختارنامه ایفای نقش نمود؛ این بازیگر نقش فرزند بن اشعث را ایفا نموده است، در سکانسی از مختارنامه پدر و پسر روبروی یکدیگر می جنگند.

نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه

حسن میرباقری و حامد میرباقری:پسر عمو

اگر نگاهی به اسامی بازیگران مختارنامه بیاندازید، میرباقری جزو اسامیست که تکرار شده است. سید حسن میرباقری نویسنده، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان و برادر داوود میرباقری کارگردان مختارنامه است که دراین سریال در نقش ابراهیم بن مالک اشتر به شهرت رسید.

در واقع بازیگر نقش ابراهیم بن مالک اشتر با یکی دیگر از بازیگران این سریال یعنی حامد میرباقری، یعنی پسر عموی خود همبازی شد و یکی دیگر از اشخاصی است که نام او را میتوان در لیست بازیگران سریال مختارنامه که با هم نسبت داشتند قرار داد.

نسبت فامیلی بازیگران مختارنامه

حامد میرباقری و داوود میر باقری: پدر و پسر

البته که داوود میرباقری جزو بازیگران مختارنامه نبود و در جایگاه کارگردان این پروژه عظیم را همراهی کرد ولی لازم بود اسمش را در کنار پسرش که یکی از بازیگران سریال مختار بود بیاوریم؛ او در واقع هم با پسرش و هم با برادرزاده خود در این سریال همراه بود.

سید داوود میرباقری (زاده 8 خرداد 1337) کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ کشورمان است که آثاری چون سریال امام علی (ع)، معصومیت ازدست رفته، مختارنامه و… را تهیه کرده است. حامد میرباقری فرزند داوود میرباقری است که در مختارنامه علاوه بر دستیاری کارگردان، در دو نقش «وهب نصرانی» و «ثابت بن مختار ثقفی» به ایفای نقش پرداخته است.

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا