حاشیه

معرفی فیلم ابلق

معرفی فیلم ابلق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معرفی فیلم ابلق

  • نام فیلم : ابلق
  • تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
  • مدت زمان: ۱۲۰ دقیقه
  • ژانر: درام
  • کارگردان و نویسنده: نرگس آبیار، پریسا کرزیان
  • فروش گیشه: ۲۰٬۵۰۷٬۰۱۸٬۰۰۰ تومان

 

 

بازیگران:  الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، بهرام رادان، مهران احمدی و…

 

 

خلاصه فیلم

داستان فیلم ابلق در محله فقیرنشینی به نام زورآباد اتفاق می‌افتد و حول محور زنی به نام راحله است که متوجه می‌شود شوهر خواهرشوهرش، جلال، با وجود متاهل بودن به او چشم دارد. جلال که شخصی شناخته‌شده و محترم میان مردم محله محسوب می‌شود، روزی قصد تعرض به راحله را می‌کند و در‌نهایت این راحله است که زندگی‌اش تحت‌الشعاع این اتفاق قرار می‌گیرد…

فیلم ابلق

 

درباره فیلم

ابلق بدون شک در لیست فیلم های ایرانی جای دارد. این فیلم در سال ۱۳۹۹ از جشنواره فجر پخش شد و پس از دو سال به اکران عمومی رسید. ابلق در همان سال توانست از ۱۰ نامزدی در جشنواره فیلم فجر، چهار مورد از آن‌ها نظیر بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند. زوج هنری الناز شاکردوست و هوتن شکیبا که پیش از این در فیلم «شبی که ماه کامل شد» خوش درخشیده بودند، باری دیگر توجهات را با بازی در فیلم ابلق به سمت خود جذب کردند.

 

زن نقش اصلی قصه فیلم ابلق

فیلم ابلق به مانند ساخته های قبلی نرگس آبیار با حضور همسرش محمدحسین قاسمی به عنوان تهیه کننده مقابل دوربین رفت و داستانی از جنس زنان و معضلات اجتماعی در آن به تصویر کشیده شد.

نرگس آبیار

نرگس آبیار از کارگردان های موفق سینمای ایران است که اگرچه تعداد کارهای محدودی را در کارنامه هنری اش دارد اما فیلم های او در جشنواره های داخلی و خارجی با استقبال خوبی مواجه شده و جوایزی را هم برای او و عوامل فیلمش به ارمغان آورده است.

ابلق جدیدترین فیلم نرگس آبیار است که در شرح خلاصه داستان آن آمده است:”برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می کند، ماجرایی رقم می خورد…”

الناز شاکردوست

 

تحلیل 

فاطمه قاسم‌پور: رئیس فراکسیون زنان مجلس در مورد فیلم ابلق نوشت: نگاه زنانه خانم آبیار به مسئله ⁧‫تأمین امنیت زنان‬⁩ و ارائه نقش صلح‌آفرین و آرامش‌بخش زن در این فیلم قابل تقدیر است. فیلم ⁧‫ابلق‬⁩ را در جمع فعالان حوزه رسانه دیدم؛ علاوه بر فرم مناسب روایت، نگاه زنانه خانم آبیار به مسئله ⁧‫تأمین امنیت زنان‬⁩ و ارائه نقش صلح‌آفرین و آرامش‌بخش زن در این فیلم قابل تقدیر است. ‏ تأمین امنیت زنان از اولویت‌های ماست، در این زمینه بیشتر خواهم نوشت.»

حتما بخوانید : بازیگر سینما درگذشت

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا