اقتصاد

درآمد شبکه اتریوم 99 درصد کاهش یافته و نگرانی‌های «مارپیچ مرگ» را برانگیخته است.

درآمد شبکه اتریوم 99 درصد کاهش یافته و نگرانی‌های «مارپیچ مرگ» را برانگیخته است.

شبکه لایه 1 اتریوم شاهد کاهش شدید درآمد بوده و 99 درصد کاهش یافته است. از مارس 2024.

داده‌ها از Token Terminal نشان می‌دهد درآمد شبکه در 5 مارس به بیش از 35 میلیون دلار رسید. با این حال، تا 2 سپتامبر، درآمد روزانه به کمترین میزان سالانه حدود 200000 دلار کاهش یافت.

Ethereum Revenue
درآمد اتریوم منبع Token Terminal

ناظران بازار این کاهش را به رشد شبکه های لایه 2 (L2) و مارس ارتقای Dencun، که هزینه تراکنش های L2 و ساختار درآمد اتریوم را تغییر داد. Token Terminal بیان کرد:

“سنجش‌های کلیدی که نشان می‌دهد چگونه هزینه‌های تراکنش کمتر در L2 باعث افزایش استفاده شده است، اما درآمد L1 را نیز کاهش داده است.”

< /blockquote>

فعالیت تراکنش‌های پس از ارتقا از شبکه اصلی اتریوم به شبکه‌های L2 منتقل شده است که منجر به تراکنش های روزانه و کاربران فعال در این پلتفرم ها را افزایش داد.

با این حال، این مهاجرت به طور قابل توجهی بر درآمد کارمزد اتریوم تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال، شبکه L2 کوین بیس، Base، در ماه آگوست 2.5 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد، اما تنها 11000 دلار برای استقرار در شبکه اصلی پرداخت کرد، که بر تغییر ارزش از لایه پایه اتریوم تأکید دارد.

Ethereum Revenue
شبکه های L2 را به اتریوم L1 اجاره دهید منبع GrowthePie

کون تحلیلگر رمزارز هشدار داد که اگر این روند ادامه یابد، شبکه‌های L2 می‌توانند بر شبکه اصلی اتریوم تسلط داشته باشند، به‌ویژه برای برنامه‌های مصرف‌کننده. او بر نیاز اتریوم به توسعه موارد استفاده با ارزش در شبکه اصلی خود تاکید کرد یا در خطر یک مشکل ارزش گذاری شدید قرار گیرد.

او افزود:

“ETH L1 نیاز دارد. موارد استفاده با ارزش در شبکه اصلی که قابل محاصره نیستند یا باید امیدوار باشید که استفاده از L2 آنقدر زیاد است که اساساً به 100000 برابر استفاده در L2 نیاز دارید تا همان مقداری را که در شبکه اصلی انجام دادید با کسری کوچک بدست آورید که سپس دره ای از ارزش گذاری ایجاد می کند.

«مارپیچ مرگ»

فرد کروگر، سرمایه‌گذار بیت‌کوین، این نگرانی‌ها را تکرار کرده است و پیشنهاد می‌کند که اتریوم در صورت تداوم وضعیت درآمد کم با «مارپیچ مرگ» مواجه خواهد شد.

او اشاره کرد که درآمد فعلی کارمزد اتریوم 200000 دلار در روز برابر با 73 میلیون دلار در سال است که برای حفظ ارزش بازار 300 میلیارد دلاری آن کافی نیست.

کروگر استدلال می‌کند که بیشتر از این میزان است. ارزش‌گذاری واقعی ممکن است نزدیک‌تر به ۳ میلیارد دلار باشد که نشان‌دهنده قطع ارتباط بین مدل درآمد کارمزد اتریوم و ارزش‌گذاری بازار آن است. او گفت:

“[اتریوم] معادل یک شرکتی نیست که سالانه 73 میلیون دلار سود داشته باشد، یا حتی شرکتی که 73 میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد. این 73 میلیون دلار حتی کافی نیست برای بازخرید تمام تورمی که به طور طبیعی به اعتبارسنجی‌های ETH وارد می‌شود.”

که در این مقاله ذکر شد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا