اقتصاد

کاربران Gemini هدف کلاهبرداری گسترده فیشینگ شامل ادعاهای جعلی نقض داده ها قرار گرفتند

کاربران Gemini هدف کلاهبرداری گسترده فیشینگ شامل ادعاهای جعلی نقض داده ها قرار گرفتند

جیمسون لوپ، یکی از بنیانگذاران CasaHODL، در مورد یک فیشینگ جدید هشدار داده است. هدف کلاهبرداری کاربران Gemini.

در 3 سپتامبر پست در X، لوپ یک اسکرین شات فاش را به اشتراک گذاشت اینکه کلاهبرداران از اخطار نقض داده های جعلی برای فریب کاربران Gemini برای انتقال وجوه خود به بازیگران مخرب استفاده می کنند.

این اعلان به دروغ ادعا می کند که Gemini با Trust Wallet برای محافظت از وجوه کاربران پس از “نقض امنیتی که چندین کیف پول چند امضایی را در سرورهای ذخیره سازی باطن ما به خطر انداخته است” شریک می شود. کلاهبرداران از کاربران می خواهند که وجوه خود را به کیف پولی که توسط عبارت اولیه ای که ارائه می دهند، منتقل کنند و ادعا می کنند که این یک “عبارت بازیابی منحصر به فرد” است. این تصویر همچنین به دروغ بیان می‌کند که کاربران یک هفته فرصت دارند تا وجوه خود را تضمین کنند.

یو شیان، موسس SlowMist، اشاره کرد. که کلاهبرداری های فیشینگ شامل عبارات یادگاری در رمزنگاری جدید نیست. او بر هزینه کم ارسال این ایمیل‌های کلاهبرداری، که اغلب بر اساس داده‌های درز شده از وب تاریک است، تأکید کرد و آنها را به تهدیدی دائمی برای صنعت تبدیل می‌کند.

در همین حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که کاربرانی که به سرپرستی شخص ثالث متکی هستند. پلتفرم ها به ویژه در معرض خطر هستند. Psifour، یک توسعه دهنده برای Taproot Wizard، پیشنهاد کرد که انتشار این کلاهبرداری می تواند به جلوگیری از قربانی شدن تازه واردان کمک کند. او گفت:

“این احتمالاً در برابر نوع کاربر تا به حال تنها از یک متولی برای مدیریت/نگهداری سکه های خود استفاده کرده است. خوشا به حال شما که آن را طوری فریاد می زنید که گویی حتی یک تازه کار را از کلاهبرداری جلوگیری می کند و ارزش خواندنش را دارد.

در زمان نگارش، جمینی تلاش فیشینگ را تایید کرده است. و از کاربران خواست که مراقب باشند.

کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداری های فیشینگ به طور فزاینده ای در صنعت رواج پیدا می کند و منجر به ضررهای قابل توجهی برای کاربران رمزارز می شود.

شرکت امنیتی بلاک چین Scam Sniffer گزارش شد

الف> که در ماه اوت، کلاهبرداری های فیشینگ کریپتو منجر به زیان 63 میلیون دلاری برای 9145 قربانی شد. این شرکت علیرغم کاهش 34 درصدی تعداد قربانیان، به افزایش 215 درصدی وجوه سرقت شده اشاره کرد.

گزارش Scam Sniffer همچنین به کاهش اکانت های جعلی در پلت فرم رسانه اجتماعی X، به لطف تلاش های اخیر اشاره کرد. برای مبارزه با تقلب با این حال، پیچیدگی روزافزون حملات فیشینگ نیاز به اقدامات امنیتی قوی‌تر و افزایش آگاهی کاربران را برجسته می‌کند.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا