تحقیقات بایننس: بلاک چین می تواند درد پرداخت های مدرن را کاهش دهد

تحقیقات بایننس: بلاک چین می تواند درد پرداخت های مدرن را کاهش دهد

Bijie.com گزارش داد:

در طول پنجاه سال گذشته، صنعت پرداخت به یکی از بزرگترین و سریع‌ترین صنایع در حال رشد در جهان تبدیل شده است. با این حال، با یک مشکل مواجه است – این صنعت همچنان در همان مسیر تکنولوژیکی 50 سال پیش کار می کند، و با گذشت زمان کمتر و کمتر کارآمد می شود.

گزارشی از Binance Research، بازوی تحقیقاتی Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، نشان می‌دهد که بلاک چین، فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) و برنامه‌هایی که آنها می‌سازند، پتانسیل بهبود چشمگیر کارایی صنعت پرداخت و چالش را دارند. بازیکنان در زمین

درد سیستم های پرداخت سنتی

برآورد می‌شود که سیستم‌های پرداخت سنتی در سال 2024 2.83 تریلیون دلار درآمد ایجاد کنند و انتظار می‌رود تا سال 2029 به 4.7 تریلیون دلار برسد که با رشد CAGR 10.8 درصدی رشد می‌کند.

در حالی که این صنعت درآمد زیادی ایجاد می کند، محققان بایننس می گویند که به یک “سندیکای فرانکشتاین مانند” تبدیل شده است که پر از واسطه هایی است که برای هر معامله ای که از طریق آنها انجام می شود کارمزد دریافت می کنند. پرداخت های سنتی شامل حدود شش واسطه است.

این تراکنش‌ها علاوه بر هزینه‌های بالا و حضور واسطه‌های متعدد، زمان بر است. پرداخت های برون مرزی اغلب تا پنج روز کاری طول می کشد تا پرداخت ها انجام شود و فرستندگان و گیرندگان را بدون هیچ راهی برای ردیابی جابجایی وجوه در تاریکی رها می کند.

محققان گفتند: «پشته فناوری پرداخت امروزی نیاز مبرمی به شروعی تازه دارد و فناوری بلاک چین می تواند این امکان را فراهم کند.

چگونه بلاک چین می تواند کمک کند؟

بایننس گفت که بلاک چین می تواند برای تجار و تجارب مصرف کننده “معجزه” ایجاد کند. آنها یک محیط دیجیتال جهانی، یکپارچه و شفاف را فراهم می کنند که در آن کاربران می توانند تراکنش ها را در چند ثانیه تنها با یک گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت با هزینه 50800 دلار کمتر از سیستم های مالی سنتی انجام دهند.

Blockchain یک خط ارتباط مستقیم بین بازرگانان و مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند و نیاز به چند واسطه و بانک عامل را از بین می‌برد و فین‌تک آینده را از سیستم‌های پرداخت سنتی جدا می‌کند.

شایان ذکر است که برخی از غول‌های پرداخت مالی سنتی مانند ویزا آزمایش‌هایی را برای دستیابی به پرداخت‌های جهانی در سطح سازمانی آغاز کرده‌اند، اما هنوز رشد قابل توجهی در سطوح فردی و خرده‌فروشی مورد نیاز است.

تحقیقات بایننس گفت که با توجه به مقیاس گسترده صنعت پرداخت، پذیرش فناوری هایی مانند بلاک چین ممکن است کند و محتاطانه باشد. با این حال، محققان بر این باورند که این به صنعت بلاک چین زمان می‌دهد تا «از دوران نوجوانی خارج شود»، ابزارهای لازم را بسازد و مسائلی مانند مقیاس‌پذیری و عدم قطعیت نظارتی را حل کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل