دولت چهاردهم بهبود محیط کسب ‌کار را به‌طور جدی پیگیری می‌کند

دولت چهاردهم بهبود محیط کسب ‌کار را به‌طور جدی پیگیری می‌کند

به گزارش برنا، احمد میدری در آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار داشت: باید ارتباطمان با بخش خصوصی را ساماندهی کنیم، مشکل ما نداشتن سازمان و ارتباط‌دهی بین بخش خصوصی است تا نظرات و راهکار‌ها را پیگیری کنیم.

وی اضافه‌کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفتر پایدارسازی مشاغل داریم که در آن به موضوعات مختلف در حوزه درآمد و مشاغل پرداخته می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت دستمزد نیروی کار، گفت: کارگران باید برای افزایش دستمزد و کارفرمایان برای دستمزد کمتر چانه بزنند، ما در وزارت کار با توجه به نقش بهره وری در اقتصاد باید به هر دو سمت نگاه کنیم.

وی بیان‌داشت: در اقتصاد واحد‌های کارآمد داریم که باید از آنها حمایت کنیم، در این مسیر از بنگاه‌های اقتصادی ضعیف نیز حمایت خواهیم کرد، اما اگر در دور‌های بلندمدت بین منافع مردم و منافع بنگاه‌های خاص قرار بگیریم باید منافع مردم را در نظر داشته باشیم.

میدری عنوان کرد: با توجه به اینکه ۶۰۰ شرکت زیرمجموعه و تابع وزارت کار هستند، موضوع کاهش انرژی و بهبود و ارتقای اقتصادی این شرکت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۳۴ میلیون مسکن در کشور، گفت: از این تعداد، یک میلیون واحد مسکونی دیجیتالی هستند و باید از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی برای دیجیتالی کردن واحد‌های مسکونی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل