مشتری ترکیه‌ای نفت روسیه به تعطیلات رفت

مشتری ترکیه‌ای نفت روسیه به تعطیلات رفت

به گزارش برنا، پالایشگاه «استار» شرکت دولتی نفت و گاز سوکار جمهوری آذربایجان، در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین پالایشگاه نفت جمهوری آذربایجان در ترکیه، راه اندازی شد. ساخت این پالایشگاه ۶.۳ میلیارد دلاری در سواحل دریای اژه، یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در ترکیه در آن زمان و همچنین اولین پالایشگاه جدید این کشور از سال ۱۹۸۶ بود.

اکنون سوکار، اولین تعمیر و نگهداری گسترده از سال ۲۰۱۸ را در پالایشگاه «استار» کلید خواهد زد. به گفته منابع آگاه به رویترز، انتظار می‌رود که تعمیرات برنامه‌ریزی شده، در پنجم سپتامبر آغاز شود و به مدت ۴۵ روز تا دو ماه ادامه یابد.

این پالایشگاه تحت قرارداد‌های مدت دار با شرکت لوک اویل و همچنین در بازار نقدی، خریدار بزرگ نفت روسیه، به خصوص گرید صادراتی اورال، بوده است.

لوک اویل در سال گذشته، قراردادی را با این پالایشگاه برای تامین نفت اورال امضا کرد. در حالی که پالایشگاه‌های اروپایی، خرید نفت روسیه را به دلیل تحریم‌ها متوقف کرده اند، شرکت خصوصی لوک اویل برای بازپس گیری سهم بازار خود، به دنبال مشتریان پالایشگاهی واقع در نزدیکی بنادر روسیه است.

طبق داده‌های شرکت مالی LSEG، تحویل نفت اورال به پالایشگاه «استار»، نزدیک به ظرفیت پایانه این تاسیسات در خلیج نمروت بوده است. این پایانه، ۲۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، معامله گران می‌گویند تعمیر و نگهداری گسترده در پالایشگاه سوکار در ترکیه، بر بازار فیزیکی نفت اورال روسیه تاثیر خواهد گذاشت، زیرا یکی از خریداران کلیدی این گرید، از بازار خارج می‌شود. با این حال، پالایشگاه «استار» می‌تواند به خرید محدود نفت اورال در دوره تعمیر و نگهداری برای ذخیره در مخازن ذخیره در محل، ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل