جنا اورتگا، ستاره نتفلیکس، از تجربه آزاردهنده هوش مصنوعی صحبت کرد و از توییتر خارج شد

جنا اورتگا، ستاره نتفلیکس، از تجربه آزاردهنده هوش مصنوعی صحبت کرد و از توییتر خارج شد

جنا اورتگا، ستاره نتفلیکس، از تجربه آزاردهنده هوش مصنوعی صحبت کرد و از توییتر خارج شد

Bijie.com گزارش داد:

جنا اورتگا، ستاره 21 ساله چهارشنبه، اخیراً تجربه نگران کننده خود را با هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، اورتگا نحوه ترک توییتر (که اکنون با نام X شناخته می شود) را در سن 14 سالگی به اشتراک گذاشت زیرا با محتوای هوش مصنوعی آزاردهنده مواجه شد. اورتگا بیزاری خود را از هوش مصنوعی در میان گذاشت و در عین حال به سوء استفاده و استفاده از آن اذعان داشت.

اورتگا گفت: «من از هوش مصنوعی متنفرم. اولین مواجهه اورتگا با جنبه های منفی هوش مصنوعی در دوران کودکی او بود. او به اشتراک گذاشت که تصویر واضحی از خود را که توسط هوش مصنوعی در اینترنت ایجاد شده است، دیده است. این کشف ناراحت کننده باعث شد که او تصمیم بگیرد حساب توییتر خود را حذف کند. این بازیگر گفت که وقتی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که چگونه این تجربه احساس آسیب‌پذیری و محافظت‌ناپذیری از او کرد، احساس «ترس» و «تحقیر» کرد.

بازیگر اولین تماس خود را با محتوای صریح در یک پیام مستقیم به اشتراک می گذارد

اورتگا گفت: “دوست دارم، وقتی 14 ساله بودم، یک حساب توییتر ایجاد کردم، زیرا این کاری بود که قرار بود انجام دهم و ویرایش های کثیفی را از زمانی که بچه بودم ببینم؟ نه. ترسناک است. فاسد است. اشتباه است. ”

مشکلات اورتگا با رسانه های اجتماعی به هوش مصنوعی محدود نمی شود. او گفت که اولین پیام مستقیمی که باز کرد محتوای صریح داشت و این زمانی بود که او شروع به تجربه سوء استفاده در سایت کرد. تجربه او در واقع تصویری از برخی از چالش‌هایی که جوانان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با آن‌ها روبرو هستند را ترسیم می‌کند که نیاز به محافظت و اعتدال بیشتری دارند.

اورتگا تصمیم گرفت از توییتر (اکنون X) خارج شود زیرا می خواست از چنین حوادثی دور بماند. او گفت که برای او غیرممکن است که در مورد چیزهای ناشایست در سایت صحبت کند. تصمیم او برای ترک پلت فرم رسانه های اجتماعی بر اساس دلایل شخصی مرتبط با سلامت روان بود.

در همان مصاحبه، اورتگا همچنین به رسوایی اخیر پیرامون آخرین فیلمش دختر میلر، که شخصیت اورتگا و صحنه‌های صمیمی مارتین فریمن را به تصویر می‌کشد، پرداخت. این تریلر وابسته به عشق شهوانی رابطه جنسی یک دانش آموز 18 ساله دبیرستانی و معلمش را به تصویر می کشد که باعث ایجاد جنجال در شبکه های اجتماعی می شود. اورتگا در مصاحبه ای با Vanity Fair از این فیلم حمایت کرد و گفت که این فیلم برای ایجاد احساس خوب یا راحتی در بینندگان نبوده است.

حوادث آزار و اذیت جنسی ناشی از هوش مصنوعی در حال افزایش است

در چند سال گذشته، نمونه هایی از محتوای صریح با استفاده از هوش مصنوعی افزایش یافته است. در سپتامبر 2023، شهری در جنوب اسپانیا مورد استفاده از هوش مصنوعی برای پرورش بیش از 20 دختر 11 تا 17 ساله را گزارش کرد.

به تازگی، استیون اندرگ 42 ساله اهل ویسکانسین متهم به استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد بیش از 10000 تصویر از مواد استثمار جنسی کودکان شده است. بر اساس گزارش های پلیس، اندرگ از مدل هوش مصنوعی انتشار پایدار برای ایجاد تصاویر فوق واقعی، از جمله تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان استفاده کرده است. در کیفرخواست ادعا شده است که اندرگ برخی از تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را با یک پسر 15 ساله از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل