ویتالیک بوترین می گوید اپلیکیشن ها باید پایدار و غیرمتمرکز باشند

ویتالیک بوترین می گوید اپلیکیشن ها باید پایدار و غیرمتمرکز باشند

Bijie.com گزارش داد:

ویتالیک بوترین، که یکی از بنیانگذاران اتریوم است، در حال ثبت رکورد برای آینده برنامه های رمزنگاری است. او برای تبلیغات موقت یا پروژه های پر زرق و برق بدون ستون فقرات واقعی اینجا نیست.

او برنامه‌هایی می‌خواست که به اطراف بچسبند، کاری معنادار انجام دهند و برای کنترل متمرکز خم نشوند. به قول خودش:

«انواع برنامه‌هایی که می‌خواهم ببینم، برنامه‌هایی هستند که به روشی پایدار مفید هستند و اصول تمرکززدایی را قربانی نمی‌کنند.»

Vitalik همچنین معتقد است که استیبل کوین های غیرمتمرکز مانند RAI بدون دست کشیدن از تمرکززدایی به هدفی عمل می کنند. او حتی به پلتفرم شرط بندی غیرمتمرکز پلی مارکت علاقه دارد.

اما وقتی نوبت به USDC می‌رسد، او کمتر مشتاق است. البته، این مناسب است، به خصوص برای چیزهایی مانند کمک های بین المللی. اما در مقایسه با جایگزین های غیرمتمرکز کافی نیست.

ویتالیک از رونق کشاورزی پرمحصول که در سال 2021 رخ خواهد داد انتقاد کرد. همه تبلیغات در مورد بازده بالا برای سپرده گذاری سکه در پروژه های خاص را به خاطر دارید؟ ویتالیک آن را نخرید.

برای او واضح بود که اینها فقط پمپ های موقتی هستند که با صدور توکن هدایت می شوند، بدون برنامه بلندمدت واقعی. وقتی کسی پروژه ای با بازده بالا را برای او مطرح کرد، او به صراحت گفت:

“منفعت از کجا می آید؟ چه کسی طرف معامله است و چه کسی منافع را پرداخت می کند؟”

اگر پاسخ محکمی دریافت نکند، علاقه ای ندارد. او فقط در مورد پروژه هایی هیجان زده است که می توانند به وضوح نشان دهند که آنها هنوز پنج سال دیگر قابل اجرا خواهند بود. همه چیز دیگر فقط سر و صدا است.

Vitalik فقط بر امور مالی تمرکز نمی کند. او به تصویر بزرگ نگاه می کند. به گفته او، «تامین مالی به تنهایی کافی نیست، مطمئناً تنوع بخشیدن به پول شما چیز خوبی است، اما در مورد بقیه دنیای فناوری چطور؟»

در بسیاری از زمینه‌های دیگر، تمرکز یک تهدید رو به رشد است. او در مورد حملات سیاسی به پیام های رمزگذاری شده، سیستم های هویت متمرکز و امتیازات اعتباری صحبت کرد.

او به درهای پشتی در سیستم عامل های ناامن و روشی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی متمرکز و غیرشفاف تر شده اند اشاره کرد.

بسیاری از تمرکزها در فناوری در دنیای امروز به سرعت در حال رشد هستند و در معرض تهدید قرار دارند.

او در اینجا متوقف نخواهد شد. ویتالیک خاطرنشان کرد که تعداد انگشت شماری از کشورهای قدرتمند کنترل بیشتری بر روی اینکه چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد به دست می آورد. سپس خطرات نظارت و تسلط اقتصادی سیستم های متمرکز هوش مصنوعی وجود دارد.

بیایید خطرات بالقوه ذهن خوانی یا رابط های مغز و رایانه (BCI) را که ممکن است به زودی ظاهر شوند، فراموش نکنیم. حرف او این است که حتی اگر ما امور مالی غیرمتمرکز را کامل کنیم، اگر این مشکلات دیگر را حل نکنیم، باز هم در مشکل خواهیم بود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل