“زمان آن رسیده است که به طور جدی انحلال بنیاد اتریوم را در نظر بگیریم” – Aave’s Zeller

“زمان آن رسیده است که به طور جدی انحلال بنیاد اتریوم را در نظر بگیریم” – Aave’s Zeller

Bijie.com گزارش داد:

    بنیاد اتریوم پس از اینکه اخیراً فروش اتریوم باعث بررسی دقیق شد، EF به «فقدان شفافیت» متهم شد، از خود دفاع می کند.

بنیاد اتریوم امروز پس از دریافت انتقادات از سوی جامعه ارزهای دیجیتال به دنبال تخلیه اخیر 35000 ETH خود در Kraken، در خبرها قرار دارد. برخی از اعضای جامعه از زمان فروش ناامید شدند. آنها گفتند که بنیاد از تجمع روز جمعه برای پول نقد استفاده کرد.

برخی، مانند توسعه‌دهنده هسته اتریوم ناشناس و مبشر Anti-Prosynth، این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه این بنیاد بدون افشای قبلی، وجوه را جابه‌جا کرده است.

“به طور جدی، افشای مالی اتریوم چه زمانی قرار است این اتفاق بیفتد؟

به طور مشابه، یکی دیگر از توسعه دهندگان هسته ETH، اریک کانر، نیز ادعا کرد که عدم شفافیت بنیاد “بسیار ناامید کننده” است

“اما عدم شفافیت صندوق مبادلات طی 10 سال تکان دهنده و بسیار ناامید کننده است. واقعاً برای گزارش مالی ساده یا شفافیت در مورد جابجایی/استفاده از وجوه نیازی نیست.”

بنیاد اتریوم از خود دفاع می کند

در مقابل، آیا میاگوچی، مدیر اجرایی بنیاد اتریوم، توضیح داد که فروش اخیر 35000 ETH بخشی از “فعالیت مالی” سازمان بوده و برخی افراد فقط پرداخت‌های ارز فیات را می‌پذیرند. او گفت،

این بخشی از فعالیت‌های مدیریت مالی ما است که تقریباً 100 میلیون دلار است و عمدتاً از کمک‌های بلاعوض و حقوق تشکیل می‌شود و برخی از دریافت‌کنندگان فقط ارز فیات را می‌پذیرند.

او افزود که با توجه به چالش‌های نظارتی در اوایل سال 2024، آنها نمی‌توانند جریان‌های برنامه‌ریزی شده وجوه را از قبل به اشتراک بگذارند.

امسال به دلیل پیچیدگی های نظارتی به ما توصیه شد که برای مدت طولانی فعالیت مالی نداشته باشیم و نتوانستیم برنامه ها را از قبل به اشتراک بگذاریم… از این پس فروش را به صورت برنامه ریزی شده و تدریجی انجام خواهیم داد.

به عنوان پیشینه، در اوایل سال 2024، EF تحت بررسی شدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بود، که طبق گزارش ها پس از تغییر شبکه به PoS (اثبات سهام) در سپتامبر 2022 آغاز شد. آژانس تلاش کرد تعیین کند که آیا ETH یک امنیتی است یا خیر، اما بعداً تحقیقات را رها کرد و یک ETF نقطه ای ایالات متحده را در سه ماهه دوم تأیید کرد.

با این حال، افرادی مانند مارک زلر، بنیانگذار Aave [AVAE] از توضیح میاگوچی راضی نبودند.

زلر ادعا کرد که برخی از تیم‌های اتریوم، مانند Geth (Go Ethereum، مشتری محبوب اتریوم)، درآمد کمی دارند و نمی‌توانند بودجه سالانه 100 میلیون دلاری را تضمین کنند. او پیشنهاد انحلال EF را پس از ارتقای آینده داد.

“100 میلیون دلار در سال برای چه چیزی؟ تیم Geth… علیرغم کارهای حیاتی، دستمزد ضعیفی دریافت می کند. هنگامی که ارتقاء Purge & Verge ارائه شد، زمان آن رسیده است که به طور جدی انحلال EF را در نظر بگیریم.”

طبق داده‌های Arkham، فروش اخیر دارایی ETH بنیاد را به 273000 کاهش داد که به ارزش نزدیک به 800 میلیون دلار با قیمت‌های فعلی بازار است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل