پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در فرانسه دستگیر شد

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در فرانسه دستگیر شد

Bijie.com گزارش داد:

پاول دوروف، میلیاردر پشت تلگرام، به تازگی در فرانسه دستگیر شد. این اتفاق شنبه شب در فرودگاه Le Bourget در خارج از پاریس رخ داد.

بدیهی است که او مدتی مورد هدف فرانسه قرار گرفته است. در رابطه با تحقیقات پلیس فرانسه حکم بازداشت وی صادر شده است.

چرا؟ آن‌ها ادعا می‌کنند که تلگرام فاقد ناظر کافی است، که به اعتقاد آنها اجازه می‌دهد انواع محتوای غیرقانونی در برنامه ظاهر شود.

پاول در سال 2014 پس از خودداری از بستن برخی از گروه های مخالف در پلتفرم رسانه اجتماعی قدیمی خود VK روسیه را ترک کرد و از آن زمان تاکنون تلگرام را در دبی اجرا می کند که در حال حاضر 900 میلیون کاربر فعال دارد.

او بارها گفته است که برخی از دولت ها در تلاش هستند تا او را تحت فشار قرار دهند، اما امیدوار است تلگرام “خنثی” بماند و وارد بازی های ژئوپلیتیک نشود.

در روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، این کشور به اولین انتخاب برای همه کسانی تبدیل شده است که می‌خواهند در ارتباط باقی بمانند. پاول امیدوار است تلگرام در سال آینده به یک میلیارد کاربر برسد.

اما با رشد، بررسی‌های دقیق انجام می‌شود، و اینجاست که پلیس فرانسه وارد عمل می‌شود.

گوشت گاو در اینجا کاملاً در مورد اعتدال است. مقامات فرانسوی معتقدند تلگرام در این زمینه بسیار ملایم است. این تعجب آور نیست، درست است؟

آنها بر این باورند که از آنجایی که برنامه ناظر کافی برای زیر نظر گرفتن چیزها ندارد، انواع فعالیت های ناب، مانند قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم، خانه ای راحت در آنجا پیدا کرده اند.

در همین حال، مقامات روسیه خشمگین هستند. سفارت روسیه در فرانسه به سرعت وارد عمل شد و گفت که از زمان انتشار این خبر هیچ حرکتی از طرف پاول نشنیده اند. اما آنها در حال انجام اقدامات “فوری” برای رسیدن به عمق وضعیت هستند.

پاول سابقه طولانی در درگیری با دولت ها، به ویژه بر سر مسائلی مانند حریم خصوصی دیجیتال و آزادی بیان دارد. این همان شخصی است که در سال 2018 تلاش کرد پروژه TON (شبکه باز تلگرام) را راه اندازی کند و 1.7 میلیارد دلار برای ایجاد ارز دیجیتال گرم جمع آوری کرد.

قرار بود این سرمایه‌گذاری یک تغییر بازی برای صنعت ارزهای دیجیتال باشد، اما زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با استناد به مسائل نظارتی، پروژه را سرکوب کرد و عملاً پروژه را تعطیل کرد، با مانع مواجه شد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل