تجزیه و تحلیل بیت کوین فراکتال اکوسیستم بیت کوین

تجزیه و تحلیل بیت کوین فراکتال اکوسیستم بیت کوین

نویسنده: Biteye منبع: X@BiteyeCN

    <; li readability="-1">

    مقدمه: لایه فراکتال چیست؟ چه تفاوتی با L2 دارد؟

  • مزایای فنی: چرا یک لایه فراکتال اضافه کنیم؟

  • موجودی بزرگی از پروژه های زیست محیطی فراکتال بیت کوین، در مجموع 17 مورد!

  • مرحله کنونی و چشم اندازها

پروژه فراکتال بیت کوین می‌تواند محبوب‌ترین پروژه بیت کوین‌کوین باشد. ، و امسال خواهد بود آخرین فرصت برای چرخش؟

1 مقدمه ای بر فراکتال بیت کوین: لایه فراکتال چیست؟ چه تفاوتی با L2 دارد؟

بیت کوین فراکتال که با نام فراکتال بیت کوین نیز شناخته می شود، یک راه حل مقیاس پذیر مبتنی بر بیت کوین است. این به طور مشترک توسط موسسات شناخته شده ای مانند تیم Unisat، BSF، Uniworlds و Asset Bridge راه اندازی شده است.

فرکتال چیست؟

به گسترش تدریجی بلاک چین بیت کوین و تبدیل آن به یک سیستم محاسباتی مقیاس پذیر با افزودن یک لایه فراکتال به زنجیره اصلی بیت کوین اشاره دارد و در عین حال سازگاری کامل با زنجیره اصلی بیت کوین را حفظ می کند. ما می توانیم این مفهوم را با یک درخت در حال رشد مقایسه کنیم.

ستون فقرات یک درخت زنجیره اصلی بیت کوین است، در حالی که شاخه ها و برگ ها نمایانگر لایه فراکتال هستند. با افزودن این «شاخه‌ها» به زنجیره اصلی بیت‌کوین، فراکتال بیت‌کوین می‌تواند تراکنش‌ها را به‌طور مستقل پردازش کند، اما همچنان به ستون فقرات متصل می‌شود و به کل سیستم اجازه می‌دهد تا سریع‌تر و کارآمدتر شود.

تفاوت با لایه 2 سنتی چیست؟

تفاوت اصلی این است که فراکتال بیت کوین با افزودن یک لایه فراکتال به زنجیره اصلی بیت کوین، شبکه را گسترش می دهد زنجیره اصلی در مقابل، لایه 2 سنتی یک شبکه مستقل است که بر روی زنجیره اصلی بیت کوین ساخته شده است، مانند یک کانال اضافی. اگرچه می تواند تراکنش ها را نیز سرعت بخشد، اما معمولاً استفاده از آن پیچیده تر است و ممکن است به زنجیره های متقابل نیاز داشته باشد.

به عبارت دیگر، فراکتال بیت کوین برای نقدینگی با شبکه اصلی بیت کوین رقابت نخواهد کرد.

2 مزایای فنی فراکتال بیت کوین: چرا یک لایه فراکتال اضافه کنید؟

هدف اصلی حفظ سازگاری کامل با زنجیره اصلی بیت کوین و بهبود سرعت تراکنش و قابلیت های پردازش است.

– کاملاً با زنجیره اصلی بیت کوین سازگار است: فراکتال بیت کوین تنها راه حل داخلی است که فوراً با بیت کوین سازگار است از کیف پول اصلی و غیره استفاده کنید.

– مکانیسم اجماع کارآمد: با استفاده از مکانیزم اثبات کار مشابه بیت کوین، ماینرها می توانند از ASIC، GPU و سایر تجهیزات موجود برای ماینینگ استفاده کنند.- ساختار بسط بازگشتی: بیت کوین بی نهایت لایه های گسترش را از طریق بازگشت ایجاد می کند، ساختار درختی را تشکیل می دهد، که به هر لایه اجازه می دهد تا بیشتر گسترش یابد و به طور قابل توجهی قابلیت های پردازش تراکنش و سرعت را بهبود بخشد. زمان تایید تراکنش تنها 30 ثانیه طول می کشد که مربوط به زنجیره اصلی بیت کوین است.

– قابلیت تنظیم پویا: بیت کوین فراکتال می تواند به صورت پویا تعداد لایه های گسترش را با توجه به شرایط بار شبکه تنظیم کند تا از عملکرد کارآمد بدون تأثیر بر پایداری زنجیره اصلی اطمینان حاصل کند.

– از استاندارد توکن BRC-20 پشتیبانی می کند: توکن ها را می توان در بیت کوین فراکتال صادر و معامله کرد.

3 مروری بر پروژه های زیست محیطی فراکتال بیت کوین

DeFi

– Motoswap@MotoswapBTC: یک DEX ساخته شده بر روی اولین لایه بیت کوین، مشابه Uniswap، خواهد بود. روی فراکتال مستقر شود.
– Satspumpfun

@Satspumpfun: بازار پیش‌بینی، شبیه به نسخه بیت‌کوین

pumpfun به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی توکن‌های نامنظم را راه‌اندازی کنند و قصد دارد یک ایردراپ توکن BRC-20 را انجام دهد.

– http://op.fun@opdotfun: یکی دیگر از بازارهای پیش بینی، همچنین مشابه نسخه بیت کوین pumpfun.

– NUSD @bamkfi: پروژه Rune $NUSD دلار بومی بیت کوین در نظر گرفته می شود.

زیرساخت

– OP_NET@opnetbtc: متا پروتکل قرارداد هوشمند لایه 1 بیت کوین برای DeFi، توکن ها، NFT ها، DAO ها و موارد دیگر.

– Fractal-420@Fractal_420: یک پروتکل مدیریت دارایی منبع باز برای فراکتال بیت کوین.

– InfinityAI@infinityai_labs: پلتفرم AIGC مبتنی بر Web3، اولین پروژه هوش مصنوعی در اکوسیستم، به کاربران اجازه می دهد محتوا را در اکوسیستم بیت کوین ایجاد و توکن کنند.

– UniWorlds@UniWorlds_io: یک پلت فرم ایجاد محتوای سه بعدی که به ارائه قابلیت های ساخت فضای مجازی در شبکه بیت کوین اختصاص دارد.

– BtcTerminal@btcterminal: یک پلت فرم جامع که تجزیه و تحلیل داده های بازار و ابزارهای معاملاتی را در زمان واقعی ارائه می دهد.

– Aletheias Agora@AletheiasAgora: اولین بازار پیش بینی بیت کوین L1 که در فراکتال مستقر می شود.

Ordinals NFT

– honzomomo@honzomomo: اولین نسخه Ordinals NFT که در سپتامبر راه اندازی شد، اعلام شد که در فراکتال منتشر می شود.

– FRACTOPUS@fractacles: ضرابخانه FRACTOPUS ساعت 18:00 روز 29 اوت (به وقت هنگ کنگ) برگزار می شود.

– فراکتال پانک @Fractal_Punks: 10000 Ordinals NFT در فراکتال بیت کوین.

– Maneki در Fractal@manekionfractal: اولین مجموعه از Pre-fractal Ordinals NFT

– Picho by Rabeno@PichobyRabeno: Ordinals NFT در بیت کوین فراکتال، با سبکی خنده دار و منحصر به فرد.

بازی

– nodinoBtc @nodinoBtc: اولین بازی تلگرام برای اکوسیستم فراکتال بیت کوین.

– VNTG ROBOTS@vntgrobots: یک بازی نبرد ربات که ژاپن را در سال 1945 بازسازی می کند. در 17 اوت اعلام کرد که به اکوسیستم بیت کوین فراکتال منتقل شده است.

4 مرحله فعلی و چشم اندازها

شبکه آزمایشی فراکتال بیت کوین در جولای 2023 راه اندازی شده است و انتظار می رود شبکه اصلی به طور رسمی در 1 سپتامبر راه اندازی شود.

بیت کوین فراکتال توسط مؤسسات معروف تأیید شده است. از نظر فنی کاملاً با زنجیره اصلی بیت کوین سازگار است و به کاربران موجود بیت کوین اجازه می دهد تا به طور یکپارچه به بیت کوین فراکتال سوئیچ کنند و تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود بخشد. در عین حال، قابلیت های پردازش تراکنش بالا و کارمزدهای پایین تراکنش نیز زمینه را برای کاربردهای بزرگ فراهم می کند.

در آینده، با اضافه شدن پروژه‌های باکیفیت‌تر، سناریوهای کاربردی فراکتال بیت کوین مطمئناً فراوان‌تر خواهند شد و پایگاه کاربران همچنان گسترش خواهد یافت. هنوز در مرحله بسیار ابتدایی است، بنابراین می‌توانید ابتدا فرصت‌های کمین را یاد بگیرید و از شانس ایردراپ‌های اولیه و سایر پاداش‌ها استفاده کنید.

هشدار خطر: دارایی های رمزنگاری خطرات بالاتری دارند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل