MakerDAO از استیبل کوین و توکن های حکومتی اصلاح شده رونمایی می کند

MakerDAO از استیبل کوین و توکن های حکومتی اصلاح شده رونمایی می کند

MakerDAO معرفی شد نسخه های جدید ارتقا یافته DAI استیبل کوین و MKR که به ترتیب NewStable (NST) و NewGovToken (NGT) نامیده می شوند.

طبق اعلام 22 آگوست، ارتقاء به توکن‌های جدید اختیاری است و DAI و MKR را منسوخ نمی‌کنند — هر دو مانند قبل در دسترس خواهند بود مگر اینکه حاکمیت پروتکل تصمیم دیگری بگیرد.

کاربران می‌توانند DAI را با DAI تعویض کنند. توکن جدید NST 1:1 و توانایی بازگرداندن دارایی های خود به DAI را در هر زمان حفظ خواهد کرد. علاوه بر این، میکر توضیح داد که DAI بر موارد استفاده از رمزنگاری بومی تمرکز خواهد کرد، در حالی که NST در پذیرش انبوه هدف گذاری شده است.

در همین حال، مبادله بین MKR و NGT در یک نسبت انجام خواهد شد. 1:24000، به این معنی که یک توکن MKR معادل 24000 NGT خواهد بود. هدف از این تفاوت وزن، ترویج مشارکت گسترده تر در حکومت است. این اطلاعیه اضافه کرد:

“این به کاربران بیشتری اجازه می دهد تا تعداد قابل توجهی از NewGovToken را در اختیار داشته باشند و به طور فعال بر آینده اکوسیستم تأثیر بگذارند.”

این اعلامیه تاریخ های ارتقا را فاش نکرده است.

برای پذیرش انبوه فشار وارد کنید

مؤسس MakerDAO Rune Christensen اولین بار این مفهوم را پیشنهاد کرد. نسخه جدیدی از استیبل کوین DAI در 15 می. 

در یک پست وبلاگ، کریستنسن توضیح داد که DAI “دو جهان را در بر می گیرد” – یکی توسط فرهنگ تمرکززدایی محض و دیگری با هدف تحقق هدف اصلی خود، که ارائه مطلوبیت و ارزش به افراد واقعی در مقیاس است.

او افزود که این دو جهان با هر یک ناسازگار هستند. دیگر به گفته کریستنسن:

«متاسفانه این دو جهان اساساً با یکدیگر در اصطکاک هستند، همانطور که توسط Stablecoin Trilemma اشاره شده است، که بیان می کند که دستیابی به یک دلار، حفظ تمرکززدایی خالص، و مقیاس بندی به اندازه های بزرگ به طور همزمان امکان پذیر نیست.” و در پشتوانه دارایی های واقعی (RWA) مطابق با مقررات تنظیمی. 

برای تحقق هدف خود از انطباق با مقررات، NewStable یک مکانیسم ارتقاء برای معرفی یک تابع انجماد خواهد داشت که از قواعد قانون در حوزه های قضایی که Maker به سطح بالایی از نیاز دارد پیروی می کند. قطعیت نظارتی.

اما، اجرای این عملکرد توسط حاکمیت پروژه تعیین می شود و در راه اندازی NST در دسترس نخواهد بود.

با وجود فعال ماندن پس از اجرای NST، DAI شروع به از دست دادن بازدهی خود خواهد کرد، زیرا NewStable تنها استیبل کوین در اکوسیستم MakerDAO با قابلیت‌های جمع‌آوری ارزش خواهد بود.

پایان بازی

توکن‌های NST و NGT بخشی از «Endgame» MakerDAO هستند و به محض اینکه پروتکل تغییر نام تجاری خود را اجرا کرد، این برچسب‌ها جایگزین خواهند شد.

طبق اسناد Maker، طرح پایان بازی یک پیشنهاد جامع است که با هدف ارتقای حاکمیت و توکنومیک اکوسیستم MakerDAO، هدایت آن به یک وضعیت پایدار و انعطاف پذیر است که در آن اکوسیستم خودپایدار است، با حداقل تغییرات در اجزای اصلی آن.

همراه با تغییرات توکنومیک، مؤلفه‌های اصلی این طرح همچنین شامل معرفی سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز برای رسیدگی به امور خاص، حوزه‌های تمرکز گسترده، و گروه‌هایی از رأی دهندگان همسو با تمرکز بر تصمیمات حکومتی در سطح بالا می‌شود.< /span>

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل