ویتالیک بوترین می‌گوید اصول اتریوم «دیوانه‌کننده قوی» شده‌اند

ویتالیک بوترین می‌گوید اصول اتریوم «دیوانه‌کننده قوی» شده‌اند

ویتالیک بوترین گفت که مجموعه پیشرفت‌های حیاتی در اتریوم (ETH) اکوسیستم در ماه‌های اخیر پایه‌های شبکه را «دیوانه‌کننده قوی» کرده است.

Buterin این بیانیه را در پاسخ به cادعا می‌کند که اتریوم در طول این چرخه بازار “تضعیف زیادی” کرده است و با استناد به یک سری پیشرفت‌ها و دستاوردهای اخیر در اکوسیستم، با روایت مقابله می‌کند. کاهش قابل توجه کارمزد تراکنش در راه حل های لایه 2 (L2) که اکنون به طور میانگین زیر 0.01 دلار است. او استدلال کرد که این امر Ethereum را برای کاربران در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر کرده است که عاملی حیاتی در حفظ رقابت‌پذیری شبکه است.

Onchain داده‌ها نشان می‌دهد که Ethereum L2 Arbitrum شاهد کاهش هزینه‌های خود از بیش از 0.50 دلار در ماه مارس بود. از اواسط آوریل به محدوده بین 0.01 دلار و 0.004 دلار رسیده است. 

در عین حال، تعداد تراکنش های روزانه به طور مداوم از 1 میلیون فراتر رفته است که امکان کاهش کارمزد به دلیل عدم فعالیت را منتفی می کند. حرکات مشابهی را می توان در هنگام تجزیه و تحلیل دیگر Ethereum L2 ها مانند Linea، Starknet و zkSync Era مشاهده کرد.

Buterin این تغییر در قیمت کارمزد را به اجرای EIP-4844 و معرفی فضاهای بلاک اختصاصی – به نام “blobs” – برای داده های ارسال شده از بلاک چین های L2 در 13 مارس.

او همچنین بر پیشرفت های Optimism و Arbitrum تاکید کرد که هر دو به آن رسیده اند. نقاط عطف مهم در توسعه آنها، که او آن را “مرحله 1” نامید. بوترین گفت این پلتفرم‌ها برای استراتژی مقیاس‌پذیری اتریوم ضروری هستند و تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را ارائه می‌کنند و در عین حال امنیت و تمرکززدایی شبکه اصلی اتریوم را حفظ می‌کنند.

بهبود فناوری

علاوه بر این پیشرفت‌های فناوری. بوترین به بهبود تجربه کاربری برای کیف پول‌های cross-L2 اشاره کرد که اکنون به مداخله دستی کمتری هنگام تعویض شبکه نیاز دارند. این بهبود تعاملات درون اکوسیستم اتریوم را ساده‌تر می‌کند و آن را کاربرپسندتر می‌کند.

Buterin همچنین بر بلوغ رو به رشد فناوری Zero-Knowledge (ZK) تأکید کرد، که برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) قدرتمندتر و در دسترس‌تر شده است. ) توسعه دهندگان.

او افزود که تکامل ابزار ZK، همراه با ظهور راه حل های حفظ حریم خصوصی نسل دوم مانند 0xbow.io، نوآوری مداوم اتریوم در حریم خصوصی و امنیت را نشان می دهد.

بوترین گفت که اکوسیستم در حال گسترش برای هویت، شهرت و اعتبار در اتریوم، که شاهد افزایش پذیرش و استفاده عملی است، یکی دیگر از محرک های کلیدی پذیرش خواهد بود. او همچنین به پیشرفت قابل توجهی در توسعه STARK ها (استدلال شفاف مقیاس پذیر دانش) اشاره کرد که برای اهداف بلندمدت امنیت و تمرکززدایی اتریوم حیاتی هستند.

در این مقاله ذکر شد
آخرین گزارش آلفا بازار

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل