کارشناس: خرید ماینر بیت کوین توسط Bitfarms، حرکت استراتژیک برای مبارزه با هیاهو رقیب را تقویت می کند.

کارشناس: خرید ماینر بیت کوین توسط Bitfarms، حرکت استراتژیک برای مبارزه با هیاهو رقیب را تقویت می کند.

کارشناس: خرید ماینر بیت کوین توسط Bitfarms، حرکت استراتژیک برای مبارزه با هیاهو رقیب را تقویت می کند.

Bijie.com گزارش داد:

Bitfarms در اقدامی «استراتژیک» که می‌تواند به استخراج‌کننده بیت‌کوین در مقابله با رقیب Riot کمک کند، بیت‌فارمز استخراج دیجیتالی Stronghold را تصاحب کرده است.

Bitfarms روز چهارشنبه اعلام کرد که این هفته با خرید شرکت استخراج ارز دیجیتال به مبلغ 175 میلیون دلار موافقت کرده است. ناظران بازار گفتند که این معامله ارزش گذاری و عملیات Bitfarm را تقویت می کند و این شرکت را به یک هدف چالش برانگیز برای تصاحب رقبا تبدیل می کند.

Julio Verissimo، مدیر عامل Borderless Consulting، یک شرکت مشاوره که با ماینرهای بیت کوین کار می کند، می گوید: “با خرید Stronghold اکنون، Bitfarms نشان می دهد که نه تنها منتظر منفعلانه نیست، بلکه منتظر است. در حال ایفای نقش فعال است.”

Riot از آوریل گذشته در تلاش برای تصاحب Bitfarms بوده است، زمانی که پیشنهاد خرید ناخواسته ای را به رقیب مستقر در کانادا به مبلغ 950 میلیون دلار ارائه کرد. پس از اینکه Bitfarms این پیشنهاد را رد کرد، Riot شروع به خرید سهام این شرکت کرد تا کنترل رقیب خود را در دست بگیرد.

Riot پس از افزایش پیوسته سهام خود در شرکت طی ماه‌های گذشته، از 13 آگوست 19 درصد از سهام رقیب را در اختیار داشت.

Riot و Bitfarms بلافاصله به درخواست Decrypt برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

از آنجایی که رقبا در این کسب و کار رودررو هستند، Bitfarms چندین استراتژی را برای جلوگیری از تصاحب خصمانه، از جمله آخرین قرارداد خرید خود با Stronghold اجرا کرده است.

طبق این توافقنامه، Bitfarms 307 مگاوات ظرفیت برق را به عملیات استخراج خود اضافه می کند و این شرکت را در مسیری قرار می دهد تا عملیات استخراج خود را تا پایان سال 2025 به ظرفیت خود برساند. در بیانیه ای آمده است که سبد انرژی به بیش از 950 مگاوات افزایش می یابد که نزدیک به 50 درصد آن در ایالات متحده است.

مدیر عامل CryptoConsultz، نیکول دسیکو، به Decrypt گفت که قابلیت‌های عملیاتی پیشرفته می‌تواند موقعیت این شرکت را در بازار تقویت کند و Bitfarms را به یک هدف خرید گران‌تر و چالش برانگیز برای Riot تبدیل کند.

DeCicco گفت: “این راهی برای افزایش ارزش سهامداران و تبدیل Bitfarms به یک نهاد قوی تر است.”

طبق گفته DeCicco، در نتیجه، Bitfarms ممکن است اهرم بیشتری برای مذاکره با شرایط بهتر برای فروش احتمالی خود یا جلوگیری از خرید داشته باشد. با این حال، این تنها راهی نیست که خرید Stronghold توسط Bitfarms به این شرکت کمک می کند تا رشد Riot را متوقف کند. Bitfarms با افزایش اندازه و ارزش شرکت با این معامله، سهم رقیب خود را در تجارت خود کاهش می دهد.

Verissimo گفت: “این حرکت استراتژیک… ممکن است تلاش های Riot برای تصاحب شرکت را کند یا مانع شود.”

علاوه بر این، Verissimo اضافه کرد که این معامله احتمالاً از سوی تنظیم‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر گونه خرید Bitfarms را طولانی‌تر و دشوارتر می‌کند.

نیشانت شارما، بنیانگذار شرکت تحقیقات معدنی و استراتژی ارتباطات BlocksBridge Consulting، گفت که Stronghold در حال آماده سازی برای خرید بوده است.

شارما گفت: اندکی پس از نصف شدن بیت کوین، Stronghold Digital قصد خود را برای فروش “تمام یا بخشی از شرکت” در طی سه ماهه اول اعلام کرد و خاطرنشان کرد که هیچ برنامه ای در این زمینه وجود ندارد. برای این کار یک جدول زمانی تعیین کنید. “به نظر می رسد که شرکت دیگری در داخل یا خارج از صنعت Stronghold را تصاحب کند، فقط موضوع زمان است.”

خرید Stronghold Digital توسط Bitfarms آخرین اقدام استراتژیک استخراج کننده بیت کوین برای خنثی کردن تلاش خصمانه Riot برای تصاحب است.

در ماه ژوئن، Bitfarms یک طرح “قرص سمی” را اجرا کرد که در صورت تلاش برای تصاحب بیش از 15 درصد از کسب و کار، سهام Riot را کاهش خواهد داد. یک دادگاه کانادایی بعداً این طرح را باطل کرد و Bitfarms را بر آن داشت تا در ماه ژوئیه طرح جدیدی برای حقوق سهامداران منتشر کند. بر اساس طرح جدید، اگر هر سرمایه‌گذاری تلاش کند بیش از 20 درصد از کسب‌وکار یک ماینر بیت‌کوین را به دست آورد، ماینر سهام خود را کاهش می‌دهد.

Bitfarms همچنین در برابر درخواست های Riot برای تغییر ساختار هیئت مدیره خود مقاومت کرده است. دومی از سهامداران خواست به حذف سه عضو هیئت مدیره Bitfarms و جایگزینی آنها با افراد “مستقل و واجد شرایط” که توسط Riot انتخاب شده اند، رأی دهند.

قرار است جلسه سهامداران در این خصوص در تاریخ 29 اکتبر برگزار شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل