سرمایه گذاری متا در هوش مصنوعی باعث رشد بی سابقه قیمت سهام می شود

سرمایه گذاری متا در هوش مصنوعی باعث رشد بی سابقه قیمت سهام می شود

Bijie.com گزارش داد:

Meta Platforms Inc. سرمایه‌گذاری هنگفتی روی هوش مصنوعی (AI) کرده است که نتایج چشمگیر این ماه آن را از سایر شرکت‌های بزرگ فناوری متمایز می‌کند. سهام این شرکت در این ماه 13 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم تاریخ 544.23 دلار رسید و عملکرد بهتری از سایر سهام های پیشرو فناوری داشت.

این رشد با سرمایه گذاری های سرمایه استراتژیک شرکت و تعهد به سرمایه گذاری بیشتر مطابقت دارد. 0.3% افزایش یافته است و نزدیک به قیمت بسته شدن ماه گذشته است که بالاترین قیمت آن تا کنون بوده است.

دیدگاه واضح مارک زاکربرگ در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی بر کسب و کار اصلی متا، به ویژه تبلیغات دیجیتال تاثیر می گذارد، در این نتیجه مثبت بسیار موثر بود. تماس اخیر زاکربرگ برای درآمد قانع کننده بود.

تبلیغات متا قدرت هوش مصنوعی

Gene Munster، شریک مدیریت دارایی Deepwater، با رویکرد زاکربرگ موافق است. او با درک مزایای هوش مصنوعی و توضیح مختصر جدول زمانی نتایج، خاطرنشان کرد: «این بهترین فراخوان درآمد به عنوان یک مدیر عامل عمومی است.

علاوه بر این، تلاش‌های هوش مصنوعی متا بر بهبود سیستم‌های تبلیغات و ارائه محتوا متمرکز است. این شرکت از هوش مصنوعی برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای یافتن کاربران علاقه‌مند استفاده می‌کند، که با توجه به اینکه تقریباً تمام درآمد متا از تبلیغات دیجیتال به دست می‌آید، قابل توجه است. علاوه بر این، متا از مدل‌های زبانی در مقیاس بزرگ اختصاصی خود برای بهبود توصیه‌های محتوا در فیس‌بوک و اینستاگرام برای افزایش تعامل کاربران استفاده می‌کند.

این کاربرد استراتژیک هوش مصنوعی منجر به نتایج مالی چشمگیر شده است. در سه ماهه دوم، سود هر سهم و درآمد متا بسیار بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود. داگ آنموث از JPMorgan خاطرنشان کرد که متا همچنان قدرت خرج کردن تهاجمی در GenAI را دارد و به سرمایه گذاران پیشنهاد می کند از هزینه های هوش مصنوعی شرکت حمایت کنند.

مجموعه برنامه‌های متا، مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر، واتس‌اپ و Threads، موجودی تبلیغات را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ۱۰ درصد افزایش داد. به همین ترتیب، هزینه هر تبلیغ نیز 10 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده تقاضای بالاتر برای تبلیغات در پلتفرم متا است.

مقایسه عملکرد مالی بین متا و رقبا

بر خلاف سایر شرکت های بزرگ فناوری، متا از نظر مالی نسبتاً خوب عمل می کند. شرکت اپل، شرکت آلفابت و شرکت مایکروسافت تحت فشار سرمایه گذاران بر سر مسائل مربوط به هزینه سرمایه قرار گرفته اند. سهام Alphabet Inc پس از اینکه درآمد ماه جولای آن نشان داد که پیش‌بینی‌های بازار برای سود و درآمد را پشت سر گذاشته و در عین حال از بودجه مخارج خود فراتر رفت، 9 درصد سقوط کرد. مایکروسافت آخرین سه ماهه اخیر خود را با حدود 175 دلار به ازای هر سهم به پایان رساند که نسبت به عملکرد ماه جولای تغییر چندانی نکرده است، که شامل رشد ضعیف در تجارت ابری Azure خود می‌شود.

اندرو یه، استراتژیست سرمایه‌گذاری در Global X ETF، خاطرنشان کرد که اگرچه متا در حال سرمایه‌گذاری در ژنرال هوش مصنوعی است، اما این شرکت نسبت به همتایان خود در توسعه یک طرح ادغام هوش مصنوعی کار بهتری انجام داده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل