هزینه های پایین گاز اتریوم می تواند 1.6 میلیارد دلار رشد عرضه داشته باشد

هزینه های پایین گاز اتریوم می تواند 1.6 میلیارد دلار رشد عرضه داشته باشد

Bijie.com گزارش داد:

Ember CN، تحلیلگر ارزهای دیجیتال ناشناس، گفت که کاهش هزینه های گاز اتریوم می تواند عرضه سالانه آن را نزدیک به 1.6 میلیارد دلار افزایش دهد. این به دلیل افزایش تدریجی عرضه ETH در ماه های اخیر و همچنین نگرانی در مورد تأثیر بالقوه بر قیمت است.

طبق گفته Ultrasoundmoney، طی چهار ماه و نیم گذشته، عرضه ETH 228,717 ETH افزایش یافته است که از 120,063,605 ETH در آوریل به تقریباً 120,292,322 ETH رسیده است. بسیاری بر این باورند که این رشد نشان می‌دهد که اتریوم به یک دارایی تورمی تبدیل شده است و وضعیت کاهش تورم قبلی خود را معکوس می‌کند.

شبکه اتریوم هر روز بیش از 1600 ETH تولید می کند

افزایش عرضه ETH به دلیل نرخ سوخت پایین آن است که به نوبه خود به دلیل هزینه های کم شبکه به دلیل ارتقاء Dencun است. در حالی که بسیاری بر این باورند که کارمزدهای پایین به نفع استفاده از اتریوم است، اما نرخ رایت در شبکه را نیز کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر از سوزاندن ETH صادر شود.

Ember CN نرخ رشد عرضه ETH از زمان ارتقا را تجزیه و تحلیل کرد و اشاره کرد که به طور متوسط ​​1652 ETH در روز اضافه می شود. به صورت سالانه، عرضه اتریوم 600000 اتریوم افزایش می یابد که با قیمت های فعلی 1.59 میلیارد دلار است.

او نوشت:

بر اساس این رقم خروجی، اگر فعالیت زنجیره اتریوم متعاقب ضعیف ادامه یابد، تورم سالانه 0.5 درصد برای 600000 سکه به ارزش 1.59 میلیارد دلار در قیمت های فعلی خواهد بود.

بنابراین، او خاطرنشان کرد که تنها راه حل این مشکل افزایش فعالیت اتریوم است. با این حال، با توجه به اینکه شبکه‌های لایه دوم مانند Arbitrum، Optimism و Base اکنون بر تراکنش‌های اتریوم تسلط دارند، ممکن است بعید باشد. بخشی از دلیل این است که این شبکه ها ارزان تر هستند.

تورم ETH چیز مهمی نیست

با وجود تورم در عرضه ETH، تحلیلگران معتقد نیستند که این یک مشکل بزرگ است. وی خاطرنشان کرد که این تنها حدود 0.5 درصد از عرضه آن را تشکیل می دهد، به این معنی که احتمالاً تأثیر زیادی بر قیمت ها نخواهد داشت. داده های Ultrasonic Money نیز نشان می دهد که نرخ تورم فعلی 0.62 درصد در سال است. با توجه به عرضه و ارزش بازار اتریوم، این نسبتاً ناچیز است.

تحلیلگران Coinbase بر این باورند که تورم ETH به دلیل شبکه لایه دوم نیست، بلکه به دلیل هزینه های کمتر در شبکه اصلی اتریوم و افزایش نرخ سهام ETH است. تحلیلگران خاطرنشان کردند که افزایش نسبت وثیقه ETH منجر به انتشار بیشتر می شود که نرخ تورم ETH را تسریع می کند.

دیوید هان، تحلیلگر تحقیقاتی نهادی در Coinbase، نوشت:

با این حال، ما معتقد نیستیم که این موضوع عمدتاً ناشی از مقیاس‌بندی L2 است، در حالی که هزینه‌های تراکنش L2 فاقد مکانیسم سوزاندن EIP-1559 است، کل هزینه‌های صرف شده برای L2 نسبتاً بی‌اهمیت است در صورت سوختن، اتریوم تورمی باقی خواهد ماند.»

با این حال، آنها معتقد نیستند که ETH به دلیل تورم ارزش خود را از دست می دهد. در عوض، آنها استدلال می کنند که گزاره ارزش ETH بر اساس سودمندی برای برنامه ها است نه ارزش به عنوان ذخیره ارزش. بنابراین، آنها ظهور ابزارهای مبتنی بر برنامه بیشتر با مقیاس پذیری بیشتر و هزینه های کمتر را پیش بینی می کنند.

رشد عرضه ETH PoS در مقابل PoW – ارزهای بیش از حد

در حالی که برخی از منتقدان ارزش اتریوم را به عنوان یک ارز اولتراسونیک به دلیل تورم‌زا شدن آن زیر سوال می‌برند، رشد عرضه ETH در واقع تحت اجماع PoS بهتر است. طبق شبیه سازی اثبات کار Ultrasoundmoney، عرضه ETH در 30 روز گذشته 61721 توکن افزایش یافته است. طبق گفته PoW، 389529 توکن افزایش خواهد یافت و نرخ تورم سالانه نزدیک به 4 درصد خواهد بود.

در واقع، عرضه ETH از زمان ادغام نزدیک به دو سال پیش، 0.10 درصد کاهش یافته است. این شبکه 228696 ETH مصرف کرده است که بیشتر از تولید اتریوم در همان دوره است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل