CZ و Binance با شکایت جدید به اتهام شویی ارزهای دیجیتال به سرقت رفته روبرو شدند

CZ و Binance با شکایت جدید به اتهام شویی ارزهای دیجیتال به سرقت رفته روبرو شدند

نویسنده: Stephen Katte، CoinTelegraph کامپایلر: Wu Baht،

Binance و مدیر عامل سابق آن Changpeng Zhao (CZ) با یک شکایت دسته جمعی جدید از سوی سه سرمایه گذار ارزهای دیجیتال روبرو است که می گویند نتوانسته اند دارایی های سرقت شده را بازیابی کنند زیرا صرافی نتوانسته است از پولشویی جلوگیری کند.

در یک دعوی حقوقی دسته جمعی که در ۱۶ اوت در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه غربی واشنگتن تنظیم شده است، شاکیان ادعا می کنند که ارزهای دیجیتال آنها به سرقت رفته و سارقان آنها را بردند وجوه به بایننس فرستاده شد تا “ارتباط بین دفتر کل و دارایی های دیجیتال آنها را قطع کند” و آنها را غیرقابل ردیابی کند.

سه شاکی شکایت مدنی علیه Binance و مدیر عامل سابق CZ تنظیم کرده اند. منبع: PacerMoniter

شاکی‌ها استدلال می‌کنند که یکی از ویژگی‌های کلیدی تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده «یک رکورد دائمی از آن تراکنش‌ها» در بلاک چین است که آنها را «دائمی و قابل ردیابی دقیق» می‌کند.

در شکایت Collective آمده است: «بنابراین بدون مکانی مانند Binance.com برای پولشویی، اگر افراد بد، ارز رمزنگاری شده شخص دیگری را سرقت کنند، مقامات ممکن است در نهایت با دنبال کردن مراحل آنها در بلاک چین، آنها را ردیابی کنند.

شاکیان ادعا می‌کنند که بایننس بخش مهمی از فرآیند پولشویی است و قانون سازمان‌های متجاوز و فاسد (RICO) را نقض می‌کند.

Binance در آب داغ بر سر دعوای دسته جمعی

بیل هیوز، مشاور ارشد و مدیر امور نظارتی جهانی در توسعه دهنده اتریوم Consensys، گفت که او در مورد اینکه آیا این دعوا می تواند اتهامات را ثابت کند.

هیوز در پستی در 20 اوت به

با این حال، هیوز همچنین گفت این شکایت بایننس را در یک «دوراهی» قرار می‌دهد و گفت که اگر این دعوا به دادگاه کشیده شود، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد.

منبع: بیل هیوز

“اگر پرونده بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و حتی وارد مرحله پیش از محاکمه قاطع شود، منطقه اثربخشی خود تجزیه و تحلیل بلاک چین و بازیابی دارایی های زنجیره ای مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

هیوز افزود: «بایننس تشویق می‌شود درباره ردیابی و بازیابی صحبت کند – که صادقانه بگویم، اگر به صنعت اهمیت می‌دهید، موقعیت سختی است.

“اعتبار خود تجزیه و تحلیل بلاک چین و بازیابی دارایی های زنجیره ای مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.”

در نوامبر 2023، CZ به نقض قوانین پولشویی ایالات متحده اعتراف کرد و از آن استعفا داد. سمت مدیر عاملی بایننس به عنوان بخشی از توافق با مقامات. بایننس با پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه در یک “اقدامات اجرایی مقررات مدنی” موافقت کرد.

در ماه آوریل، یک قاضی فدرال CZ را به چهار ماه زندان محکوم کرد، کمتر از سه سالی که دادستان فدرال خواسته بود. او دوران محکومیت خود را از ژوئن آغاز کرد و در ماه سپتامبر آزاد خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنین در ژوئن 2023 شکایتی علیه بایننس تنظیم کرد و صرافی و CZ را به گمراه کردن کنترل‌های نظارت بر بازار و افزایش مصنوعی حجم معاملات آنها متهم کرد. در 28 ژوئن، دادگاه اجازه داد تا بیشتر پرونده ادامه یابد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل