حجم معاملات مشتقات زنجیره ای برای سومین هفته متوالی کاهش یافت

حجم معاملات مشتقات زنجیره ای برای سومین هفته متوالی کاهش یافت

حجم معاملات هفتگی مشتقات روی زنجیره برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است که نشان دهنده کمبود احتمال ریسک پذیری معامله گران بر اساس DefiLlama < a href="https://defillama.com/derivatives">داده.

کاهش حجم به دلیل عوامل متعددی است. از جمله ابهامات کلان اقتصادی مانند نتیجه نامشخص انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، افزایش تنش در خاورمیانه، و احتمال عدم کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده.

حجم معاملات هفتگی این بخش بین 27 جولای و 2 اوت به 64.6 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان از اواسط ماه مه است. با این حال، فعالیت معاملاتی از آن زمان تاکنون کاهش یافته است و به 62.9 میلیارد دلار در هفته بعد و به 40.4 میلیارد دلار در هفته گذشته کاهش یافته است. تنها سه روز باقی مانده است، این بخش در مسیر ثبت کمترین حجم هفتگی از اوایل سال 2023 است.

Arbitrum (ARB) در این هفته در حال بازیابی سلطه خود بر حجم هفتگی است، به طوری که تقریباً 18٪ از کل معاملات مشتقات زنجیره ای در شبکه انجام می شود. Hyperliquid از نزدیک دنبال می شود و 17٪ از حجم را تشکیل می دهد.

در همین حال، Blast، dYdX، و Solana (SOL) همچنان به ترتیب با 11.3٪، 10.5٪ و 8.8٪ از سهم، جایگاه غالب خود را در پنج زنجیره بزرگ برتر از نظر حجم معاملات هفتگی حفظ کرده اند.

محل رشد

علی‌رغم تمایل به ریسک سرد در میان معامله‌گران زنجیره‌ای، بازار غیرمتمرکز مشتقات محبوبیت فزاینده‌ای در سال 2024 داشته است. 

در سال 2023، متوسط ​​حجم معاملات ماهانه مشتقات زنجیره ای 51.4 میلیارد دلار در نیمه اول بود، در حالی که در شش ماهه اول سال جاری تقریباً 235 میلیارد دلار بود. رشد سالانه 357 درصدی.

شرکت‌های تازه واردی مانند Blast و Hyperliquid با 234.8 میلیارد دلار و 266.7 میلیارد دلار به رشد اندازه بازار مشتقات زنجیره‌ای در سال جاری کمک کردند. حجم معاملات از سال تا به امروز.

با این حال، فعالیت معاملاتی در پلتفرم‌های غیرمتمرکز در مقایسه با همتایان متمرکز آنها هنوز کسری ناچیز است. 

بر اساس Coinglass ، بایننس به تنهایی 46.2 میلیارد دلار حجم معاملات را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساند. در همین حال، کل اکوسیستم غیرمتمرکز پلتفرم‌های معاملات مشتقه تنها 5.1 میلیارد دلار حجم داشته است که تقریباً 11 درصد از حجم معامله در تنها یک صرافی متمرکز است.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل