دارایی های Taproot: نقطه رشد بعدی برای مسیر استیبل کوین که از یک تریلیون ارزش بازار عبور می کند

دارایی های Taproot: نقطه رشد بعدی برای مسیر استیبل کوین که از یک تریلیون ارزش بازار عبور می کند

Bijie.com گزارش داد:

نویسنده: ایوان، پیتر، بوریس، هائوزه

ماهیت بلاک چین گسترش سناریوی پرداخت است. تا آنجا که به سناریوهای پرداخت مربوط می شود، استیبل کوین ها نه تنها جایگاه مهمی در بازار ارزهای دیجیتال دارند، بلکه نقش مهمی را در پرداخت های جهانی و تسویه مرزی ایفا می کنند. در حال حاضر، بازار متمرکز استیبل کوین همچنان بیش از 90 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در میان آنها، USDT صادر شده توسط Tether موقعیت غالب مطلق را در بین سکه های پایدار به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این، اگرچه بیش از 150 میلیارد دلار استیبل کوین صادر شده است، اما بر اساس حجم M1 گزارش شده توسط فدرال رزرو 20 تریلیون دلار در سال 2024 (شامل تمام پول نقد در گردش، چک های مسافرتی، وجوه در حساب های جاری و غیره)، استیبل کوین ها ارزش بازار تنها 0.75 درصد از M1 است. استفاده از استیبل کوین ها در پرداخت ها هنوز راه زیادی در پیش دارد. راه‌اندازی پروتکل Taproot Assets منادی تخیل گسترده استیبل کوین‌ها در سناریوهای پرداخت با فرکانس بالا و مبلغ کم است، و همچنین امکان پذیرش در مقیاس بزرگ استیبل کوین‌ها را به عنوان یک روش پرداخت مرسوم منعکس می‌کند.

1، استیبل کوین ها مسیر تریلیون دلاری بعدی در آینده هستند

توسعه پررونق بازار استیبل کوین نشان دهنده پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک بازار تریلیون دلاری در حوزه مالی آینده است. در حال حاضر ارزش بازار استیبل کوین ها از 160 میلیارد دلار فراتر رفته و حجم معاملات روزانه به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است. کشورهای جریان اصلی سیاست ها و مقررات مربوط به استیبل کوین ها را معرفی کرده اند در همان زمان، بسیاری از موسسات پیش بینی می کنند که استیبل کوین ها بازار تریلیون دلاری جدیدی را جذب خواهند کرد و بازار افزایشی جدید عمدتاً از کاربرد گسترده استیبل کوین ها در پرداخت های جهانی ناشی می شود.

استیبل کوین ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: استیبل کوین های متمرکز و استیبل کوین های غیرمتمرکز را می توان به استیبل کوین های الگوریتمی و استیبل کوین های صادر شده با دارایی های رمزنگاری شده رهن شده تقسیم کرد. در حال حاضر، استیبل‌کوین‌های متمرکز موقعیت غالب در بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در میان آنها، تتر دارای اندازه شرکت 125 نفر است که سود ناخالص آن 4.5 میلیارد دلار در سال است. چنین فرصت های جذابی طبیعتاً مؤسسات بزرگ بسیاری را برای ورود به بازار جذب کرده است:

  • BlackRock صندوق توکن شده BUILD را در اتریوم راه اندازی کرد که هدف آن ارائه ارزش پایدار و کسب درآمد است و تبدیل به یک صندوق توکن شده بزرگ با ارزش بازار 384 میلیون دلاری می شود.

  • در 24 ژوئیه، طبق گزارش فایننشال آسوشیتدپرس، JD Coin Chain Technology (هنگ کنگ) یک استیبل کوین ارز دیجیتال را در هنگ کنگ منتشر خواهد کرد که 1:1 با دلار هنگ کنگ تثبیت شده است.

استیبل کوین های متمرکز به طور گسترده ای در اکوسیستم کریپتو به کار گرفته شده اند. .

اگرچه استیبل کوین‌ها نقش مهمی در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و دی‌فای بازی می‌کنند، اکتشاف ترکیب آنها با تجارت فیزیکی هنوز خیلی زود است. در بلندمدت، امیدوارکننده‌ترین سناریوی کاربردی برای استیبل کوین‌ها در زمینه پرداخت‌ها، به‌ویژه پرداخت‌های فرامرزی نهفته است. در حال حاضر، پرداخت های فرامرزی شامل واسطه های متعددی از جمله صادرکنندگان کارت، درگاه های پرداخت، پردازشگرهای پرداخت و سایر فرآیندهای پیچیده است که نه تنها گران هستند، بلکه زمان زیادی را نیز برای تسویه حساب می طلبند. استیبل کوین ها نه تنها گزینه بهتر دیگری هستند، بلکه کانال مهمی برای مشارکت اقتصادی هستند. همانطور که نظارت استیبل کوین به تدریج به سمت انطباق توسعه می یابد، جایگاه آن در سناریوی پرداخت جهانی اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد. نه تنها این، با پذیرش گسترده استیبل کوین ها در سناریوهای پرداخت در آینده، می توان آنها را با DeFi ادغام کرد تا Pay Fi را ایجاد کند، که می تواند قابلیت همکاری، برنامه ریزی و ترکیب پذیری را در سناریوهای پرداخت تحقق بخشد و امور مالی جدیدی را شکل دهد که نمی تواند با پارادایم های مالی و تجربه محصول به دست آمده است.

انتظار می رود که

2 پروتکل Taproot Assets + Lightning Network به زیرساخت یک شبکه پرداخت جهانی تبدیل شود

در حال حاضر، استیبل‌کوین‌ها عمدتاً در شبکه‌های بلاک چین ETH و TRON در گردش هستند، اما هزینه‌های مدیریت آن‌ها عموماً بیش از 1U است و زمان انتقال روی زنجیره بیش از 1 دقیقه است. در مقابل، لایتنینگ شبکه از مزایای سرعت بیشتر، هزینه کمتر و مقیاس پذیری بالا برخوردار است.

2.1 شبکه لایتنینگ چیست؟

شبکه لایتنینگ اولین راه حل نسبتاً بالغ توسعه لایه دوم برای شبکه بیت کوین است. پس از انتشار وایت پیپر شبکه لایتنینگ، تیم های متعددی شروع به توسعه مستقل شبکه لایتنینگ کردند، از جمله لایتنینگ لبز، بلاک استریم و ACINQ. Taproot Assets یک پروتکل صدور دارایی است که توسط Lightning Labs توسعه یافته است.

چگونه به طور خاص آن را پیاده سازی کنیم؟ دو طرف ابتدا یک کانال حالت گردش دو طرفه (State Channel) ایجاد می کنند. از این آدرس جدید بیت کوین در محدوده. قبل از انتقال، هر دو طرف برخی از داده‌های قفل شده را ارسال می‌کنند و حساب‌هایی را برای تشکیل یک پرداخت تراکنش نگه می‌دارند که می‌تواند چندین بار پرداخت شود. تا زمانی که حسابداری تراکنش کامل نشده و هر دو طرف تسویه حساب کنند، بیت کوین های موجود در آدرس جدید با توجه به مبلغ تسویه به طرفین منتقل می شود. بنابراین فقط آخرین نسخه معتبر است که توسط قرارداد Hash Time Lock (HTLC) پیاده سازی و اجرا می شود. هر طرفی می‌تواند این ورودی را در هر زمانی با پخش آخرین نسخه در بلاک چین بدون هیچ گونه اعتماد یا امانی ببندد.

بنابراین، هر دو طرف می توانند تراکنش های خارج از زنجیره را بدون محدودیت انجام دهند و از زنجیره بیت کوین به عنوان داور استفاده کنند، با این حال، پس از تکمیل تراکنش نهایی یا زمانی که یکی از طرفین تراکنش مرتکب خطا می شود (مانند موجودی ناکافی در یک طرف). کیف پول)، قراردادهای هوشمند مداخله کرده و بر روی بلاک چین اجرا خواهند شد. این شبیه به امضای بسیاری از قراردادهای حقوقی A و B است، اما هر بار که قراردادی را امضا می کنند، دادگاه تنها پس از تایید قرارداد نهایی یا عدم همکاری به دادگاه وارد می شود.

شبکه لایتنینگ ۲.۲ به بهترین زیرساخت برای پرداخت‌های جهانی پایدار تبدیل شده است

به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند بدون ایجاد تراکم در خود شبکه بیت‌کوین، تراکنش‌های نامحدود را به یکدیگر ارسال کنند، همچنین می‌توانند به امنیت شبکه بیت‌کوین اعتماد کنند. از نظر تئوری، هیچ محدودیت بالایی برای مقیاس پذیری شبکه لایتنینگ وجود ندارد.

تا کنون، شبکه لایتنینگ به مدت 9 سال در حال اجرا بوده است و بر روی امن ترین شبکه در اکوسیستم رمزگذاری فعلی – شبکه بیت کوین (با بیش از 57000+ گره و مکانیزم اثبات کار POW) ساخته شده است. می تواند امنیت شبکه لایتنینگ را به حداکثر برساند.

تا کنون، شبکه لایتنینگ از ظرفیت 5000 بیت کوین فراتر رفته است، با 18000+ گره و 50000+ کانال در سراسر جهان، با ایجاد کانال های پرداخت دو طرفه، به تراکنش های آنی و کم هزینه دست یافته است. که توسط تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان استفاده می شود و توسط ارائه دهندگان پرداخت و بازرگانان استفاده می شود، به تدریج به شناخته شده ترین راه حل غیرمتمرکز برای پرداخت های جهانی تبدیل می شود.

دارایی های بیت کوین نیمی از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند و با این چرخه افزایش بازگشت به اکوسیستم بیت کوین، به عنوان اولین راه حل توسعه لایه دوم برای بیت کوین، واقعاً جهانی شدن نقطه به نقطه را حل می کند. ساخته شده توسط فرضیات پرداخت ساتوشی ناکاموتو. شبکه لایتنینگ به متعارف ترین و متعارف ترین جامعه بیت کوین تبدیل شده است و بهترین راه حل ایده آل برای پرداخت های جهانی است.

پروتکل 2.3 Taproot Assets آخرین مایل شبکه لایتنینگ را تکمیل می کند

تنها اشکال این است که قبل از ظهور پروتکل Taproot Assets، شبکه لایتنینگ فقط از بیت کوین به عنوان ارز پرداخت پشتیبانی می کرد و سناریوهای کاربردی آن بسیار محدود بود. امروزه که بیت کوین به طلای دیجیتال تبدیل شده است، اکثر مردم حاضر به پرداخت بیت کوین خود نیستند.

اگرچه قبلاً برخی از پروتکل‌های صدور لایه بیت کوین مانند Atomical و BRC20 بر اساس Odinals وجود داشته است، هیچ یک از آنها از دسترسی مستقیم به شبکه لایتنینگ پشتیبانی نمی‌کنند. این یک پروتکل صدور دارایی است که توسط لایتنینگ لبز و بر اساس شبکه BTC توسعه یافته است. مانند پروتکل Odrinals، هر شخص یا موسسه می‌تواند از پروتکل Taproot Assets برای صدور توکن‌های خود استفاده کند.

مزیت آن نسبت به سایر پروتکل‌های دارایی این است که دارایی‌های پروتکل Taproot Assets کاملاً با شبکه لایتنینگ سازگار است و استفاده از استیبل کوین‌ها را برای پرداخت در شبکه لایتنینگ ممکن می‌سازد. این بدان معناست که در آینده، تعداد زیادی از دارایی‌های جدید (مخصوصاً استیبل کوین‌ها) که بر اساس شبکه بیت‌کوین منتشر می‌شوند، در شبکه لایتنینگ توزیع می‌شوند که به نوبه خود طرح پرداخت و نفوذ جهانی شبکه لایتنینگ را تقویت می‌کند.

با تکیه بر امنیت و تمرکززدایی بیت‌کوین، «بیت‌کوین‌سازی دلار آمریکا و دارایی‌های مالی جهان» که توسط لایتنینگ لبز حمایت می‌شود، در حال تبدیل شدن به واقعیت است. راه اندازی پروتکل شبکه اصلی Taproot Assets به این معنی است که سناریوی پرداخت تریلیون دلاری برای استیبل کوین ها رسما آغاز شده است.

3 توضیح تفصیلی قرارداد Taproot Assets (از این پس به عنوان TA نامیده می شود)

اصل عملیاتی پروتکل TA عمیقاً در مدل UTXO بیت کوین ریشه دارد و اجرای آن بر ارتقاء Taproot شبکه بیت کوین متکی است. این دو به عنوان عناصر اصلی پروتکل TA، عملکرد مؤثر پروتکل را هدایت می کنند.

3.1 شباهت ها، تفاوت ها، مزایا و معایب بین مدل UTXO و مدل حساب

UTXO (خروجی تراکنش‌های خرج نشده) یک مفهوم بسیار مهم است که در واقع پایه‌ای برای پیاده‌سازی پروتکل Ordi، Runes است، تقریباً اکثر زنجیره‌های عمومی مانند Ethereum و Solana از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به تفسیر و مقایسه این دو مفهوم می پردازیم:

%0A

%D8%AF%D8%B1%DA%A9%20%D9%85%D8%AF%D9%84%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%20%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%20Alipay%20%D9%85%D8%A7%D8%8C%20%D9%87%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%20%D9%88%20%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%20%D8%A8%D8%B5%D8%B1%DB%8C%20%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D8%B7%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%AA%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.%20

%0A

%D9%85%D8%AF%D9%84%20UTXO%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%DB%8C%DA%A9%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%D8%AE%D8%B5″ a b c d e f g alt=”دارایی های Taproot: نقطه رشد بعدی برای مسیر استیبل کوین که از یک تریلیون ارزش بازار عبور می کند”>

به دلیل ماهیت منحصربفرد مدل UTXO، طبیعتاً مشکل دوبار خرج کردن را از بین می برد و امنیت بالاتری نسبت به مدل مبتنی بر حساب فراهم می کند. علاوه بر این، پروتکل TA به طور کامل ویژگی های امنیتی لایه شبکه بیت کوین را به ارث می برد و از خطر انتقال نادرست یا انتقال از دست رفته جلوگیری می کند.

علاوه بر این، پروتکل TA مفهوم مهر و موم یک‌باره را می‌پذیرد، به این معنا که هر UTXO نمی‌تواند دوباره پس از تأیید خرج شدن آن استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که دارایی‌ها با UTXO حرکت می‌کنند. تحت این مکانیسم، استخراج کننده ای که طولانی ترین زنجیره را استخراج می کند، حق نهایی تفسیر UTXO را دارد و می تواند استفاده از آن را کنترل کند. برخلاف BRC20 که برای شناسایی دارایی ها به نمایه سازی خارج از زنجیره متکی است، پروتکل TA امنیت تراکنش ها را افزایش می دهد و از حملات دوگانه خرج جلوگیری می کند، در حالی که خطر خطاها یا رفتارهای مخربی را که ممکن است توسط مؤسسات متمرکز ایجاد شود را از بین می برد. این ویژگی ها پروتکل TA + شبکه لایتنینگ را به یک زیرساخت سناریوی پرداخت قابل اعتماد تبدیل می کند.

3.2 ارتقاء Taproot برای دستیابی به عملکردهای پیچیده تر

ارتقای پروتکل Taproot 2021 توابع قرارداد هوشمند ساده ای را به شبکه بیت کوین می آورد. به عنوان مثال، آدرس های کیف پول در قالب P2TR می توانند منطق پیچیده تری را از طریق Bitscript پیاده سازی کنند که به انواع تراکنش های جدید و پیچیده امکان پذیر می شود. نمودار ارتقاء Taproot به شرح زیر است:

cm/>%0A

%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85%20Taproot%D8%8C%20%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87:%20https://river.com/learn/what-is-taproot/

%0A

%20%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%8C%20%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20(%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C)%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%A7%D9%85%D9%86%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3%20%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%20%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%8C%20%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3%20%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%87%20%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D9%88%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5%20%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%D9%88%20%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85%20%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%20%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C%DA%A9%DB%8C%20%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA%20B2B%20(%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA)%20%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%85%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%AA%D8%B1%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%20

%0A

%D8%A8%D8%B5%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%8C%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8%20%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D8%A7″ bc1p… taproot alt=”دارایی های Taproot: نقطه رشد بعدی برای مسیر استیبل کوین که از یک تریلیون ارزش بازار عبور می کند”>

3.3 اصول فنی TA

در ابتدا، Ordinal، که اکوسیستم بیت کوین را روشن کرد، و پروتکل مشتق شده BRC20، هر دو بر اساس مدل حساب، با موجودی های محدود به آدرس ها، با افزودن شناسه ها یا داده های خاص برای “علامت گذاری” کوچکترین واحد بود بیت کوین، “Satoshi” (ساتوشی)، نگاشت “Satoshi” به یک دارایی خاص رخ می دهد، و داده های مربوط به وضعیت دارایی در بخش Segregated Witness از بلوک (جایی که امضاهای تراکنش یا داده های شاهد ذخیره می شوند) در JSON ذخیره می شود. قالب هنگامی که یک تراکنش دارایی بین دو طرف انجام می شود، اسکریپت ثبت تغییرات دارایی در بلوک “درج” می شود و توسط نمایه ساز خارج از زنجیره تفسیر می شود.

با این حال، این رویکرد باعث می‌شود که هر تراکنش بین دارایی‌های Ordinals و BRC20 در یک بلوک ثبت شود، که باعث افزایش اندازه بلوک می‌شود و منجر به تجمع داده‌های نامعتبر و ذخیره‌سازی دائمی در زنجیره بیت‌کوین می‌شود افزایش فشار بر روی ذخیره سازی داده گره های کامل. در مقابل، پروتکل TA روش کارآمدتری را اتخاذ می کند.

علاوه بر این، دارایی های TA را می توان به کانال پرداخت شبکه لایتنینگ واریز کرد و از طریق شبکه لایتنینگ موجود منتقل کرد، به این معنی که دارایی های TA نوع جدیدی از دارایی است که می تواند در شبکه اصلی BTC و لایتنینگ در گردش باشد. شبکه

همانطور که از نام آن پیداست، Taproot Assets پروتکلی است که با استفاده از ارتقاء Taproot بیت کوین (BIP 341) توسعه یافته است. ارتقاء Taproot یک UTXO هزینه دارد، یا با استفاده از کلید خصوصی اصلی یا با استفاده از یک اسکریپت در درخت Merkle.

به طور خلاصه، پروتکل Taproot Assets ارتقاء Taproot را گسترش می‌دهد و انتقال وضعیت دارایی را در درخت Merkle در Taproot ثبت می‌کند. انتقال وضعیت در زنجیره به دست می‌آید، که باعث می‌شود پروتکل Taproot Assets نیازی به اجرای نمایه‌ساز خارج از زنجیره (Indexer) پروتکل‌های دیگر نداشته باشد. پروتکل Taproot Assets از ساختار مدیریت دارایی در شکل زیر استفاده می کند و از درخت Sparse Merkle (Merkle-Sum Sparse Merkle Tree, MS-SMT) برای مدیریت وضعیت دارایی استفاده می کند. پروتکل Taproot Assets استانداردهایی را برای وضعیت دارایی تعریف می کند انتقالات .

>%0A

Taproot%20Assets%20Trees%D8%8C%20Lightning%20Labs:%20https://docs.lightning.engineering/the-lightning-network/taproot-assets/taproot-assets-protocol

%0A

%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B0%DA%A9%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%20%D9%85%D8%B1%DA%A9%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D9%86%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%8C%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87%20%D9%87%D8%B4%20%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%20%D9%85%D8%B1%DA%A9%D9%84%20%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%D9%88%D8%AF.%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%8C%20%D9%85%D9%87%D9%85%20%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%D8%8C%20%D8%B7%D9%88%D9%84%20%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%D9%82%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%20%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%8C%20Taproot%20Assets%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87%20%D9%86%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%20

%0A

3.4%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87%20%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%20TA%20%D9%88%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF

%0A

%D8%AF%D8%B1%20%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%D8%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%20Taproot%20Assets%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%20%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87%20%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%D8%AF%D9%88%D9%85%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%20%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84%20TA%20(%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20Taproot)%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF.%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%D9%82%D8%A8%D9%84%DB%8C%20%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%20%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%20Taproot%20Assets%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D9%88%20%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D9%87%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%84%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D8%A7%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%20Taproot%20Assets%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF%20%D9%88%20%D8%B3%D9%BE%D8%B3%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%20%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF.%20

%0A

%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B4%DA%A9%D9%84%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%20%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%84%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20L-USD%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%20Taproot%20Assets%20%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%B4%D8%AF%20%D9%88%20%D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%B3%20L-USD%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%2010%20%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%D8%A8%D9%87%20Zane%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D9%84%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF.%20

%0A

نمونه‌ای از پرداخت Taproot Assets به شبکه گسترده‌تر Lightning، Lightning Labs: https://docs.lightning.engineering/the-lightning-network/taproot-assets/taproot-assets-on-lightning

اصل اجرای کانال TA همانند State Channel است که بر اساس قرارداد قفل زمان هش نیز می باشد. از آنجا که دارایی Taproot خود در یک UTXO است، مکانیسم اجرای کانال TA تغییر نکرده است، فقط کانال قبلی فقط می توانست بیت کوین را به گردش درآورد، اما کانال فعلی از گردش دارایی های TA نیز پشتیبانی می کند. پروتکل TA امکان گردش دارایی های غیر از بیت کوین را از طریق شبکه لایتنینگ فراهم می کند و انتقال یکپارچه استیبل کوین ها و سایر دارایی ها را در شبکه لایتنینگ انجام می دهد.

3.5 هزینه کاربر بسیار زیاد است و مشکل میزبانی متمرکز هنوز باید حل شود

اگرچه پروتکل TA فقط هش ریشه هر تراکنش را در زنجیره ثبت می کند تا از سادگی زنجیره بیت کوین اطمینان حاصل کند، هزینه انجام این کار این است که داده های دارایی باید در هر مشتری خارج از زنجیره ذخیره شود. مانند پروتکل RGB، تأیید سمت مشتری (CSV) دارایی ها برای اعتبار مورد نیاز است. اگر کاربری بخواهد از دارایی‌های Taproot Assets مانند BTC استفاده کند، اولاً باید کلید خصوصی (کلید) UTXO (UTXO مجازی) مربوط به دارایی را داشته باشد و ثانیاً باید داده‌های مربوط به دارایی مرکل را داشته باشد. درخت

در عین حال، اجرای رسمی پروتکل Taproot Assets (Tapd) عمیقاً به سرویس کیف پول Lightning Node (LND) وابسته است و هیچ مکانیزم مدیریت حساب کاربری ندارد این روش به این صورت است که کاربران گره های خود را می سازند و برای کاربران عادی مشارکت در ساخت گره ها دشوار است که یکی از دلایل مهم عدم محبوبیت شبکه لایتنینگ در مقیاس بزرگ است.

بنابراین خدمات کیف پول فعلی در شبکه لایتنینگ اساساً راه حل های کیف پول نگهبانی هستند، به این معنی که دارایی های جدید صادر شده توسط TA نیز در کیف پول نگهبانی ذخیره می شوند. در آینده، زمانی که تعداد زیادی از استیبل کوین‌ها روی دارایی‌های TA در گردش باشند، مقادیر زیادی از دارایی‌ها در TA ذخیره می‌شوند، که شبکه اصلی بیت‌کوین است، زیرا شبکه اصلی دارای امنیت بالاتر و قوی‌ترین اجماع است تنها در این صورت برای رفع نیازهای پرداخت به شبکه لایتنینگ شارژ می شود. بنابراین، برای ذخیره‌سازی و مدیریت امنیت مقادیر زیادی از دارایی‌ها، استفاده از روش غیرمتمرکز تری برای اجازه دادن به کاربران برای داشتن مالکیت کامل استیبل کوین بسیار مهم است.

4 راه حل خود میزبانی – تکمیل آخرین قطعه از پازل شبکه پرداخت لایتنینگ

.

در حال حاضر، تیم‌های مختلفی با راه‌حل‌های غیرمتمرکز برای گردش دارایی‌های TA در شبکه لایتنینگ در بازار ظاهر شده‌اند. به عنوان مثال، LnFi یک راه حل میزبانی ابری پیشنهاد کرده است که به کاربران اجازه می دهد به راحتی گره های شبکه لایتنینگ خود را مستقر کنند و به طور موثر آستانه مشارکت کاربر را کاهش دهند.

و تیم BitTap که بر توسعه زیرساخت‌های غیرمتمرکز برای اکوسیستم پروتکل TA تمرکز دارد، کیف پول افزونه مرورگر غیرمتمرکز TA را توسعه داده است که به کاربران در TA حق میزبانی کیف پول خود را می‌دهد.

%0A

%D8%AF%D8%B1%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84%20%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20(Bittapd)%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20BitTap%D8%8C%20%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%20%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%20%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%8C%20Bittapd%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%D9%81%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%20Tapd%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%DB%8C%DA%A9%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20Metamask%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%20%D9%88%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B%20%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%20%D9%84%D8%B0%D8%AA%20%D8%A8%D8%A8%D8%B1%D8%AF.%20%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%84%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20TA%20%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%20%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%A9%DB%8C%D9%81%20%D9%BE%D9%88%D9%84%20%D8%A8%DB%8C%D8%AA%20%D8%AA%D9%BE%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B0%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D9%88%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%84%20%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C%20BTC%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D9%88%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%20%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D9%84%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.%20%D8%A7%D8%B5%D9%84%20%D9%81%D9%86%DB%8C%20BitTap%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D8%B1%D8%AD%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA:

%0A

cm/>

معماری کیف پول BitTap، Bittap Docs: https://doc.bittap.org/developer-guides/overview

پروتکل Bittapd معادل عامل غیرمتمرکز پروتکل TA است نقش وظایف حمل و نقل.

خلاصه

استیبل کوین ها توجه و کاربردهای گسترده ای را در سراسر جهان به خود جلب کرده اند و به تدریج از سناریوی محدود تراکنش های ارزهای دیجیتال به گزینه ای مهم برای پرداخت های جهانی تبدیل شده اند. شبکه لایتنینگ به دلیل کارمزدهای پایین و تراکنش‌های سریع به زیرساختی ایده‌آل برای پرداخت‌های جهانی تبدیل شده است. در عین حال، راه‌اندازی پروتکل Taproot Assets عملکرد شبکه لایتنینگ را بیشتر می‌کند و امکان صدور و صدور توکن‌ها را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین در گردش استیبل کوین به واقعیت تبدیل می شود. این توافق مشکل نوسانات بالای بیت کوین را حل می کند و کاربرد آن را در زمینه پرداخت به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

علاوه بر این، در پاسخ به مشکل تمرکز شبکه لایتنینگ و خدمات کیف پول آن، راهکارهای کیف پول غیرمتمرکز مانند راه حل های توسعه یافته توسط تیم BitTap در بازار ظاهر شده است که روش مدیریت دارایی ایمن و غیرمتمرکزتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. Taproot Assets + Lightning Network این پازل را تکمیل می کند تا به یک تسهیلات پرداخت جهانی تبدیل شود.

اگرچه زیرساخت‌های پرداخت سنتی مانند Alipay، PayPal و Stripe از حجم تراکنش، تعداد کاربران زیاد، همکاری و نظارت توسط دولت‌ها و به رسمیت شناختن نام تجاری به عنوان تأییدیه، ویژگی‌های میزبانی آنها و اتکا به اینترنت و سیستم‌های بانکی پیچیده استفاده می‌کنند. همچنان منجر به ناکارآمدی و پتانسیل رفتارهای بدخواهانه یا تحریم های دولتی می شود. علاوه بر این، در زمینه پرداخت‌های فرامرزی، به دلیل سیاست‌های نظارتی سخت‌گیرانه و محدودیت‌های خود مؤسسات، حساب‌های پرداخت اغلب با توجه به موقعیت مکانی و مبلغ انتقال محدود می‌شوند. این عوامل روی هم بر امنیت و انعطاف پذیری روش های پرداخت سنتی تأثیر می گذارند.

زیرساخت پرداخت متشکل از پروتکل TA + شبکه لایتنینگ نه تنها از نظر بی واسطه بودن با موسسات پرداخت سنتی قابل مقایسه است، بلکه از طریق طراحی کد نفیس، به عدم اعتماد نیز دست می یابد در اکوسیستم دسترسی کاربران به دارایی‌ها را تضمین می‌کند و می‌تواند از انتقال رایگان توکن‌های پروتکل TA در هر زمان و هر مکان بدون هیچ محدودیتی پشتیبانی کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل