کاهش دما در نوار شمالی و تداوم گرما در غرب و جنوب غرب کشور

کاهش دما در نوار شمالی و تداوم گرما در غرب و جنوب غرب کشور

به گزارش خبرگزاری برنا، کبری رفیعی ​​​​​​با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز یکشنبه ۲۸ مردادماه اظهار کرد: امروز (یکشنبه) در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه این وضعیت در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی در ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی بیان کرد: سه شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهار محال و بختیاری و خوزستان را نیز فرا می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته وی دریای خزر امروز و دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.

رفیعی یادآور شد: آسمان امروز تهران نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها با افزایش باد، احتمال گردوخاک و رگبار باران همراه است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۵ درجه می‌شود و کمینه دمای آن ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شد.

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل