محرابیان: سه نیروگاه در مرداد به بهره‌برداری می‌رسد/ در دولت سیزدهم ۸ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه شد

محرابیان: سه نیروگاه در مرداد به بهره‌برداری می‌رسد/ در دولت سیزدهم ۸ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (چهارشنبه ۳ مرداد) در جلسه هیات دولت و در گزارش عملکرد خود در دولت سیزدهم اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم نیروگاه‌های منصوب به دولت ۸۵ هزار مگاوات بود که هم اکنون با ۸ هزار مگاوات افزایش این رقم به ۹۳ هزار مگاوات رسیده است.  

وی افزود: ۲ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولیدی کشور پس از اجرای طرح‌های دانش بنیان و ارتقا توان تولیدی افزوده شده است.  

وزیر نیرو تصریح کرد: نیروگاه‌های متعددی در حال ساخت است که به مرور به بهره برداری می‌رسد؛ ۳ نیروگاه سهند، رودشور و ری تا پایان مرداد به بهره برداری می‌رسد.  

محرابیان گفت: ۲۰ هزار مگاوات برق جدید در حال حاضر در حال ساخت است که ۸۵۰۰ مگاوات از آنها مربوط به نیروگاه‌های برق حرارتی است و متوسط پیشرفت این نیروگاه‌ها هم ۵۰ درصد است.  

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد کل برق تولیدی و مصرفی کشورمان را از طریق کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌کنیم.

ی ادامه داد: در حوزه آبرسانی روستایی طرح جهاد آبرسانی را با استفاده از ظرفیت‌های سپاه، نهاد و گروه‌های جهادی و خیران و پیمانکاران برای ۱۰ هزار روستا هدف‌گذاری کردیم و امروز ۶۰۳۴ روستا به طور کامل تمام شده است و بقیه نیز ۷۵ درصد پیشرفت دارند. 

وزیر کشور گفت: نقشه تنش آبی کشور با حمایت رییس‌جمهور شهید در شورای عالی آب تصویب شد. مدیریت تولید توامان آب و برق در دولت تصویب شد. ۲۴۰ هزار چاه کشاورزی دارای کنتور هوشمند فهام هستند که از طریق آنها آب داخل چاه‌های کنترل می‌شود.

محرابیان ادامه داد: در کنارک و چابهار ۹۰۰۰ مترمکعب سیلاب داشتیم اما به نحوی این سیلاب مدیریت شد که کمترین خسارت انسانی اتفاق افتاد. با مقایسه این سیلاب با سیلاب‌های گذشته و خسارت‌های آنها متوجه عمق مسئله می‌شویم.
انتهای پیام

انتهای پیام/

منبع: برنا

خروج از نسخه موبایل