اقتصاد

کاشانی: در دولت سیزدهم از واردکننده تخم مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم

کاشانی: در دولت سیزدهم از واردکننده تخم مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم

حمید کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، درباره وضعیت واردات و صادرات تخم مرغ در چند سال اخیر اظهار داشت: ما در زمینه تخم مرغ، ۴-۵ سال متوالی وارد کننده بودیم. یعنی واردات تخم مرغ چندین سال صورت می‌گرفت. زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، اولین جلسه‌ای که در وزارت جهاد برگزار شد، بحث تخم مرغ بود.

وی ادامه داد: سال دوم، ما از کشور وارد کننده تبدیل شدیم به یک کشور صادر کننده. در سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار تن صادرات داشتیم و در سال ۱۴۰۲ به این مقدار شش هزار تن افزایش یافت.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار افزود: تمامی برنامه‌ها و واگذاری بازار، صادرات و واردات توسط وزیر وقت به بخش خصوصی واگذار شد.

کاشانی در پاسخ به این سوال که در حوزه توزیع کالاها، به ویژه تخم مرغ، چه مشکلاتی وجود دارد توضیح داد: متاسفانه سیستم توزیع کالا‌ها در کشور بصورت سنتی است، نه فقط در بحث تخم مرغ بلکه به طور کلی با این مشکل مواجه هستیم.

کاشانی: در دولت سیزدهم از واردکننده تخم مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم

وی تصریح کرد: یکی از معضلات صنعت، همین توزیع کالا به صورت سنتی است که بصورت هوشمند و شفاف انجام نمی‌شود. از مزرعه تا سفره شاید ۲۰ تا ۳۰ درصد کالای اساسی مردم به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار با بیان اینکه واسطه‌ها عامل افزایش قیمت هستند خاطر نشان ساخت: واسطه‌های غیرضروری داریم که باعث می‌شود قیمت یک کالای تولیدی، مخصوصاً کالای اساسی، درب واحد‌های تولیدی با قیمتی متفاوت به دست مردم برسد.

وی تاکید کرد که قیمت دستوری نیز باعث می‌شود که قیمت کالای اساسی از قیمت تمام شده خودش کمتر باشد و مردم مجبور شوند با همان قیمت دستوری که بالاست، خرید خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا