اقتصاد

دولت چهاردهم بستر توسعه اقتصادی را با همکاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد

دولت چهاردهم بستر توسعه اقتصادی را با همکاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان در دیدار با فعالان اقتصادی بخش خصوصی که در اتاق ایران برگزار شد، گفت: همه ما باید تابع سخنانی باشیم که مبنای علمی داشته، پایدار هستند و هر لحظه تغییر نمی‌کنند. نمی‌شود با علم و تجربه دعوا کرد. همه باید در مقابل حرف حق و کارشناسی شده، سر خم کنند.

رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه جمع‌بندی نظرات کارشناسی مبنای عمل دولت چهاردهم خواهد بود، ادامه داد: اگر کسی راه درست را به ما نشان داد باید به آن عمل کرد. ظلم این است که حرف درست را نپذیریم و آنچه دلمان می‌خواهد را اعمال کنیم و نه آنچه حق و کارشناسی شده است.

او در این نشست که علاوه بر هیات نمایندگان اتاق ایران، نمایندگانی از اتاق‌های تعاون و اصناف نیز حضور داشتند، خطاب به فعالان اقتصادی، گفت: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند با کمک شما خواهد بود. نمی‌توان با وجود موانع در مسیر تولید، انتظار افزایش تولید داشته باشیم، عده‌ای دلال هستند و مالیات نمی‌دهند، اما فشار مالیاتی متوجه تولیدکننده می‌شود.

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای تدوین طرح کارشناسی در حوزه اقتصاد، ادامه داد: در این کمیته نمایندگان بخش خصوصی، دانشگاه، صنعت، سازمان‌های مربوطه دولتی و وزارت امور خارجه حضور داشته باشند تا یک نقشه راه کارشناسی شده اقتصادی تعیین کنند. در این نقشه راه، تکلیف هر یک از بخش‌ها از دولت، دانشگاه، اتاق و بخش خصوصی و … مشخص خواهد شد. بعد از تعیین وظایف این کمیته هر سه ماه یک‌بار جلسه تشکیل می‌دهد تا هر ارگان پاسخ دهد چه مقدار به وظایف خود عمل کرده و تکالیف مربوطه را به کجا رسانده است. 

پزشکیان با این توصیه به فعالان اقتصادی که کسب‌وکار‌های خود را از تهران بیرون ببرند، گفت: باید صنعت و اقتصاد را به شهر‌های ساحلی و نزدیک دریا ببریم. این کار هزینه تولید را به واسطه کاهش هزینه‌های واردات و صادرات و تأمین آب و برق کاهش می‌دهد.

او تأکید کرد: هر اقدامی که در توان من باشد، برای هموار شدن مسیر تولید و توسعه اقتصادی انجام خواهم داد. دولت چهاردهم بستر توسعه اقتصادی را با همکاری خود بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا