اقتصاد

شهر لوگانو سوئیس آینده ارزهای دیجیتال متنوعی را در بر می گیرد

شهر لوگانو سوئیس آینده ارزهای دیجیتال متنوعی را در بر می گیرد

آینده ای که در آن بیت کوین، استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند در شهر لوگانو سوئیس همزیستی داشته باشند. به گفته یک مقام محلی، «کاملاً ممکن است».

پائولو بورتولین، معاون مدیر مالی شهر لوگانو، نسبت به آینده‌ای که ارزها و دارایی‌های دیجیتال مختلف می‌توانند با هم استفاده شوند، خوش بین است. دلیل آن این است که بیت کوین (BTC)، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و stablecoins به طور بالقوه می تواند اهداف مختلفی را برای کاربران انجام دهد.

“بیت کوین به عنوان بیت کوین، حضور دائمی دارد و به طور مستقل به صورت کاملا غیر متمرکز عمل می کند. بورتولین در مصاحبه ای با Cointelegraph گفت.

در مقابل، CBDC ها بر اساس تعریف و نام متمرکز هستند. CBDC های عمده فروشی در بخش مالی برای تراکنش های بین موسسات استفاده می شوند، در حالی که CBDC های خرده فروشی به عنوان ارز دیجیتال استاندارد برای پرداخت های روزمره یا تراکنش های همتا به همتا، مشابه آنچه با فرانک سنتی سوئیس انجام می شود، دیده می شود.

در حالی که بیت کوین و CBDCها ندارند بورتولین با اشاره به

“در حالی که پیش بینی می شود CBDC های عمده فروشی به سرعت وارد شوند، چشم انداز CBDC های خرده فروشی کمتر قطعی است.” =”https://cointelegraph.com/news/privacy-anonymity-considered-retail-cbdc-treasury”>نگرانی های مرتبط با CBDC مانند حریم خصوصی

خرده فروشی. به گفته این مقام، علاوه بر این، CBDC های خرده فروشی رقابتی را برای بانک های سنتی ایجاد می کنند. وی اظهار داشت:

“اگر افراد بتوانند تمام فرانک سوئیس خود را از طریق یک کیف پول دیجیتالی که توسط بانک مرکزی کنترل می شود مدیریت کنند و ممکن است سرمایه گذاری های مالی غیرمتمرکز را به راحتی از طریق CBDC مدیریت کنند. ممکن است نیاز به بانک های سنتی کاهش یابد.”

بورتولین گفت که استیبل کوین هایی مانند تتر (USDT) همچنین احتمالاً عنصر مهمی از اکوسیستم مالی دیجیتال است، حداقل قبل از اینکه CBDC های خرده فروشی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

«این استیبل کوین ها، که توسط نهادهای خصوصی صادر می شوند، بورتولین می‌گوید که می‌تواند برای تسلط رقابت کند، و یکی به‌طور بالقوه به عنوان رهبر در هر ارز ظاهر می‌شود، دقیقاً مانند تتر که در حال حاضر موقعیت دلار ایالات متحده را دارد.BIS CBDC، پروژه های توکن سازی را برای سال 2024 اعلام می کند

بورتولین اشاره نکرده است که سوئیس با پروژه عمده فروشی CBDC Helvetia III. بورتولین گفت: «در حالی که ما به طور فعال در این پروژه جدید شرکت نکرده‌ایم – تا کنون تنها دو اوراق قرضه تحت این سیستم منتشر شده است – مذاکرات برای ادامه این رویکرد در ماه‌های آینده در حال انجام است. data-ct-non-breakable=”true”>”اگر بانک ملی سوئیس CBDC صادر کند، ما مطمئناً از آن استفاده خواهیم کرد. این طبیعی است.”

در دسامبر 2023، لوگانو دامنه پرداخت های رمزنگاری پشتیبانی شده را گسترش داد و پذیرفتن بیت کوین و USDT به عنوان پرداخت مالیات و سایر هزینه های جامعه. لوگانو علاوه بر بیت کوین و USDT، پرداخت‌های LVGA را نیز می‌پذیرد، استیبل‌کوین محلی مبتنی بر بلاک چین که به‌طور خاص برای پرداخت در شهر طراحی شده است.

از با راه اندازی طرح B لوگانو با همکاری تتر، لوگانو 400 تاجر پذیرنده بیت کوین و USDT جمع آوری کرده است. و 14000 کاربر.

مجله: 5050 بیت کوین به قیمت 5 دلار در سال 2009: ادعای هلسینکی برای شهرت کریپتو

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا