اقتصاد

تحلیلگر: ETF اتر احتمالاً در راه است، زیرا SEC “به طور ضمنی” ETH را به عنوان کالا تکان داد.

تحلیلگر: ETF اتر احتمالاً در راه است، زیرا SEC “به طور ضمنی” ETH را به عنوان کالا تکان داد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به طور ضمنی اتر (ETH) به‌عنوان یک کالا زمانی که سال گذشته صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار ETH (ETF) را تأیید کرد – به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ – به این معنی که احتمالاً یک نوع ETF نقطه‌ای برای امسال تعیین شده است.

Speaking. در طول وبینار خصوصی CryptoQuant در 4 ژانویه، سیفارت به تایید ETFهای آتی اتر در اکتبر 2023 اشاره کرد و اشاره کرد که SEC طبقه بندی سکه را از طریق فرآیند ثبت ETF با کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به چالش نکشید.

“CFTC آشکارا اتریوم را یک کالا می نامد. آنها به آنها اوراق بهادار نمی گویند. […] SEC ETF های آتی اتریوم را تایید کرده است. بنابراین مجدداً، گری جنسلر به صراحت نمی گوید اتریوم یک امنیت است یا یک کالا، اما در اقدام خود، با تایید آن ETF های آتی اتریوم، به طور ضمنی آن قراردادهای آتی اتریوم را به عنوان معاملات آتی کالا می پذیرند.”

سیفارت گفت SEC احتمالاً پهنای باندی برای مخالفت با طبقه بندی ندارد.

اولین ETFهای آتی اتر در ایالات متحده برای معاملات در تاریخ 2 اکتبر فهرست شد، با چندین شرکت سرمایه گذاری که در مجموع 9 صندوق را در هیئت مدیره شیکاگو راه اندازی کردند. تبادل گزینه ها، از جمله ProShares، VanEck، Bitwise، Valkyrie، Kelly و Volshares. به گفته سیفارت، SEC ممکن است خود را در دادگاه بیابد و اگر بخواهد اتر را یک اوراق بهادار بداند، باید فهرست ETFهای آتی را حذف کند.

طبقه بندی اهمیت دارد زیرا ETF اوراق بهادار و کالاها با الزامات قانونی متفاوتی روبرو هستند و مالیات ها و بارهای نظارتی متفاوتی به اوراق بهادار وابسته است.

“این فقط SEC نیست که در مقابل صنعت کریپتو قرار بگیرد. اگر آنها اتریوم را یک امنیت بنامند، برخلاف رگولاتور خواهرشان، CFTC خواهد بود. به همین دلیل است که فکر می‌کنم امسال نیز شاهد تایید ETF‌های بالقوه اتریوم باشیم.»

SEC اخیراً یک پرونده قضایی را به دلیل اختلاف مشابهی باخت که در آن شاخص Spikes – یک شاخص نوسانات سهام – را از تعریف معاملات آتی اوراق بهادار تحت ادعای ترویج رقابت بین این شاخص‌ها مستثنی کرد. سیفارت گفت: «در اینجا سابقه ای وجود دارد که بگوییم این مهم است که این موارد چگونه ثبت می شوند.

SEC مهلت تصمیم گیری نهایی برای VanEck، ARK 21Shares و ETF Spot Ether Hashdex در ماه می 2024 دارد و سایر مهلت‌های تصمیم گیری در ماه‌های بعد خواهد بود.

قبل از آن زمان، رگولاتور باید حکم خود را در ETF بیت کوین (BTC) افشا کند. Seyfartt پیش‌بینی می‌کند که تا 10 ژانویه با 10 میلیارد دلار تأیید شود. در عرض 12 ماه به ETF بیت کوین سرازیر می شود.

مجله: آیا DAO ها بیش از حد تبلیغاتی و غیرقابل اجرا هستند؟ درس هایی از خط مقدم

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا