قیمت Solana اصلاح می شود زیرا عوامل افزایش اخیر SOL زیر سوال رفته است

قیمت Solana اصلاح می شود زیرا عوامل افزایش اخیر SOL زیر سوال رفته است

SOL سولانا (SOL) تجربه افزایش قابل توجه 36.6 درصدی در ارزش بین 30 اکتبر و 2 نوامبر. با این حال، شکست آن از مرز 44.50 دلار منجر به اصلاح 10 درصدی به 40 دلار در 6 نوامبر شد. این حرکت بسیاری از سرمایه گذاران را به این فکر انداخته است که آیا رشد اکوسیستم و فعالیت شبکه از سرمایه فعلی سولانا 16.9 میلیارد دلار پشتیبانی می کند.

اوج قیمت SOL با 44.50 دلار در 2 نوامبر بالاترین رقمی بود که از اوت 2022 به این سو رسیده بود و همزمان با کنفرانس جهانی Solana Breakpoint 2023 در آمستردام بود. هیاهو قیمت در این دوره حتی باعث شد که آرتور هیز، بنیانگذار BitMEX، به رغم با اشاره به توکن به عنوان “فقط یک میم”.

در طول کنفرانس Breakpoint، بنیاد سولانا راه اندازی شبکه آزمایشی Firedancer را پرده برداری کرد، یک کلاینت جدید با هدف افزایش سرعت و قابلیت اطمینان و کاهش نیازهای سخت افزاری برای اعتبار سنجی ها، با توجه به یک سیستم قدیمی. انتقاد از بلاک چین لایه 1، که محاسبات موازی را برای قراردادهای هوشمند ارائه می دهد.

علاوه بر این، در 31 اکتبر، بنیاد سولانا اعلام کرد در دسترس بودن مجموعه داده های شبکه خود در Google Cloud BigQuery، یک راه حل انبار داده بدون سرور با داخلی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی این امر به توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها امکان می‌دهد به داده‌های آرشیوی و بینش‌های تحلیلی به صورت شفاف و ایمن دسترسی داشته باشند.

در بخش توسعه، بنیاد سولانا سطح ثابتی از فعالیت را حفظ کرده است. این شامل تأیید اعتبارسنجی‌ها در سپتامبر نسخه 1.16 به‌روزرسانی است که معرفی تراکنش‌های محرمانه برای توکن‌های SPL در شبکه Solana با استفاده از اثبات‌های دانش صفر.

اما، علی‌رغم عملکرد قیمت کوین، همه اخبار برای Solana مثبت نبوده است. برای مثال، در 17 اکتبر، پروتکل غیرمتمرکز سهامداری مایعات Lido Finance داده‌های تصمیم برای توقف فعالیت در شبکه، با استناد به هزینه های مالی ناپایدار و کارمزدهای پایین، که منجر به رای جامعه مبنی بر خاتمه سرویس شد.

سوال اصلی این است که آیا فعالیت و معیارهای زنجیره ای مرتبط هستند یا خیر. برنامه های غیرمتمرکز (DApps) از افزایش قیمت SOL پشتیبانی می کنند. بنابراین، باید تجزیه و تحلیل کرد که چگونه داده های زنجیره ای و رشد اکوسیستم Solana با رقبای خود مقایسه می شود.

کاهش ارزش کل سولانا قفل شده و فعالیت خطرات قابل توجهی ایجاد می کند

متریک اولیه DApp Solana شروع به نشان دادن ضعف کرد. در سپتامبر، با قفل شدن کل ارزش شبکه (TVL)، با اندازه‌گیری مبلغ واریز شده در قراردادهای هوشمند آن، در 5 نوامبر به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

مقدار کل شبکه Solana قفل شده، SOL. منبع: DefiLlama

قابل توجه، سپرده‌های DApp Solana با کاهش 30 درصدی در 30 روز به 9.83 میلیون SOL رسید. به عنوان یک نقطه مقایسه، TVL اتریوم در اتر (ETH) در همان دوره 2٪ کاهش یافت، در حالی که BNB Chain شاهد 8 بود. % کاهش BNB (BNB).

علاوه بر این، هزینه‌های پایین سولانا و توسعه مستمر پس از فروپاشی FTX-Alameda Research لزوماً به تعداد زیادی ترجمه نشده است. از کاربران فعال بزرگترین صرافی غیرمتمرکز سولانا (DEX)، Raydium، تنها 17380 آدرس فعال در 30 روز گذشته ثبت کرده است. به طور مشابه، پرکاربردترین بازی سولانا، اطلس ستاره، 12420 آدرس منحصر به فرد در مدت مشابه داشت.

در مقابل، DEX PancakeSwap مبتنی بر زنجیره BNB دارای 513060 آدرس فعال در 30 روز گذشته و بازی Stargate آن بود. 106400 کاربر داشت. در همین حال، DEX Trader Joe مبتنی بر Avalanche، 54130 آدرس فعال به دست آورد و بازی پیشرو آن، Galxe، 32،040 آدرس منحصر به فرد داشت.

شاید نگران‌کننده‌تر این باشد که حجم DApp Solana در 30 روز گذشته به 609 میلیون دلار رسیده است. توسط DappRadar گزارش شده است. این رقم در مقایسه با 11 میلیارد دلار BNB Chain، 5.3 میلیارد دلار Polygon و 727 میلیون دلار Avalanche کمتر است.

رتبه‌بندی حجم DApps، 30 روز، USD. منبع: DappRadar

علاوه بر این مسائل، انتقاداتی در مورد نیاز به شناخت مشتری و الزامات مبارزه با پولشویی برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی شبکه مطرح شده است، به عنوان هایلایت شده توسط کاربر StakeWithPride در X (توئیتر سابق).

موارد مرتبط: کار داخلی چند زنجیره ای؟ و SOL در یک ماه 80 درصد افزایش می‌یابد – Finance Redefined هیئت‌های نمایندگی از بنیاد سولانا یا آلامدا، که تقریباً 90 درصد از اعتبارسنجی‌ها را تشکیل می‌دهند.

این شرکت‌کنندگان به طور مؤثر 106 میلیون SOL را از این دو نهاد تفویض کردند، که سؤالاتی را در مورد تمرکز و نارضایتی در میان دارندگان نشانه SOL، هم در مورد اعتبارسنجی‌ها و یارانه‌های توسعه و هم در مورد پایگاه کاربر نسبتاً کوچک DApp در رابطه با شبکه‌های دیگر ایجاد کرد. در نهایت، فعالیت زنجیره ای سولانا با افزایش قیمت اخیر در تضاد است و از افزایش بیشتر قیمت پشتیبانی نمی کند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند
خروج از نسخه موبایل