برترین اخبار فناوری امروز: اپل به نمایشگرهای OLED روی می آورد. انویدیا با مشکلات مالی و حقوقی مواجه است. Starlink برای مطابقت با بلوک X برزیل

برترین اخبار فناوری امروز: اپل به نمایشگرهای OLED روی می آورد. انویدیا با مشکلات مالی و حقوقی مواجه است. Starlink برای مطابقت با بلوک X برزیل

کش امروز | اپل به سراغ نمایشگرهای OLED می رود
| اعتبار عکس: رویترز

(این مقاله بخشی از کش امروز، خبرنامه هندو در مورد موضوعات نوظهور در تلاقی فناوری، نوآوری و خط مشی برای دریافت آن در صندوق ورودی خود، مشترک اینجا.)

اپل برای جابه‌جایی به صفحه‌نمایش‌های OLED

اپل برای تمام نمایش‌های دیود ساطع نور ارگانیک (OLED) تغییر خواهد کرد. بر اساس گزارش رسانه تجاری Nikkei، مدل های آیفونی که در سال 2025 به فروش می رسند. سازنده ابزارهای ممتاز قرار است از نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) فاصله بگیرد، به این معنی که شرکت شارپ ژاپن و ژاپن دیسپلی ممکن است دیگر نقش مهمی در این زمینه نداشته باشند. زنجیره تامین تولید صفحه نمایش اپل در عوض، فناوری BOE چین و نمایشگر LG کره جنوبی می‌توانند برای تامین نیازهای OLED اپل وارد این فرآیند شوند. با این حال، شرکت‌های مربوطه هنوز این گزارش را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

نمایشگرهای OLED که عمدتاً در گجت‌های ممتاز یا فوق‌العاده یافت می‌شوند، کنتراست‌های تمیزتر و رنگ‌های مشکی پررنگ‌تری ارائه می‌دهند. این باعث می‌شود که خروجی رسانه‌ای رنگارنگ‌تر با اعوجاج کمتر در رنگ، و افزایش ظرافت در سایه‌زنی به نظر برسد.

Nvidia با مشکلات مالی و حقوقی مواجه است

Nvidia shares saw کاهش 9.5 درصدی در روز سه‌شنبه (3 سپتامبر 2024)، در میان نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد فناوری هوش مصنوعی و هزینه‌های آن، که منجر به عمیق ترین کاهش یک روزه در ارزش بازار یک شرکت آمریکایی می شود رویترز گزارش داد. انویدیا 279 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد، در حالی که اینتل نزدیک به 9 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، سازنده تراشه با موانع ضد انحصاری مواجه است، زیرا طبق اخبار بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده احضاریه ای به انویدیا ارسال کرد . طبق گزارش ها، مقامات به دنبال این هستند که ببینند آیا مشتریان انویدیا برای تغییر به سایر ارائه دهندگان مشکل دارند یا اینکه آیا کاربران مجبور هستند منحصراً به پیشنهادات انویدیا اعتماد کنند.

Starlink برای پیروی از بلوک X برزیل.

ارائه اینترنت ماهواره ای الون ماسک استارلینک دسترسی کاربران به پلتفرم رسانه اجتماعی X خود در برزیل را قطع می‌کند، حتی زمانی که قاضی دادگاه این کشور، الکساندر دی موراس، دستور مسدود کردن حساب‌های این شرکت را صادر کرد. ، به منظور پرداخت جریمه. Starlink بیش از 2,00,000 مشتری در کشور دارد و تنظیم کننده مخابرات برزیل آناتل ادعا کرد که Starlink ابتدا از مسدود کردن دسترسی به X خودداری کرد. با این حال، ظاهراً شرکت اینترنتی بعداً عقب نشینی کرد.

Musk و de Moraes به شدت مخالف هستند. از یکدیگر انتقاد می کنند، و دومی خواستار نام بردن نماینده قانونی در کشور یا مسدود شدن آن است. X مدعی شد که نماینده قانونی آن به دستگیری تهدید شده است و ماسک تصاویری را به اشتراک گذاشت که قاضی را مسخره می کند. اگرچه X با VPN در برزیل قابل دسترسی است، افرادی که این کار را انجام می دهند ممکن است جریمه شوند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل