فناوری

رمزارز دزدیده شده از WazirX بیشتر به اتر تبدیل شده و با Tornado Cash: Report منتقل می شود

رمزارز دزدیده شده از WazirX بیشتر به اتر تبدیل شده و با Tornado Cash: Report منتقل می شود

کیف پول WazirX ماه گذشته هک شد و بیش از 230 میلیون دلار از دارایی های خود را از دست داد [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

بخش عمده ای از بیش از 230 میلیون دلار دارایی به سرقت رفته از صرافی کریپتو هند وزیرX طبق گزارش ردیاب رمزارز Lookonchain، ماه گذشته به اتر [ETH] تبدیل شده است، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار.

این مقدار به کمی بیش از 59000 ETH می رسد، با ارزش 1 ETH در حدود 2373.56 دلار است. 4 سپتامبر. Crypto outlet Coin Desk همچنین گزارش داد که از یک «میکسر» ارز دیجیتال معروف به Tornado Cash برای حمل و نقل ارز استفاده شده است. میکس‌کننده‌هایی مانند Tornado Cash اغلب توسط بازیگران غیرقانونی برای پوشاندن منشاء رمزنگاری‌شان استفاده می‌شود.

در حالی که ماهیت فناوری‌های بلاک چین و دفتر کل دیجیتال به مردم اجازه می‌دهد تا حرکت وجوه به سرقت رفته را ردیابی کنند، برای مجریان قانون بسیار سخت تر یا حتی غیرممکن است مقامات باید دارایی های به دست آمده غیرقانونی را بازیابی کنند.

برخی از کاربران WazirX به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کردند و ناامیدی و اندوه خود را نسبت به وجوه از دست رفته ابراز کردند.

در پاسخ به حمله سایبری و تأثیر آن بر دارایی‌های توکن صرافی، وزیرX فعالیت‌های معاملات ارزهای دیجیتال را متوقف کرد و تنها بخشی از برداشت‌های INR را در این هفته از سر گرفت.

این شرکت اعلام کرد که از طریق سنگاپور برای توقف موقت درخواست کرده است. سیستم حقوقی به منظور خرید مدتی در حین بازسازی و ارائه یک طرح بازیابی.

نیشال شتی، مدیرعامل WazirX به دلیل به‌روزرسانی‌های کندش در مورد حمله سایبری و عدم از سرگیری برداشت‌های رمزنگاری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

در حالی که چندین رسانه رمزنگاری گزارش داده‌اند که هکرهای مرتبط با کره شمالی در پشت این حمله سایبری بوده‌اند، این هنوز به طور رسمی توسط وزیرX تأیید نشده است.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا