فناوری

Nvidia احضاریه ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت می کند: گزارش

Nvidia احضاریه ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت می کند: گزارش

عکس فایل: وزارت دادگستری ایالات متحده احضاریه ای را برای انویدیا ارسال کرده است زیرا تحقیقات خود را در مورد اقدامات ضد انحصار آنها عمیق می کند.
| اعتبار عکس: رویترز

وزارت دادگستری ایالات متحده احضاریه ای را برای انویدیا ارسال کرده است. بلومبرگ نیوز روز سه‌شنبه به نقل از افراد آشنا با این تحقیقات گزارش داد که رویه‌های ضدانحصار قوی‌وزن هوش مصنوعی را گزارش می‌دهد.

این گزارش می‌گوید که ناظر ضدانحصار قبلاً پرسش‌نامه‌هایی را ارائه کرده بود و اکنون درخواست‌های الزام‌آور قانونی را به انویدیا ارسال کرده است و اضافه می‌کند که شرکت های دیگر نیز احضاریه دریافت کرده بودند. در این گزارش آمده است که مقامات نگران این هستند که سازنده تراشه تغییر به سایر تامین کنندگان را سخت تر می کند و خریدارانی را که منحصراً از تراشه های هوش مصنوعی آن استفاده نمی کنند جریمه می کند.

ماه گذشته، اطلاعات گزارش داد که وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد Nvidia پس از شکایت رقبا مبنی بر سوء استفاده از تسلط بر بازار آغاز کرده بود.

این احضاریه در زمانی حساس برای شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی انجام می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات را مجدداً تنظیم می‌کنند. در بحبوحه نگرانی ها در مورد بازدهی آهسته ناشی از سرمایه گذاری های سنگین در آن.

پیش بینی سه ماهه انویدیا که هفته گذشته کمتر از انتظارات سرمایه گذاران بود، خوش بینی را در مورد هوش مصنوعی نیز کاهش داده است.

سهام این شرکت در معاملات تمدید شده روز سه‌شنبه پس از از دست دادن 9.5 درصد در جلسه عادی، 2.5 درصد کاهش یافت و ارزش بازار انویدیا را 279 میلیارد دلار کاهش داد که یک رکورد زیان یک روزه برای هر شرکتی است.

با این حال، سهام، به لطف افزایش سرگیجه‌آور ناشی از انتظارات هوش مصنوعی، هنوز 141 درصد رشد داشته‌اند.

Nvidia و وزارت دادگستری از پاسخ به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر خودداری کردند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا