جدیدترین خبرگزاری ونزوئلا می گوید مجریان هوش مصنوعی از خبرنگاران در میان سرکوب دولت محافظت می کنند

جدیدترین خبرگزاری ونزوئلا می گوید مجریان هوش مصنوعی از خبرنگاران در میان سرکوب دولت محافظت می کنند

وزارت ارتباطات ونزوئلا به درخواستی برای اظهار نظر درباره ابتکار روزنامه نگاری هوش مصنوعی پاسخ نداد [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

یکی از جدیدترین مجریان اخبار ونزوئلا روی چهارپایه نشسته، با پیراهن فلانل و chinos در حالی که او عناوین روز را ارائه می دهد.

او از “El Pana” استفاده می کند، که اصطلاح عامیانه ونزوئلایی برای “دوست” است.

فقط، او واقعی نیست.

ال پانا، و همکارش ” La Chama، یا «دختر» با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند، اگرچه به نظر می‌رسند، صدا و حرکت می‌کنند.

آن‌ها به عنوان بخشی از ابتکاری به نام «عملیات بازتوییت» ساخته شده‌اند. سازمان کانکتاس مستقر در کلمبیا، به رهبری مدیر کارلوس هورتاس، برای انتشار اخبار از 12 رسانه مستقل در ونزوئلا و در این فرآیند از خبرنگاران محافظت می کند زیرا دولت سرکوب روزنامه نگاران و معترضان را آغاز کرده است.

Huertas در مصاحبه ای گفت، تصمیم گرفتیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم تا “چهره” اطلاعاتی باشد که ما منتشر می کنیم، زیرا همکاران ما که هنوز در حال انجام کارهای خود هستند با خطرات بسیار بیشتری روبرو هستند.

به گفته گزارشگران بدون مرز، حداقل 10 روزنامه نگار از اواسط ژوئن دستگیر شده اند و هشت روزنامه نگار به اتهاماتی از جمله تروریسم در زندان هستند.

“در اینجا، استفاده از هوش مصنوعی… تقریباً مانند ترکیبی از فناوری است. هورتاس گفت و روزنامه‌نگاری، توضیح داد که این پروژه به دنبال «دور زدن آزار و اذیت و سرکوب فزاینده» از سوی دولت است، زیرا کسی نمی‌تواند دستگیر شود.

اپوزیسیون کشور و گروه‌های حقوق بشر گفته‌اند که دستگیری‌های اخیر معترضان، چهره‌های مخالف و روزنامه‌نگاران بخشی از سرکوب دولت است که به منظور آرام کردن یک مناقشه انتخاباتی گاهی خشونت‌آمیز و یک ماهه انجام می‌شود.

وزارت ارتباطات ونزوئلا به درخواست این کشور پاسخ نداد. نظر در مورد ابتکار روزنامه نگاری هوش مصنوعی هیچ مقامی به درخواست‌های مکرر رویترز برای اظهارنظر درباره دستگیری روزنامه‌نگاران در هفته‌های اخیر پاسخ نداده است.

هم مخالفان و هم رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو مدعی پیروزی در انتخابات 28 جولای هستند.

مادورو. ، که از سال 2013 در قدرت است، توسط دادگاه عالی و مرجع انتخاباتی حمایت می شود، که به دلیل آنچه که حمله سایبری می گوید، آرای کامل را منتشر نکرده است.

اپوزیسیون آنچه را که می گوید به اشتراک گذاشته است. بیش از 80 درصد آرا جمع آوری شده است که نشان دهنده پیروزی قاطع نامزد آن ادموندو گونزالس است. برخی از ناظران بین‌المللی و بسیاری از کشورهای غربی گفته‌اند که شرایط انتخابات ناعادلانه بوده و خواستار اعلام آرای کامل شده‌اند.

اعتراضات از زمان رای‌گیری منجر به کشته شدن حداقل 27 نفر و دستگیری 2400 نفر شده است و بازداشت شخصیت‌های مخالف و معترضان همچنان ادامه دارد. بخشی از “عملیات ناک ناک” دولت.

مادورو و دولتش معترضان را فاشیست خوانده و گفته اند که به دستور کشورهایی مانند ایالات متحده نفرت را برمی انگیزند، که واشنگتن آن را رد می کند.

/div>

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل