فناوری

ارزش بازار فناوری به دلیل هزینه های هوش مصنوعی و ترس از رکود کاهش می یابد

ارزش بازار فناوری به دلیل هزینه های هوش مصنوعی و ترس از رکود کاهش می یابد

ارزش بازار Amazon.com Inc تحت تأثیر کاهش فروش آنلاین 4.5٪ کاهش یافت [فایل]
| اعتبار عکس: رویترز

ارزش های بازار شرکت های بزرگ فناوری در ماه آگوست به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش هزینه‌های زیرساخت هوش مصنوعی و افزایش ریسک‌های رکود که باعث می‌شود سهام در طی اصلاح بازار آسیب‌پذیرتر شوند.

ماه گذشته، گوگل شرکت آلفابت 4.7 درصد از ارزش بازار را از دست داد. کاهش سرعت فروش تبلیغات یوتیوب به نگرانی ها در مورد درآمد آن دامن زد. حکم یک قاضی آمریکایی مبنی بر اینکه گوگل قوانین ضد انحصار را نقض کرده است و ظهور رقابت جدیدی از OpenAI که در حال توسعه نمونه اولیه موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است نیز به کاهش سهام آن کمک کرد.

Amazon.com Inc. ارزش بازار تسلا 4.5 درصد کاهش یافت، تحت تأثیر کاهش فروش آنلاین.

ارزش بازار تسلا در ماه گذشته پس از درآمد ضعیف تر سه ماهه دوم و پس از انتشار اخباری مبنی بر برنامه ریزی کانادا برای تعرفه 100 درصدی جدید برای برق ساخت چین، 7.7 درصد کاهش یافت. خودروها.

ارزشمندترین خودروساز جهان سال گذشته ارسال خودروهای برقی شانگهای را به کانادا آغاز کرد و برنامه‌های اتاوا نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه سود حاصل از صادرات از پایگاه تولید گران‌تر ایالات متحده ایجاد کرد.

< در همین حال، ارزش بازار انویدیا در هفته آخر آگوست 7.7 درصد کاهش یافت و به 2.92 تریلیون دلار رسید، زیرا این شرکت حاشیه ناخالص سه ماهه سوم را کمتر از برآوردهای بازار پیش بینی کرد و درآمدهایی را گزارش کرد که تنها انتظارات را برآورده کرد و سرمایه گذارانی را که انتظار عملکرد قوی تری داشتند، ناامید کرد. /p>

انویدیا، که بیش از 80 درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی را در اختیار دارد، در موقعیتی منحصر به فرد به‌عنوان بزرگ‌ترین توانمندساز و همچنین بهره‌مند از توسعه فزاینده هوش مصنوعی قرار دارد.

از نقطه نظر مثبت، ارزش بازار داروساز آمریکایی Eli Lilly تقریباً 20% افزایش یافت، که به دلیل فروش قوی و راه اندازی یک داروی کاهش وزن که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالان دارای اضافه وزن کاهش می دهد، پیشتازان بازار افزایش یافت.

ارزش بازار برکشایر هاتاوی برای اولین بار در پایان ماه اوت به بالای 1 تریلیون دلار بسته شد، که نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به مجموعه ای است که وارن بافت طی نزدیک به شش دهه آن را به عنوان نماینده ای برای اقتصاد ایالات متحده ایجاد کرده است.

ارزش بازار متا نیز پس از اینکه انتظارات بازار برای درآمدهای سه ماهه دوم خود را پشت سر گذاشت و رشد درآمد قوی در سه ماهه جولای تا سپتامبر را پیش‌بینی کرد، تقریباً 10 درصد افزایش یافت، که نشان می‌دهد هزینه‌های تبلیغات دیجیتال قوی در پلتفرم‌های آن می‌تواند هزینه‌های آن را جبران کند. سرمایه گذاری های هوش مصنوعی آن.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا