فناوری

Starlink به عنوان میدان نبرد تازه بین ماسک، برزیل ظاهر می شود

Starlink به عنوان میدان نبرد تازه بین ماسک، برزیل ظاهر می شود

عکس فایل: تنش بین برزیل و ماسک بیشتر شد زیرا تنظیم کننده مخابرات این کشور تهدید به تحریم استارلینک کرد.
| اعتبار عکس: رویترز

تنش‌ها بین امپراتوری تجاری برزیل و ایلان ماسک با تهدید رگولاتور مخابراتی این کشور بیشتر شد. برای تحریم شرکت پهن باند ماهواره ای خود استارلینک چند ساعت پس از اینکه دادگاه عالی آن پشت تصمیم بحث برانگیز ممنوعیت شبکه اجتماعی X از کشور ایستاد.

رییس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا نیز از تصمیم قاضی دادگاه عالی الکساندر دو موراس مبنی بر تعلیق X حمایت کرد. قاضی دریافت که X اجازه ارسال پیام های نفرت انگیز و دروغ در مورد سیستم رأی گیری الکترونیکی کشور را می دهد که دموکراسی برزیل را تضعیف می کند.

” لولا در مصاحبه ای با سی ان ان برزیل که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: قوه قضاییه برزیل ممکن است سیگنال مهمی داده باشد مبنی بر اینکه جهان مجبور نیست ایدئولوژی راست افراطی ماسک را فقط به خاطر ثروتمند بودن او تحمل کند.

Reactioning. در رابطه با اقدام قبلی قاضی مبنی بر مسدود کردن حساب‌های استارلینک برای استفاده احتمالی برای پرداخت جریمه‌های بدهی X، ماسک در یک پست X گفت که به دنبال توقیف متقابل دارایی‌های برزیل است، اما نحوه استفاده از استارلینک را نگفت.

Starlink. روز دوشنبه با امتناع از اطاعت از دستور مورائس برای همه ارائه دهندگان اینترنت مبنی بر مسدود کردن دسترسی داخلی به X، بار دیگر در تیررس مقامات برزیلی قرار گرفت.

یک مقام ارشد در تنظیم کننده ارتباطات راه دور آناتل گفت که تحریم ها علیه استارلینک به دلیل عدم رعایت می تواند شامل شود. لغو مجوز فعالیت در برزیل.

آرتور کویمبرا، کمیسر آناتل به رویترز گفت که تنظیم کننده در حال بازرسی همه اپراتورهای مخابراتی برزیل است تا مطمئن شود که پلت فرم پیام رسانی ماسک را بسته اند.

کویمبرا گفت استارلینک تنها شرکتی است که به آناتل گفته است که از حکم قاضی تبعیت نخواهد کرد.

استارلینک فوراً به درخواست اظهارنظر در روز دوشنبه پاسخ نداد.

قبلاً این درخواست را اعلام نکرد. رگولاتور مخابراتی اوایل دوشنبه به رویترز تایید کرد، به آناتل گفت که از حذف X از سرویس خود تا زمانی که مسدود شدن حساب‌های بانکی برزیل برداشته شود، امتناع می‌کند.

موراس هفته گذشته پس از اینکه X پرداخت نکرد، حساب‌های Starlink را مسدود کرد. جریمه های نقدی به دلیل عدم اطاعت از دستورات قضایی.

ششمین بازار بزرگ

پیش از این روز دوشنبه، هیئت دیوان عالی به اتفاق آرا رأی داد. برای حمایت از تعلیق X در کشور به دلیل سرپیچی از حکم دادگاه.

موراس هفته گذشته حکم داد که X باید در برزیل تعلیق شود زیرا نماینده قانونی محلی را طبق قانون نام نبرده و ضرب الاجل را نادیده گرفته است. برای انطباق.

قاضی فلاویو دینو، کریستیانو زانین، کارمن لوسیا و لوئیز فوکس در کنار قاضی الکساندر د موراس قرار گرفتند. سه تن از قضات در هیئت گفتند که در صورتی که پلت فرم با احکام قبلی مطابقت داشته باشد، تعلیق ممکن است لغو شود.

X بلافاصله به درخواست اظهارنظر درباره تصمیم هیئت پاسخ نداد.

X در ساعات اولیه روز شنبه پس از تصمیم مورائس برای اکثر برزیلی ها حذف شد، اگرچه برخی از افراد همچنان از طریق VPN و سایر روش ها به آن دسترسی داشتند. مورائس همچنین تهدید کرده است که روزانه 50000 رئال (8902.66 دلار) جریمه برای افرادی که از VPN برای دسترسی به شبکه اجتماعی استفاده می کنند وضع خواهد کرد، اگرچه هنوز مشخص نیست که این تهدید چقدر قابل اجرا است.

برزیل ششمین بازار بزرگ X است. طبق آمار Statista تا آوریل با حدود 21.5 میلیون کاربر در سراسر جهان.

Moraes و Musk که دارای سهام کنترلی در Starlink هستند، پس از اینکه پلت فرم رسانه های اجتماعی دستورات را به چالش کشیدند، درگیر یک درگیری چند ماهه شده اند. مسدود کردن حساب‌هایی که بازرسان متهم به انتشار اطلاعات نادرست و نفرت هستند.

در حالی که مدافعان مورائس او را یک جنگجوی صلیبی در دفاع از دموکراسی می‌دانند، منتقدان او را به استفاده از روش‌های سنگین علیه سیاستمداران و بازرگانان متهم می‌کنند.

>

ماسک استدلال کرده است که مورائس به دنبال سانسور کاربران بوده و دفتر X در برزیل را در ماه اوت بدون تعیین نماینده جدید تعطیل کرده است که باعث تعلیق شده است.

روز دوشنبه، ماسک پاسخ داد، “دقیقا” به پستی که تعلیق را به عنوان حمله به آزادی بیان و حقوق برزیلی ها توصیف می کرد.

قاضی القضات، لوئیس روبرتو باروسو، که در هیئت بررسی حضور نداشت، گفت که حذف نمایندگان قانونی برای اجتناب از تبعیت از تصمیمات دادگاه. “رفتاری است که در هیچ کجای دنیا قابل قبول نیست.”

X برای اکثر کاربران در برزیل غیرقابل دسترس باقی ماند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا