فناوری

وزیر می گوید که ترامپ «خیلی چیزها در بشقاب خود دارد»، نقش تراشه تایوان را اشتباه درک می کند

وزیر می گوید که ترامپ «خیلی چیزها در بشقاب خود دارد»، نقش تراشه تایوان را اشتباه درک می کند

وزیر اقتصاد تایوان، کو جیه هوئی، گفت که دونالد ترامپ نقش جزیره در صنعت نیمه هادی ها را درک نمی کند.
| اعتبار عکس: رویترز

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده “خیلی چیزها را در دستور کار خود دارد” و نقش تایوان را اشتباه متوجه شده است. وزیر اقتصاد جزیره، کو جیه هوئی، روز دوشنبه گفت، در صنعت نیمه هادی، احتمالاً به این دلیل که دیگران به او اطلاعات نادرست داده اند.

ترامپ، نامزد جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، تایوان را که به طور دموکراتیک اداره می شود، که توسط آن ادعا می شود، ناراحت کرد. چین در ماه ژوئیه گفت: “تایوان باید برای دفاع به ما پول بدهد” و این که تجارت نیمه هادی آمریکا را گرفته است.

اظهارات او باعث سقوط سهام TSMC تایوان، بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان و تامین کننده اصلی این شرکت شد. شرکت‌هایی مانند اپل و انویدیا.

در آستانه نمایشگاه Semicon تایوان که قرار است مدیران ارشد TSMC، سامسونگ و SK Hynix در آن حضور داشته باشند، در تایپه با خبرنگاران صحبت می‌کرد، کو اظهارات ترامپ را رد کرد.

کو، که قبلاً یکی از مدیران ارشد تامین‌کننده TSMC، Topco Scientific بود، می‌گوید: «تایوان صنعت تراشه ایالات متحده را ندزدیده است.

تایوان به تکمیل صنعت تراشه ایالات متحده در تولید و ساخت تراشه‌ها کمک می‌کند. وی افزود که به سفارش صنعت ایالات متحده انجام شده است.

“این یک سوء تفاهم از سوی ترامپ است. رئیس جمهور چیزهای زیادی در ظرف خود دارد. شاید یک دوست یا یک رقیب در تایوان به او گفته باشد،” کو گفت.

TSMC هزینه میلیاردها دلار برای ساخت کارخانه های جدید در خارج از کشور، از جمله 65 میلیارد دلار برای سه کارخانه در ایالات متحده. ایالت آریزونا، اگرچه می‌گوید بیشتر تولیدات در تایوان باقی خواهد ماند.

کارخانه‌های آریزونا TSMC بخش مهمی از تلاش های دولت بایدن برای افزایش عرضه تراشه ها زنجیره بزنید و اطمینان حاصل کنید که ایالات متحده کمتر به تراشه های ساخته شده در خارج از کشور متکی است.

در سال 2022، کنگره ایالات متحده قانون چیپس و علم را برای افزایش تولید نیمه هادی داخلی با برنامه 52.7 میلیارد دلاری یارانه های تحقیقاتی و تولیدی تصویب کرد. .

تایوان از حمایت قوی دولت ترامپ در سال‌های 2017-2021 برخوردار شد، از جمله فروش تسلیحات، که در دوران ریاست جمهوری جو بایدن ادامه داشت.

ترامپ با تسای اینگ، رئیس‌جمهور وقت تایوان صحبت کرد. -ون در سال 2016 اندکی پس از پیروزی در انتخابات، خشم پکن را برانگیخت، زیرا ایالات متحده به طور رسمی دولت تایوان را به رسمیت نمی شناسد، و در تایپه خوشحال است.

دولت تایوان ادعاهای حاکمیت چین را رد می کند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا