روسیه می گوید دوروف رئیس تلگرام قربانی استقلال خودش است

روسیه می گوید دوروف رئیس تلگرام قربانی استقلال خودش است

پاول دوروف، رئیس تلگرام دستگیر شده در فرانسه، در رویکرد خود برای مدیریت پلتفرم رسانه های اجتماعی «بیش از حد آزاد» بود.
| اعتبار عکس: رویترز

پاول دوروف، رئیس تلگرام در فرانسه دستگیر شد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت، در رویکرد خود برای اداره پلتفرم رسانه های اجتماعی “بیش از حد آزاد” بود و این کار او را خنثی کرد.

یک قاضی فرانسوی هفته گذشته دوروف روسی الاصل را تحت بازجویی رسمی قرار داد. به دلیل مشکوک بودن همدستی در اجرای یک پلتفرم آنلاین که امکان تراکنش‌های غیرقانونی، تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری را فراهم می‌کند.

وکیل او گفته است که پیشنهاد دادن به او برای هر جنایت ارتکابی “بیهوده” است. در این برنامه، که نزدیک به 1 میلیارد کاربر دارد و به طور گسترده در روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق محبوب است.

لاوروف، در یک سخنرانی برای دانشجویان در دانشگاه نخبگان MGIMO مسکو که توسط وزارت خارجه اداره می شود، این موضوع را تکرار کرد. موضع کرملین مبنی بر اینکه تحقیقات در مورد دوروف بخشی از ترفند سیاسی بزرگتر غرب برای اعمال قدرت بر روسیه است.

لاوروف گفت: “پاول دوروف بیش از حد آزاد بود.” او به توصیه‌های غربی در مورد تعدیل ذهنیت خود گوش نکرد.

روسیه، پس از سال‌ها فشار بر دوروف و سرمایه‌گذاری‌های فناوری او، پشت سر او جمع شده است.

سخنگوی کرملین دیمیتری. پسکوف هفته گذشته گفت که هیچ مذاکره ای بین کرملین و دوروف که پاسپورت فرانسه و امارات متحده عربی نیز دارد انجام نشده است.

“نکته اصلی این است که آنچه در فرانسه اتفاق می افتد به سیاسی تبدیل نمی شود. پسکوف پنجشنبه گذشته گفت: “ما می دانیم که رئیس جمهور فرانسه هرگونه ارتباط (پرونده) با سیاست را رد کرده است، اما از سوی دیگر، اتهامات خاصی مطرح می شود.

فرانسوی رئیس جمهور امانوئل ماکرون هرگونه انگیزه سیاسی در بازداشت این کارآفرین فناوری را رد کرده است.

لاوروف قبلاً هشدار داده بود که بازداشت دوروف – اولین مورد از یک مدیر عامل بزرگ فناوری – روابط بین مسکو و پاریس را به نادری جدید رساند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل