اپل پس از قرارداد ایرتل برای موسیقی و مبارزه پخش تلویزیونی در هند آماده شد

اپل پس از قرارداد ایرتل برای موسیقی و مبارزه پخش تلویزیونی در هند آماده شد

اپل در حال همکاری با Airtel برای تقویت محتوای خود در هند است.
| اعتبار عکس: رویترز

مشارکت با دومین شرکت بزرگ مخابراتی هند به سازنده آیفون به شدت کمک می کند. نیاز به تقویت در بازار محتوا دارد که در آن بسیار عقب تر از اسپاتیفای و والت دیزنی است.

غول فناوری ایالات متحده که برای افزایش درآمد در سطح جهانی از خدماتی از جمله برنامه ها، پرداخت ها و رسانه ها تلاش می کند، قرار است رایگان ارائه دهد. پخش موسیقی و ویدیو برای بسیاری از 281 میلیون مشتری Bharti Airtel.

این قرارداد احتمالاً پایگاه کاربران Apple TV+ و Apple Music را در کشوری که اپل مدت‌هاست بر جنبه‌ی تولیدی تجارت تاکید کرده است، به شدت گسترش می‌دهد. زنجیره تامین خود را فراتر از چین متنوع کند.

اطلاعات Counterpoint Research نشان داد که اپل بسیاری از آیفون‌های خود را در هند می‌سازد، اما گوشی‌های آن تنها 6 درصد از 690 میلیون گوشی هوشمند این کشور را تشکیل می‌دهند، در مقابل حدود 2 درصد در سال 2019.< /p>

نیتش کریپالانی، رئیس سابق آمازون پرایم ویدیو در هند، گفت: «این حرکت از جاه طلبی های اپل برای هند صحبت می کند. “این استراتژی یک روش آزمایش شده برای حضور در بازارهایی است که آن را مهم می داند.”

در ایالات متحده، اپل از سال 2019 اپل موزیک را به صورت رایگان از طریق برخی از برنامه های داده تلفن همراه Verizon و Apple TV خود ارائه کرده است. در یک بسته استریم Comcast از ماه می ارائه خواهد شد.

در هند، Apple Music برای کاربران ممتاز برنامه موسیقی Wynk Airtel در دسترس قرار خواهد گرفت که در نهایت بسته می‌شود.

قراردادهای پس‌پرداخت Airtel به شما امکان می‌دهند. حدود 7 میلیون مشترک به نسخه بدون آگهی Wynk دسترسی دارند، اما تنها بخش کوچکی از آن استفاده می‌کنند، یک منبع صنعت مخابرات که از ذکر نامش خودداری کرد، گفت که این ارقام محرمانه هستند.

نه اپل و نه ایرتل به آن پاسخی ندادند. درخواست‌هایی برای نظر خارج از ساعات کاری معمولی.

میدان نبرد موسیقی

Apple Music در مقایسه با Apple TV+ انگلیسی عمدتاً با محتوایی از جمله بالیوود، بیشتر برای بازار هند طراحی شده است. نیل شاه، یکی از بنیانگذاران کانترپوینت، گفت: و آهنگ های منطقه ای، اگرچه کتابخانه آن از Spotify کوچکتر است.

Spotify حدود 3 میلیون کاربر پولی در هند دارد، Gaana 1.4 میلیون، Wynk 500000 و Apple Music 200000 کاربر دارد. یک منبع صنعت موسیقی هند گفت که از معرفی نامش خودداری کرد زیرا مجاز به اشتراک گذاری تخمین ها به صورت عمومی نبودند.

نه Spotify و نه Gaana به درخواست ها برای اظهار نظر خارج از ساعات کاری عادی پاسخ ندادند.

>در مجموع، داده‌های گروه صنعتی FICCI و مشاوران EY نشان می‌دهد که در سال گذشته تنها حدود 7.5 میلیون نفر از حدود 185 میلیون کاربر برنامه‌های بدون آگهی و پشتیبانی‌شده از آگهی برای خدمات پخش صدا در هند پرداخت کردند.

منبع صنعت مخابرات گفت: Airtel به ازای هر کاربر هزینه ای «به میزان قابل توجهی» کمتر از 1.20 دلار ماهانه برای Apple TV+ و Apple Music در هند به اپل پرداخت می کند.

در مقابل، میلیون ها روپیه صرفه جویی می کند. منبع دوم مخابراتی گفت: در صدور مجوز، زیرا به نظر می رسد Wynk را تعطیل کند و از Apple Music برای افزایش درآمد و بهبود وفاداری مشتری استفاده کند. ناشناس ماند، زیرا آنها مجاز به بحث در مورد این موضوع نبودند.

جریان‌سازی ویدیو

اپل یک بازیکن کوچک در پخش ویدیوی هندی است، با Counterpoint تخمین می‌زند که کمتر از 1 میلیون کاربر Disney+ Hotstar با 38 میلیون کاربر، رهبر بازار است، در حالی که برآوردها نشان می دهد Netflix حدود 10 میلیون کاربر دارد.

با اشاره به پتانسیل بازار، نتفلیکس بارها اعلام کرده است که 100 میلیون کاربر را هدف قرار داده است، بدون اینکه چارچوب زمانی مشخصی تعیین کند.< /p>

Apple TV+ برای سریال‌های اصلی مانند “The Morning Show” و “Slow Horses” شناخته شده است، اما رقبای خود از جمله Netflix و Disney محتوای هندی بیشتری با بازیگران بالیوود و حتی فیلم‌های منطقه‌ای زبان دارند.

Airtel، که به‌عنوان ارائه‌دهنده مخابرات تنها عقب‌افتاده است. دومین منبع مخابراتی گفت که Reliance Jio توسط مشترکین، قصد دارد بسته هایی را با دسترسی رایگان چند ماهه به Apple TV+ ارائه دهد.

اگرچه این امر باعث می شود Apple TV+ به خانه های بیشتری وارد شود، اما به عنوان “پیشنهاد” آن می تواند مانع از رشد شود. شاه کنترپوینت گفت: هنوز به صورت محلی آنقدر بهینه نشده است.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل