لایحه جنجالی هوش مصنوعی کالیفرنیا در مجلس تصویب شد و منتظر امضای فرماندار است

لایحه جنجالی هوش مصنوعی کالیفرنیا در مجلس تصویب شد و منتظر امضای فرماندار است

قانونگذاران کالیفرنیا لایحه ایمنی هوش مصنوعی را تصویب کردند.
| اعتبار عکس: رویترز

قانون‌گذاران کالیفرنیا اعتراض شدید لایحه ایمنی هوش مصنوعی در روز چهارشنبه، پس از آن، قبل از اینکه سرنوشت آن در دست فرماندار گاوین نیوسام باشد، به یک رای فرآیند دیگر نیاز دارد، که تا 30 سپتامبر فرصت دارد تصمیم بگیرد که آیا آن را به قانون تبدیل کند یا آن را وتو کند.

شرکت‌های فناوری در حال توسعه مولد هستند. هوش مصنوعی – که می‌تواند به درخواست‌ها با متن، تصاویر یا صوت کامل پاسخ دهد و همچنین کارهای تکراری را با کمترین مداخله انجام دهد – تا حد زیادی از قانون موسوم به SB 1047 مخالفت کرده و می‌گوید که می‌تواند شرکت‌های هوش مصنوعی را از ایالت خارج کند و مانع نوآوری شود. /p>

برخی از دموکرات‌ها در کنگره ایالات متحده، از جمله نانسی پلوسی، نماینده آمریکا نیز با آن مخالفت کردند. حامیان عبارتند از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، که همچنین یک شرکت هوش مصنوعی به نام xAI را اداره می‌کند و گفته است که از این لایحه حمایت می‌کند.

این اقدام آزمایش ایمنی بسیاری از پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی را که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه دارند، الزامی می‌کند. توسعه یا آنهایی که به مقدار مشخصی از توان محاسباتی نیاز دارند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هوش مصنوعی که در ایالت کار می‌کنند همچنین باید روش‌هایی را برای خاموش کردن مدل‌های هوش مصنوعی در صورت خرابی، مشخص کنند، که در واقع یک سوئیچ کشتن است.

این لایحه همچنین به دادستان کل ایالت این اختیار را می‌دهد که در صورت عدم موفقیت توسعه‌دهندگان، شکایت کند. مطابقت ندارند، به ویژه در صورت تهدید مداوم، مانند تسلط هوش مصنوعی بر سیستم های دولتی مانند شبکه برق.

همچنین، این لایحه توسعه دهندگان را ملزم می کند تا حسابرسان شخص ثالث را برای ارزیابی ایمنی خود استخدام کنند. اقدامات و حمایت های اضافی را برای افشاگرانی که علیه سوء استفاده از هوش مصنوعی صحبت می کنند، ارائه می دهد.

نویسنده این لایحه، سناتور ایالتی دموکرات اسکات وینر، نماینده سانفرانسیسکو، خانه OpenAI و بسیاری از استارت آپ هایی است که نرم افزار قدرتمند را توسعه می دهند. او گفته است که قانونگذاری برای محافظت از مردم قبل از اینکه پیشرفت‌های هوش مصنوعی غیرقابل کنترل یا غیرقابل کنترل شود، لازم است.

مارتین کاسادو، شریک عمومی شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz، قبل از رای‌گیری گفت که امیدوار است نیوسام آن را وتو کند. . او گفت: «این دو حزبی‌ترین و گسترده‌ترین مخالفتی است که تا به حال دیده‌ام.

Google Alphabet، OpenAI و Meta Platforms تحت حمایت مایکروسافت نگرانی‌های خود را در نامه‌هایی به وینر بیان کرده‌اند. Anthropic تحت حمایت آمازون گفته است که مزایای این لایحه احتمالاً بیشتر از هزینه‌های آن است، اگرچه اضافه کرد که هنوز جنبه‌هایی وجود دارد که نگران‌کننده یا مبهم به نظر می‌رسند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل