اخراج‌های فنی 2024: کاهش مشاغل در مایکروسافت، گوگل، اپل و سایر شرکت‌ها

اخراج‌های فنی 2024: کاهش مشاغل در مایکروسافت، گوگل، اپل و سایر شرکت‌ها

همه انتظارات مبنی بر اینکه سال 2024 مهلتی برای اخراج های فنی به همراه خواهد داشت، کاهش یافته است. بر اساس ردیاب Layoffs.fyi، شرکت های فناوری تا 20 آگوست 2024 بیش از 124000 کارمند را اخراج کرده اند که مجموع اخراج ها از سال 2022 به 428449 رسیده است. مجموعه ای از عوامل از جمله کاهش هزینه ها برای سرمایه گذاری در منطقه به سرعت در حال رشد هوش مصنوعی، رکود جهانی، استخدام بیش از حد در طول همه گیری یا حتی عقب افتادن به دلیل سرمایه گذاری نکردن در هوش مصنوعی در لحظه مناسب، همگی منجر به موجی قوی شده است. اخراج کارکنان از شرکت‌های فناوری کوچک، متوسط ​​و بزرگ.

در اینجا نگاهی به عمده‌ترین آنها داریم:

Microsoft

در ماه ژانویه، مایکروسافت 2000 کارمند را از واحد بازی خود اخراج کرد، مدتی پس از آن که Activision Blizzard را خریداری کرد. دور دوم اخراج کارکنان در ماه ژوئن و زمانی که مایکروسافت حدود 1000 شغل را در تجارت ابری Azure غول فناوری و بخش واقعیت ترکیبی هولولنز حذف کرد، دنبال شد. 

سپس در ماه ژوئیه، دور سوم اخراج در نقش مدیریت محصول و برنامه اعلام شد تا فرآیندهای سازمانی را ساده تر کند. در حالی که این شرکت تعداد افراد اخراج شده را تأیید نکرد، به نظر می‌رسید که اخراج‌ها بر مردم در سطح جهانی تأثیر بگذارد. 

Google

Alphabet 630 کارمند را از سرتاسر واحدهای دستیار صوتی خود، تیم‌های سخت‌افزاری که روی Pixel، Nest و Fitbit کار می‌کنند، تیم فروش تبلیغات و آنها اخراج کرد. تیم AR. ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت گفت که این اخراج‌ها برای «ساده‌کردن اجرا و افزایش سرعت» است. 

در 25 آوریل، درست پیش از گزارش درآمد سه ماهه اول خود، آلفابت حداقل 200 کارمند را از تیم های اصلی خود، از جمله چهار معاون و 25 مدیر، اخراج کرد. 

اپل 

در ماه می، اپل اعلام کرد که 614 کارگر را در کالیفرنیا اخراج خواهد کرد، چند هفته پس از تعطیلی یک پروژه طولانی مدت برای ساخت یک EV. 

Amazon

Amazon سال را با اخراج صدها کارگر از پلتفرم پخش خود، Prime Video، و سایت پخش زنده، Twitch، آغاز کرد. 

کسب و کار رایانش ابری آمازون (AWS) صدها کارمند خود را در ماه آوریل از بخش های فروش و بازاریابی و فناوری فروشگاه های فیزیکی خود اخراج کرد. این غول خرده‌فروشی در اواسط ماه می، بیش از 100 شغل از مدیران خدمات مشتری را از پست‌های مدیریت میانی سطح 5 و 6 در هر دو مرکز تماس و تقریباً از ایالات متحده و هند اخراج کرد. 

تسلا

در ماه آوریل، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که رهبر خودروهای برقی «بیش از 10 درصد» از نیروی کار جهانی خود را برای کاهش هزینه‌ها کاهش خواهد داد. این می تواند بر بیش از 14000 کارمند در سراسر جهان تأثیر بگذارد. با این حال، اسناد داخلی مشاهده شده توسط CNBC نشان داد که این شرکت حداقل 14 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است. 

Dell

تولیدکننده رایانه Dell در بخش فروش و بازاریابی کاهش داد زیرا شرکت به سمت هوش مصنوعی می‌رود. در حالی که شرکت دقیقاً تعداد کارمندان خود را تأیید نکرد، یک گزارش SiliconAngle بیان کرد که ممکن است 12500 کارمند بر اساس یک منبع ناشناس باشد. این تقریباً 10٪ از 120000 نیروی کار آنها است. 

اینتل

این سازنده تراشه اعلام کرد در ابتدای ماه اوت به دلیل نتایج ضعیف، 15000 کارمند 15 درصد از نیروی کار خود را تشکیل می دهند. این شرکت در تلاش است تا با دیگر تراشه‌سازان مانند انویدیا و AMD که به دلیل رونق هوش مصنوعی پیشرو هستند، باقی بماند. 

IBM

بر اساس گزارش‌ها، IBM بدون اعلام تعداد دقیق، از اخراج مشاغل در تیم‌های بازاریابی و ارتباطات خود خبر داد. در اوایل ژانویه، جیمز کاوانا، مدیر مالی شرکت، گفت که این شرکت احتمالاً امسال 400 میلیون دلار هزینه خواهد کرد، مانند سال گذشته که حدود 3900 نفر از نیروی کار خود را کاهش داد.

Cisco

شرکت فناوری ارتباطات دیجیتال سیسکو در ابتدا اعلام کرد که 5 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد که بیش از 4000 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد، در ماه فوریه. سپس، در هفته دوم آگوست، این شرکت اعلام کرد که در دور دوم کاهش مشاغل، 7 درصد یا بیش از 6000 کارمند را اخراج خواهد کرد. 

SAP

شرکت نرم افزاری آلمانی SAP در اواسط ژانویه اعلام کرد که به دلیل بهره وری مبتنی بر هوش مصنوعی، نزدیک به 8000 نقش را در داخل سازمان بازسازی خواهد کرد. بیشتر این موقعیت ها توسط برنامه های مرخصی داوطلبانه و اقدامات مهارت مجدد پوشش داده می شود. 

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل