Imagination Technologies 100 میلیون دلار برای “Rise From The Ashes” و استفاده از The Edge AI Hype دریافت می کند.

Imagination Technologies 100 میلیون دلار برای “Rise From The Ashes” و استفاده از The Edge AI Hype دریافت می کند.

Imagination Technologies، طراح تراشه مشهور، بودجه هنگفتی را برای شروع عملیات خود و توسعه فناوری‌های بومی برای رسیدگی به تقاضای هوش مصنوعی دریافت کرده است.

Imagination مسئول معماری GPU PowerVR است، فناوری شرکت هنوز در 12 میلیارد دستگاه وجود دارد و اکنون در حال برنامه‌ریزی به سوی یک تجدید حیات بزرگ است

اشتباه نیست که Imagination Technologies را به‌عنوان «انویدیا» اواخر قرن بیستم طبقه‌بندی کنیم، زیرا این شرکت به خاطر پردازنده‌های گرافیکی PowerVR خود شناخته می‌شود، که هم از بازارهای دسکتاپ و هم از بازارهای تلفن همراه مانند اپل استقبال زیادی کرد. یک شریک کلیدی برای سازنده GPU است. با این حال، در سال 2017، زمانی که اپل تصمیم گرفت شرکت را به نفع راه حل GPU سفارشی خود کنار بگذارد، همه چیز برای این شرکت تغییر کرد. سپس Imagination Technologies توسط شرکت سهامی چینی Canyon Bridge خریداری شد و پس از آن، این شرکت در چین محبوبیت مناسبی داشت.

تکنولوژی های تخیل اکنون قرار است در بخش هوش مصنوعی لبه گام بردارد، زیرا این شرکت شاهد تغییر بزرگی در رهبری بوده است و راه خود را از زمین برای تکامل فناوری های IP GPU خود انجام داده است. جدای از این، آنها 100 میلیون دلار از گروه سرمایه گذاری Fortress دریافت کرده اند تا اپراتورهای خود را احیا کنند که این بار عمدتاً بر روی هوش مصنوعی متمرکز شده است.

برای به دست آوردن اهرمی در هیاهوی هوش مصنوعی، Imagination معتقد است که آنها باید روی جنبه نرم افزاری چیزها تمرکز کنند، با توجه به اینکه IP های GPU آنها در مورد بهره وری انرژی و حرکت داده به خوبی اصلاح شده است.

مامتورا گفت:

دو راه برای نزدیک شدن به [AI] وجود دارد. یا چیزی شبیه به NPU بگیرید و آن را عمومی‌تر کنید و مقداری PPA را قربانی کنید، یا با یک GPU شروع کنید که ذاتاً انعطاف‌پذیر است و سپس با افزودن قابلیت محاسباتی متراکم و کم دقت به PPA آن اضافه کنید.

– تیم مامتورا، رئیس نوآوری و مهندسی از طریق EE Times

Mamtora می‌گوید که GPUها در مورد قابلیت‌هایی که تولیدکنندگان می‌توانند با آن‌ها ادغام کنند، به نوعی به اوج خود رسیده‌اند، و تنها راه برای رقابت در این بخش، ایجاد یک اکوسیستم نرم‌افزاری قوی هوش مصنوعی و منطقه پیشرفت در اینجا است. با دستیابی به مکانیزمی است که Imagination برای رقابت با پشته نرم افزاری CUDA NVIDIA، احتمالاً از طریق ارائه پلتفرمی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سخت افزار خود را روی هر پشته نرم افزاری اجرا کنند، و به چیزی شبیه ZLUDA.

مشکل کلیدی که ما سعی در حل آن داریم این است که چیزی برای مقابله با CUDA [Nvidia] توسعه دهیم. توسعه‌دهندگان می‌خواهند [برنامه‌هایشان] روی یک پلتفرم اجرا شوند، آنها فقط می‌خواهند آن را ترجمه کنند و برای اینکه کار کند—برای شروع عملکرد را فراموش کنید، فقط باید کار کند. مشکل اساسی ما با شتابدهنده هوش مصنوعی در وهله اول اجرای همه چیز بود.

Imagination Technologies به داشتن زرادخانه مناسبی از محصولات هوش مصنوعی معروف است، از جمله موارد قابل توجه PowerVR Series 9XE و شتاب دهنده شبکه عصبی این شرکت که به طور خاص برای محاسبات شبکه عصبی طراحی شده است. این شرکت قصد دارد محصولات نسل بعدی را نیز منتشر کند، اما در حال حاضر، آنها عمدتاً بر روی بهبود پشته‌های نرم‌افزاری خود متمرکز شده‌اند و منتظرند ببینند تقاضا در بازارها چگونه تغییر می‌کند.

در حالی که هنوز زود است که بگوییم آیا تخیل می تواند به اینجا بازگردد یا خیر، بازنگری در برنامه ریزی و رهبری نشان می دهد که شرکت متعهد به گام برداشتن در این زمینه است. بازارها باید منتظر بمانیم و ببینیم آنها چه چیزی برای ما در نظر گرفته اند.

منبع خبر: EE Times

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل