رئیس Loongson می‌گوید پردازنده‌های 8 هسته‌ای نسل بعدی 3B6600 با تراشه‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل میان‌رده مطابقت دارند.

رئیس Loongson می‌گوید پردازنده‌های 8 هسته‌ای نسل بعدی 3B6600 با تراشه‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل میان‌رده مطابقت دارند.

لونگسون CPU های نسل بعدی مانند 3B6600 قادر خواهند بود با تراشه های نسل دوازدهم و حتی سیزدهم اینتل مطابقت داشته باشند.

لونگسون روی پردازنده‌های مصرفی نسل بعدی 3B6600 شرط‌بندی می‌کند: هدف بازار داخلی چین با حداکثر 8 هسته و ساعت 3 گیگاهرتز

در مصاحبه با CENA (China Electronics)، بنیانگذار و رئیس Loongson، Hu Weiwu، در مورد محصول مصرفی آینده این شرکت برای بازار داخلی چین صحبت کرد. آخرین نسخه بعدی برای 3A6000 در اوایل سال آینده به شکل 3B6600 ارائه خواهد شد که برخی از ارتقاء عملکرد بزرگ را به همراه خواهد داشت.

با شروع با 3A6000، Loongson عملکرد قوی‌ای را به نمایش گذاشت که نشان داد IPC بهتر از نسل دهم اینتل و قطعات Zen 2 AMD. CPU حتی توانست به Core i5-14600K پرف در یک ساعت برسد. تست -to-clock زمانی که به 3 گیگاهرتز اورکلاک شد. لونگسون با علم به اینکه تراشه قدرتمندی در دست دارد، توسعه پردازنده‌های نسل بعدی خود را تسریع می‌بخشد و CPU 3B6600 به عنوان اولین تراشه در نقشه راه آن عمل خواهد کرد.

منبع تصویر: لونگسون چین

از نظر مشخصات، پردازنده‌های Loongson 3B6600 دارای معماری LA864 خواهند بود که بر اساس یک گره فرآیند محلی، احتمالاً SIMC است. این تراشه دارای 8 هسته با استفاده از طراحی هیبریدی BIG.little در پیکربندی 4+4 و سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز است. گفته می شود که هسته های بزرگ عملکرد بیش از 20٪ را بهبود می بخشند که عمدتاً از طریق بهینه سازی ساختاری حاصل می شود. علاوه بر هسته‌های CPU، این تراشه همچنین دارای GPU یکپارچه LG200 است که بدون نیاز به GPU مجزا، قابلیت‌های گرافیکی مناسب‌تری را ارائه می‌کند.

Weiwu بیان می‌کند که به محصولات نسل بعدی 3B6600 بسیار مطمئن است و CPU به راحتی با پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل (پشته متوسط ​​به بالا) مطابقت خواهد داشت. علاوه بر عملکرد، Loongson سیستم عامل ویندوز و پشتیبانی برنامه ها را در پلتفرم لینوکس خود ساده تر خواهد کرد.

این سازنده تراشه چینی همچنین قصد دارد پردازنده‌های آینده 3A7000 و 3B7000 خود را با همان هسته عرضه کند. معماری اما شامل فناوری های فرآیند پیشرفته و سرعت ساعت تا 3.5 گیگاهرتز است. این تراشه ها همچنین دارای قابلیت های I/O قوی مانند PCIe4، USB3، HDMI، GMAC و غیره خواهند بود. اگر لونگسون واقعاً بتواند به عملکرد پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل با پردازنده‌های نسل بعدی خود که اوایل سال آینده وارد بازار می‌شوند، دست یابد، آنگاه این امر برای مصرف‌کنندگان چینی در بخش مشتریان داخلی، معامله بزرگی خواهد بود. سازنده تراشه همچنین در حال توسعه CPUهای سرور با حداکثر 64 هسته با عملکردی مطابق با پلتفرم‌های 10 نانومتری Ice Lake “Xeon” اینتل.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل