پلت فرم بعدی دسکتاپ مصرفی اینتل Nova Lake-S خواهد بود، طبق گزارش ها، Panther Lake فقط موبایل خواهد بود

پلت فرم بعدی دسکتاپ مصرفی اینتل Nova Lake-S خواهد بود، طبق گزارش ها، Panther Lake فقط موبایل خواهد بود

یک شایعه جدید از افشاگر، Jaykihn، نشان می‌دهد که Nova Lake اینتل -سی‌پی‌یوهای دسک‌تاپ ادامه‌ی Arrow Lake-S در حالی که Panther Lake فقط متحرک خواهد بود.

اینتل پنتر لیک ظاهراً فقط تلفن همراه، CPUهای رومیزی Nova Lake-S جایگزین Arrow Lake-S

اینتل چندین خانواده CPU مشتری نسل بعدی در کار دارد، اما به نظر می‌رسد در حرکت رو به جلو همه چیز کمی گیج کننده خواهد بود. پیش از این، اینتل یک خط تولید داشت که در تمام بخش‌ها مقیاس‌بندی می‌شد، اما با پردازنده‌های Tiger Lake که هدفشان پلتفرم‌های موبایل بود، شروع به تغییر کرد و Rocket Lake به عنوان یک تغییر معماری جزئی برای رایانه‌های رومیزی عمل کرد.

سخن اصلی اینتل در 3 سپتامبر قبل از رویداد IFA 2024 شامل عرضه پردازنده های Core Ultra جدید با بهره وری پیشرفت و عملکرد بی نظیر هوش مصنوعی خواهد بود. (اعتبار: شرکت اینتل)

کارها با پردازنده‌های Alder Lake و Raptor Lake ساده‌تر شدند، اما Meteor Lake نیز اضافه شد که در ابتدا قرار بود روی رایانه‌های رومیزی عرضه شود، اما به نفع نسخه‌ای فقط برای موبایل عرضه شد. اکنون، Meteor Lake را به‌عنوان جدیدترین شرکت تلفن همراه داریم که به بخش 15 تا 45 وات خدمات می‌دهد، اما Raptor Lake همچنان به عنوان بهترین راه‌حل عملکرد برای لپ‌تاپ‌های علاقه‌مند و رایانه‌های رومیزی معمولی است.

ماه آینده، اینتل CPU های نسل بعدی Luanr Lake که به طور خاص برای بخش نازک و سبک “AI PC” طراحی شده اند، در حالی که CPU های Arrow Lake به عنوان محرک اصلی برای اکثر رایانه های شخصی رومیزی و لپ تاپ عمل می کنند. در حالی که جانشین Arrow Lake در حال حاضر در حال کار است و قصد دارد در 2H 2025 راه اندازی شود، به نظر می رسد که کاربران دسکتاپ باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا اقدامات جدید را ببینند.

طبق گفته Jaykihn، اینتل پردازنده‌های Panther Lake را به پلتفرم دسکتاپ نمی‌آورد. در عوض، این تراشه‌ها بخش موبایل را هدف قرار می‌دهند، اما در محدوده وسیع‌تری در مقایسه با Lunar Lake مقیاس خواهند داشت. برای رایانه‌های رومیزی، اینتل به‌روزرسانی بعدی را در قالب Nova Lake منتشر خواهد کرد که به این معنی است که ما احتمالاً جانشین Arrow Lake را در سال 2026 خواهیم دید. اکنون شانس خوبی وجود دارد که اینتل ممکن است پردازنده‌های Arrow Lake را در آینده به‌روزرسانی کند. به عنوان یک راه حل واسطه بین تراشه های فعلی و نسل بعدی، اما هنوز هیچ چیز در این زمینه تایید نشده است.

خروج از نسخه موبایل