NVIDIA آماده شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Blackwell B200A با هدف قرار دادن شرکت‌های گسترده‌تر و بازار هوش مصنوعی است.

NVIDIA آماده شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Blackwell B200A با هدف قرار دادن شرکت‌های گسترده‌تر و بازار هوش مصنوعی است.

NVIDIA در حال آماده سازی یک شتاب دهنده کوچک شده Blackwell AI به نام B200A است که انتظار می رود بازار گسترده تری را هدف قرار دهد.

پردازنده‌های گرافیکی بلک‌ول AI NVIDIA در مسیر درست هستند، شتاب‌دهنده‌های B100 و B200 تا سه ماهه چهارم 2024 وارد بازار می‌شوند، B200A قدرت هوش مصنوعی بلک‌ول را برای مشتریان بیشتری به ارمغان می‌آورد

معماری بلک‌ول انویدیا قربانی شایعات بازار شده است زیرا منابع متعدد از طریق اینترنت گزارش داده‌اند که محصولات هوش مصنوعی نسل بعدی انویدیا یک ورود با تاخیر به بازار را شاهد خواهیم بود که حداقل یک چهارم جلوتر خواهد رفت. با این حال، TrendForce، یکی از معتبرترین منابع برای شرایط بازار، ادعا می‌کند که بلک‌ول ان‌ویدیا طبق برنامه درست عمل می‌کند و قرار است پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی B100 و B200 این شرکت تا سه‌ماهه آینده، احتمالاً سه ماهه چهارم 2024، وارد بازار شوند.

اعتبارات تصویر: TrendForce

TrendForce خاطرنشان می کند که بلک ول در حال حاضر در مراحل اولیه حمل و نقل است، به این معنی که NVIDIA همانطور که قبلاً فاش شد، در حال نمونه برداری از آن با مشتریان است.

این نشان می‌دهد که شایعات تاخیری که در بازارها می‌چرخند بیش از حد است، و به نظر می‌رسد بلک‌ول NVIDIA در حال حاضر در مکان مناسبی قرار دارد. جالب توجه است که TrendForce خاطرنشان می کند که تیم گرین در ابتدا قصد دارد بر تولید شتاب دهنده های هوش مصنوعی Blackwell تمرکز کند و ادعا می کند که آنها تقاضای زیادی دارند.

یک واقعیت جالب دیگر که توسط TrendForce به آن اشاره شده این است که NVIDIA قصد دارد یک نوع نسبتا پایین‌تر از GPUهای Blackwell AI به نام B200A را عرضه کند. ادعا می‌کند که این یک مدل کوچک‌تر است که برای پاسخگویی به بخش بزرگ‌تری از بازارهای هوش مصنوعی، که مشتریان سازمانی و استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی هستند، طراحی شده است.

برای مشخصات، انتظار می‌رود شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Blackwell B200A دارای چهار سایت حافظه HBM3E 12-Hi با ظرفیت کل 144 گیگابایت باشد. برای مقایسه، تراشه های استاندارد بلک ول در راه حل های 8-Hi و 8-Stack عرضه می شوند که ظرفیت های 144 گیگابایتی و حداکثر 288 گیگابایتی را ارائه می دهند. جدای از این، شتاب دهنده از خنک کننده هوا استفاده می کند و به NVIDIA اجازه می دهد تا از عرضه کافی B200A به مشتریان خود اطمینان حاصل کند.

از نظر ورود بلک‌ول به بازارهای اصلی، TrendForce می‌گوید که انتظار می‌رود زنجیره تامین پر شود محصولات هوش مصنوعی نسل بعدی انویدیا تا سال 2025، با شتاب دهنده های هوش مصنوعی پیشرو و به دنبال آن سرورهای مورد تقاضا نیز قرار خواهند گرفت. تا سال آینده، بلک‌ول 80 درصد از کل محموله‌های انویدیا را به خود اختصاص خواهد داد و در نهایت، 2025 سالی برای “عجله طلا” بعدی NVIDIA خواهد بود، که توسط هیاهوی هوش مصنوعی تقویت شده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل