جیم کلر می گوید که Tenstorrent بازارهای هوش مصنوعی را دنبال می کند که توسط NVIDIA “خوب ارائه نمی شوند”

جیم کلر می گوید که Tenstorrent بازارهای هوش مصنوعی را دنبال می کند که توسط NVIDIA “خوب ارائه نمی شوند”

جیم کلر، طراح تراشه نمادین، و مدیر عامل Tenstorrent معتقد است که NVIDIA هنوز به بخش‌های خاصی از بازار هوش مصنوعی دست پیدا نکرده است و شکافی را برای سایر شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

جیم کلر معتقد است که مقیاس پذیری و مقرون به صرفه بودن محاسبات هوش مصنوعی به عنوان یک Tenstorrent برای هدف قرار دادن بازارهایی که توسط NVIDIA نادیده گرفته می شوند یا لمس نمی شوند

در مصاحبه ای با Nikkei Asia، جیم کلر گفت که با وجود کنترل NVIDIA سهم قابل توجهی از بازارهای هوش مصنوعی، هنوز شکاف هایی باقی مانده است که تیم گرین نتوانسته آنها را پر کند و این فرصتی را برای شرکت‌هایی مانند Tenstorrent و سایر شرکت‌های هوش مصنوعی درگیر در مسابقه فراهم کرده است. جیم ادعا می‌کند که Tenstorrent تماماً در حال ساخت راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه برای بازارها است، با توجه به اینکه NVIDIA بخش بالاتری را هدف قرار داده است که برای چندین استارت‌آپ هوش مصنوعی که به دنبال دستیابی به قدرت محاسباتی کافی هستند، مقرون به صرفه نیست.

مدیر عامل Tenstorrent بر مقیاس پذیری محصولات هوش مصنوعی تاکید کرده است و ادعا می کند که برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در حال گسترش به گوشی های هوشمند، وسایل نقلیه الکتریکی و خدمات ابری هستند. از این رو، بازارها به یک “اکوسیستم مقیاس پذیر” نیاز دارند و اینجاست که سیستم محاسباتی Galaxy AI شرکت وارد عمل می شود. خط سیستم‌های محاسباتی هوش مصنوعی Tenstorrent، محاسبات هوش مصنوعی متراکم، مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا را ارائه می‌کنند، زیرا آنها بر اساس توپولوژی مش مبتنی بر اترنت ساخته شده‌اند که امکان اضافه کردن گره‌های محاسباتی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

منبع تصویر: Tenstorrent

همه ما می دانیم که جیم کلر چقدر “طرفدار اترنت” است، و Tenstorrent یکی از اولین شرکت هایی است که به این گروه ملحق شده است، بنابراین از نظر مقیاس پذیری محاسباتی، این شرکت قطعا برتری دارد. جیم می‌گوید که سیستم‌های گلکسی آن‌ها سه برابر کارآمدتر از DGX انویدیا هستند در حالی که هزینه آن ۳۳ درصد کمتر است، صرفاً به دلیل عدم استفاده از HBM و سایر منابع پرهزینه‌ای که NVIDIA به کار می‌گیرد. جیم ادعا می کند که اهمیت HBM در بازارها پایدار نیست، و ادعا می کند که راه حل حافظه بسیار گران تر و پیچیده تر برای استفاده است.

به تازگی، جیم کلر درباره هزینه‌های تحقیق و توسعه بلک‌ول NVIDIA نظر داد و ادعا کرد که می‌توانست به همان میزان با 10 برابر کمتر از هزینه‌ای که تیم گرین خرج کرده است، با استفاده از اتصال اترنت به جای NVLink گران‌قیمت به دست آورد. Tenstorrent مطمئناً به نظر می‌رسد مقیاس‌پذیری محاسباتی هوش مصنوعی را در بازارها افزایش دهد، و این شرکت روی چیزی شرط‌بندی کرده است که آن را رو در رو با امثال NVIDIA قرار نمی‌دهد، بلکه جریانی را برای خود باز می‌کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل