فناوری

Micron از حافظه DDR5 MRDIMM با ظرفیت حداکثر 256 گیگابایت در هر ماژول و سرعت 8800 MT/s رونمایی کرد

Micron از حافظه DDR5 MRDIMM با ظرفیت حداکثر 256 گیگابایت در هر ماژول و سرعت 8800 MT/s رونمایی کرد

Micron ماژول‌های DDR5 MRDIMM خود را رونمایی کرد ، که بازارهای در حال رشد هوش مصنوعی و HPC را با حداکثر سرعت 8800 MT/s هدف قرار داده اند.

حافظه DDR5 MRDIMM میکرون دارای پهنای باند حافظه و سرعت ساعت افزایش یافته است، از فناوری جدید “Multi-Rank” استفاده می کند

حافظه DIMM با رتبه چندگانه Micron جدیدترین محصول این شرکت است. ظاهراً برای نسل بعدی پردازنده‌های Xeon اینتل، به‌ویژه نسل ششم خانواده Granite Rapids. Intel اوایل سال جاری تایید کرد که جدیدترین تراشه‌های Granite Rapids می‌توانند تا ماژول‌های حافظه DDR5-8800 MT/s را پشتیبانی کنند.

حافظه MRDIMM به‌طور خاص برای محیط‌های مرکز داده طراحی شده است و پهنای باند بالاتر و تأخیر کمتر را هدف قرار می‌دهد، ویژگی‌های مورد نیاز بازارهای هوش مصنوعی. با توجه به اینکه فناوری MDRIMM چگونه کار می‌کند، از پایه‌های موجود DDR5 استفاده می‌کند، اما چندین رتبه از ماژول‌های حافظه را در یک DIMM واحد ترکیب می‌کند و امکان انتقال داده‌های بالاتر را فراهم می‌کند.

micron d8a7d8b2 d8add8a7d981d8b8d987 ddr5 mrdimm d8a8d8a7 d8b8d8b1d981db8cd8aa d8add8afd8a7daa9d8abd8b1 256 daafdb8cdaafd8a7d8a8d8a7db8cd8aa 6698d228df683

طبق گفته Micron، انتظار می‌رود استاندارد DDR5 MRDIMM در پنج ظرفیت مختلف عرضه شود که شامل 32 گیگابایت، 64 گیگابایت، 96 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت است. از نظر سرعت، انتظار می‌رود که ماژول‌های DDR5 MRDIMM با سرعت 8800 MT/s کار کنند که برای برنامه‌های HPC بسیار بالا است، اما هدف از نوع جدید حافظه MRDIMM همین است. Micron می گوید با چنین پهنای باند بالایی در پردازنده، پردازنده های سرور نسل بعدی افزایش قابل توجهی در عملکرد دریافت خواهند کرد و در نهایت سرورهای نسل بعدی هوش مصنوعی را بسیار توانمندتر خواهند کرد.

از نظر افزایش عملکرد، Micron می‌گوید که با فناوری جدید MRDIMM که از رتبه‌های متعددی از ماژول‌های حافظه استفاده می‌کند، این شرکت توانسته است پهنای باند حافظه را در مقایسه با فناوری سنتی RDIMM تا ۳۹ درصد افزایش دهد. جدای از آن، MRDIMM 15 درصد راندمان گذرگاه بیشتر و 40 درصد تأخیر کمتر را به ارمغان می آورد، به این معنی که این فناوری برای استفاده انبوه در بازارهای هوش مصنوعی و HPC در نظر گرفته شده است.

جالب است که ماژول‌های DDR5 MRDIMM Micron منحصر به پردازنده‌های نسل ششم Xeon اینتل هستند و با توجه به اینکه JEDEC این فناوری را به‌طور رسمی منتشر نکرده است، محدودیت‌هایی در بازار وجود دارد. با این حال، با توجه به چشم‌انداز MRDIMM، انتظار می‌رود که این استاندارد در بازارهای هوش مصنوعی و HPC مورد توجه قرار گیرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا