فناوری

NVIDIA CUDA اکنون می تواند مستقیماً روی پردازنده های گرافیکی AMD با استفاده از جعبه ابزار SCALE اجرا شود.

NVIDIA CUDA اکنون می تواند مستقیماً روی پردازنده های گرافیکی AMD با استفاده از جعبه ابزار SCALE اجرا شود.

استارت‌آپ بریتانیایی Spectral Compute از «SCALE، یک زنجیره ابزار GPGPU رونمایی کرده است. به CUDA NVIDIA اجازه می دهد تا به طور یکپارچه روی GPU های AMD کار کند.

CUDA NVIDIA اکنون می‌تواند مستقیماً با پردازنده‌های گرافیکی غیر NVIDIA مانند AMD بدون نیاز به انتقال کد، با حسن نیت SCALE کار کند

خب، به نظر می رسد که صنعت توانسته است سلطه پشته نرم افزار NVIDIA را بشکند، بنابراین آنها اکنون به دنبال راه هایی برای حذف وضعیت “انحصاری” از طرق مختلف هستند. ما قبلاً شاهد ظهور ZLUDA بودیم، یک open- پروژه انتقال منبع که به کتابخانه‌های CUDA اجازه می‌دهد با ROCm AMD کار کنند و در نهایت از پردازنده‌های گرافیکی Team Red پشتیبانی می‌کنند. یک رقیب جدید در صحنه ظاهر شده است، SCALE، که به مصرف کنندگان AMD اجازه می دهد تا از قابلیت های CUDA NVIDIA برای ایجاد یک مدل “هیبریدی” سطح بالا استفاده کنند.

ما معتقدیم که باید بتوان یک بار کد نوشت و آن را بر روی هر پلتفرم سخت افزاری ساخت/اجرا کرد. این یک واقعیت برای کدهای CPU برای چندین سال است، پس چرا GPU ها نه؟ ما تصمیم گرفتیم که مستقیماً این مشکل را با پر کردن شکاف سازگاری بین زبان برنامه‌نویسی محبوب CUDA و سایر فروشندگان سخت‌افزار حل کنیم.

یک پایگاه کد، چندین فروشنده.

– مایکل ساندرگارد، مدیرعامل Spectral Compute

مدیر عامل Spectral Compute، Michael Sondergaard، معتقد است که پردازنده‌های گرافیکی باید یک محیط متن باز، مشابه CPUهای امروزی داشته باشند، و اتصال بین پلتفرم‌های مختلف باید وجود داشته باشد. او معتقد است که SCALE به عنوان پلی برای شکاف سازگاری بین CUDA و سایر فروشندگان سخت افزار عمل می کند و در نهایت محدودیت های موجود در بازارها را حذف می کند. به گفته مایکل، SCALE یک جعبه ابزار GPGPU است، شبیه به جعبه ابزار CUDA انویدیا، که در حین کامپایل کد CUDA، از باینری ها برای پردازنده های گرافیکی غیر NVIDIA استفاده می کند و در نهایت نیاز به لایه ترجمه را از بین می برد.

اعتبار تصویر: SCALE

طبق گزارش Spectral Compute SCALE هفت سال است که در حال توسعه بوده است و به کد NVIDIA متکی نیست بلکه زنجیره ابزار سازگار با CUDA خود را می سازد که باعث می شود SCALE در بین پلتفرم های مختلف مانند پردازنده های گرافیکی RDNA AMD بسیار سازگار باشد. این منبع از انتقال کد جلوگیری می کند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد با یک نسخه از پایگاه کد خود کار کنند زیرا SCALE نیاز به کار با زبان های دیگر را از بین می برد، زیرا با منبع سازگار با CUDA است.

خب، با اجرای SCALE، واضح است که وضعیت CUDA NVIDIA از انحصاری به نسبتاً گسترده در دسترس تغییر خواهد کرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که SCALE خود منبع باز نیست. کاربران می توانند از طریق مجوز نرم افزار رایگان به آن دسترسی داشته باشند. Spectral Compute می‌گوید که آنها این نرم‌افزار را در چندین برنامه از جمله Blender، Llama-cpp، XGboost، FAISS، GOMC، STDGPU، Hashcat و NVIDIA Thrust آزمایش کرده‌اند که از معماری‌های RDNA 3 و RDNA 2 AMD استفاده می‌کنند.

NVIDIA با توجه به اینکه Team Green قبلاً یک هشدار در EULA خود علیه پلتفرم هایی مانند SCALE فهرست کرده بود. CUDA نقش بزرگی در تسلط انویدیا بر بازارهای هوش مصنوعی ایفا کرده است و این شرکت اجازه نمی دهد نرم افزار به راحتی وضعیت انحصاری خود را از دست بدهد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا